PRIMARK WRAZ Z ILGA WORLD KONTYNUUJĄ WSPÓŁPRACĘ PRZY LETNIEJ KOLEKCJI „FEELING P
Primark i ILGA World, czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Lesbijek, Gejów, Osób Biseksualnych, Transseksualnych i Interseksualnych, ponownie łączą siły w stworzeniu kolekcji ubrań i dodatków „Feeling Proud”. To limitowana linia produktów, dzięki którym każdy, bez wyjątku, może dołączyć do wspierania reprezentowanych przez Primark i ILGA World wartości – różnorodności i równości.
Kolekcja, która składa się z 36 elementów jest przeznaczona dla osób w każdym wieku i dla całej rodziny. Ceny zaczynają się od 15 PLN za produkt. Najciekawsze pozycje z kolekcji to zdecydowanie tęczowa sukienka, kimono i szorty z cekinowym nadrukiem arlekina. W ręce klientów marka oddaje także m.in. zdobioną dżinsową kurtkę w stylu disco ball czy koszulkę z nadrukiem emoji i pasujące do niej szorty. Kolekcja obejmuje również produkty skierowane do zwierząt domowych – np. płaszczyk dla czworonoga.
Kolekcja będzie dostępna w sklepach Primark od czerwca.
To już trzeci rok, w którym Primark współpracuje ze stowarzyszeniem ILGA World, które od ponad 40 lat opowiada się za równymi prawami człowieka bez względu na orientację seksualną, cechy płciowe oraz tożsamość i ekspresję płciową.
W ramach partnerstwa Primark przekaże 170 000 € na rzecz ILGA World w celu wsparcia ich pracy, jako międzynarodowego rzecznika praw osób LGBTIQ.
Darowizna pomoże w przeprowadzeniu badań, których celem jest zachęcanie rządów do uchylenia dyskryminującego ustawodawstwa oraz opracowanie sposobów, w jaki społeczności LGBTIQ mogą wspólnie dążyć do równości na całym świecie. Środki zapewnią również bezpośrednie wsparcie i zasoby dla przeszło 1 700 organizacji z ponad 160 krajów oraz terytoriów prowadzących kampanie na rzecz praw lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transseksualnych i interseksualnych.
Osoby LGBTIQ na całym świecie świętują różnorodność. Uwielbiamy pokazywać nasze tęczowe kolory! Jednak w wielu krajach nadal jesteśmy karani za bycie sobą. Nasza miłość i tożsamość nie są rozpoznawane. Nie jesteśmy chronieni przed dyskryminacją społeczną oraz przemocą. Dzięki ciągłemu i hojnemu wsparciu Primark, ILGA World zwiększa globalne wysiłki na rzecz poprawy ochrony osób LGBTIQ na całym świecie. Zmiany są nie do zatrzymania, kiedy jesteśmy zjednoczeni – mówi Dyrektor Wykonawczy ILGA World, André du Plessis.
Z przyjemnością przedstawiamy kolejną kolekcję „Feeling Proud”, stworzoną wspólnie z ILGA World. To partnerstwo oraz wszystkie produkty z kolekcji są prawdziwym odzwierciedleniem naszego zaangażowania w integrację i równość. W sklepie Primark każdy znajdzie coś dla siebie. Nie możemy się doczekać, kiedy nasi klienci będą z dumą nosić te ubrania nie tylko podczas specjalnych okazji, ale i na co dzień – dodaje Dyrektor Produktowy Grupy Primark, Steve Lawton.
Pozostałe szczegóły dotyczące asortymentu, w tym zdjęcia ilustrujące kampanię, data premiery i lokalizacje sklepów, można znaleźć na stronie internetowej Primark.
Kontakt dla mediów:
Paulina Makuch
Grayling Poland
+ (48) 601 092 042
paulina.makuch@grayling.com
Martyna Antecka
Grayling Poland
+ (48) 601 575 117
martyna.antecka@grayling.com
Informacje o ILGA World
ILGA World to Międzynarodowe Stowarzyszenie Lesbijek, Gejów, Osób Biseksualnych, Transseksualnych i Interseksualnych, które jest światową federacją przeszło 1 700 organizacji z ponad 160 krajów i terytoriów, prowadzących kampanie na rzecz praw lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transseksualnych i interseksualnych. Założona w 1978 roku i zarządzana przez Zarząd 19 aktywistów reprezentujących globalną rodzinę. ILGA World to queerowa demokracja w akcji!
Informacje o Primark
Primark to międzynarodowa marka odzieżowa, która oferuje najnowszą modę, kosmetyki i wyposażenie domu o najlepszym stosunku jakości do ceny, zgodnie z hasłem: „niesamowita moda w niesamowitych cenach” (‘Amazing Fashion at Amazing Prices’). Firma założona w Dublinie w 1969 r. obecnie posiada ponad 380 sklepów i niemal 1,5 mln mkw. powierzchni handlowej w 13 krajach: Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Słowenii i Polsce. Primark zatrudnia ponad 70 000 osób, a w roku obrotowym 2018/19 otworzył 15 sklepów, tworząc ponad 4 500 miejsc pracy i otrzymując ponad 42 000 podań o zatrudnienie w tych sklepach.
Primark działa nieco inaczej niż pozostali detaliści. Nie prowadzimy dużych kampanii telewizyjnych czy outdoorowych, a nasze produkty sprzedajemy tylko w sklepach stacjonarnych. Nie posiadamy zatem sklepu internetowego ani rozbudowanej sieci dostaw. Staramy się oszczędzać na małych rzeczach, takich jak proste wieszaki i metki, co pozwala nam utrzymać koszty na niskim poziomie. Przez lata ciężko pracowaliśmy, by mieć pewność, że nasze produkty są wytwarzane w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem środowiska oraz zachowaniem uczciwych warunków pracy. Praca zespołu Primark ds. Etycznego Handlu i Zrównoważonego Rozwoju Środowiska, składającego się ze 120 ekspertów, pochodzących z kluczowych krajów, z których pozyskujemy surowce, obejmuje szeroki zakres zagadnień – od pozyskiwania bawełny, wpływu procesów produkcyjnych w fabrykach na środowisko naturalne – po sprawdzanie, czy standardy, których oczekujemy, są spełniane w naszym łańcuchu dostaw. Więcej informacji na temat etycznego handlu i programów zrównoważonego rozwoju Primark, można znaleźć na naszej stronie internetowej.

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.