Komunikaty PR

Rola mody w kreowaniu postaw i przekonań

2021-09-01  |  15:00
Biuro prasowe

Często manifestujemy nasze przekonania za pomocą ubrań, które nosimy. Wyrażamy siebie poprzez nadruki, kolory i wzory. Świat mody reaguje na sytuacje społeczne, oferując stroje dostosowane do naszych potrzeb – w efekcie tych zmian powszechnie oswajamy się z nową symboliką odzieży i… stajemy się bardziej otwarci na to, co nowe.

Jeśli w przestrzeni publicznej częściej widzimy coś, co dotychczas było dla nas nieoczywiste, to w końcu się do tego przyzwyczajamy – zapewnia założyciel marki Respect, Paweł Czuk – nawet jeśli najpierw nie zgadzamy się z nową modą, to prędzej czy później uznajemy ją za normę. W wyniku tego procesu podświadomie zaczynamy akceptować inność, która dotychczas mogła nas razić. W rozwiniętym, wolnym społeczeństwie jest miejsce dla wszystkich ludzi, a każda osoba powinna móc nosić strój, w którym czuje się dobrze.

Kobiety w spodniach jako symbol emancypacji

Już od XIX w. kobiety na Zachodzie próbowały zrzucić z siebie brzemię długich sukien i zastąpić je wygodnymi spodniami, jednak aż do lat 50. ostatniego stulecia noszenie tego elementu odzieży wiązało się dla nich z ryzykiem kar i narażało je na dyskryminację ze strony nie tylko mężczyzn, ale także przywiązanych do tradycji pań. To, że płeć piękna nosi np. jeansy, zawdzięczamy popularności wielkich gwiazd Hollywoodu, takich jak Audrey Hepburn czy Brigitte Bardot, które poprzez filmy upowszechniły wizerunek kobiety w spodniach. Kolejnym krokiem był ruch hipisowski, w którym wszyscy mogli nosić kolorowe i wygodne ubrania. Już od lat 70. w modzie dominował jeans dla każdego, a panie chętnie zakładały dzwony, by królować na parkietach tanecznych w rytmie disco.

Upowszechnienie się spodni miało bezpośredni związek ze zmianą ról płciowych w społeczeństwie – rezygnacja z sukienek była symbolem nowych możliwości, a odziane w nowy, wygodniejszy strój panie mogły z powodzeniem pracować zawodowo i wykonywać wszystkie zajęcia dotychczas uznawane za typowo męskie – opowiada Paweł Czuk – dziś nikogo nie dziwi ani widok kobiety w jeansach, ani kobiety – policjantki lub kobiety – szefowej firmy. Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, że akceptując panie w spodniach, akceptujemy równość płci, ale możemy mieć pewność, że odzież jest symbolem zmian.

Gdy novum staje się constans

W polskiej przestrzeni publicznej, szczególnie miejskiej, coraz częściej możemy spotkać kogoś noszącego np. tęczowe symbole, ale także ludzi w turbanach czy kobiety w hidżabach (chustach zakrywających włosy). Widok takich osób często wywołuje w nas emocje, bo dotychczas w kraju było to rzadko spotykane. To naturalne, że boimy się tego, czego nie znamy – przekonuje założyciel marki Respect – tęcza jako symbol tolerancji nigdy jednak nie powinna sprawiać, że czujemy się zagrożeni. Również elementy strojów tradycyjnych, pochodzące z innych krajów, nie powinny być dla nas niepokojące. To naprawdę oczywiste, że wystarczy choć raz wyjechać za granicę, lub nawet obejrzeć zachodni film, by przekonać się, że moda może być… dowolna.

Im częściej i im dłużej mamy do czynienia z nową symboliką, tym prędzej uznajemy ją za oczywistą! Ta różnorodność strojów jest nie tylko domeną krajów zachodnich – wystarczy spojrzeć, jak niesłychanie kolorowe są afrykańskie i azjatyckie bazary. Mieszkańcy orientalnych krain są też zarazem przyzwyczajeni do różnorodności etnicznej i religijnej ludzi zamieszkujących wspólnie tę samą przestrzeń.

Marka Respect to marka streetwearowa, której misją jest szerzenie idei szacunku wobec drugiego człowieka oraz wsparcia dla osób, które spotykają się z wykluczeniem społecznym. W ofercie znajdują się ponadczasowe fasony w szerokiej rozmiarówce z różnymi grafikami, które są na bieżąco aktualizowane. Założyciel marki pragnie przekonać do tego, by wybierać nie tylko dobrej jakości odzież, ale również taką, za którą stoi szczytny cel. Ubrania marki Respect doskonale wpisują się w misję mody jako sposób na szerzenie tolerancji wobec drugiego człowieka.

Kontakt dla mediów:

Agencja Face it! Inga Ryfka, e-mail: i.ryfka@agencjafaceit.pl, tel. 790 393 471

Marka Respect to ponadczasowe fasony, wysoka jakość, a przede wszystkim szczytna misja wzbudzania empatii wobec innych. W ofercie można znaleźć luźne, klasyczne ubrania w szerokiej rozmiarówce. Na odzieży znajdziemy hasła i grafiki, które mają na celu przypominać o tym, że każdy zasługuje na szacunek. Ubrania i dodatki marki Respect dedykowane są świadomym klientom, dla których ważna jest idea szacunku wobec drugiego człowieka oraz wsparcia dla osób, które spotykają się z wykluczeniem społecznym

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Spełnij swoje ślubne marzenia z marką SHEIN Biuro prasowe
2024-04-23 | 14:30

Spełnij swoje ślubne marzenia z marką SHEIN

Ślub to nie tylko wyjątkowe wydarzenie w życiu każdej pary, ale również czas, kiedy marzenia o pięknej ceremonii i eleganckich strojach stają się rzeczywistością. Sezon ślubny
Moda LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
2024-04-11 | 13:00

LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER

LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER Nieszablonowe myślenie, zaskakujące połączenia, oryginalne wzory, upcyclingowe materiały i ponadczasowe projekty
Moda Marka Kubota rozszerza ofertę produktową o wiosenną kolekcję klapków
2024-04-08 | 01:00

Marka Kubota rozszerza ofertę produktową o wiosenną kolekcję klapków

Polska marka modowa stworzyła kolejną kolekcję inspirowaną naturą oraz odpoczynkiem (zarówno tym aktywnym, jak i niekoniecznie). Klapki basenowe Plain, dostępne w aż 8 wariantach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.