SHEIN X Challenge zaprasza do udziału polskich projektantów
Inauguracyjny konkurs modowy SHEIN będzie przyjmował zgłoszenia od uczestników z całego świata, w tym od osób, które niedawno dołączyły do programu SHEIN X Designer Incubator z Japonii i Brazylii. W konkursie udział mogą brać również projektanci z Polski!
SHEIN, globalna platforma internetowa oferująca modę i produkty lifestyle’owe, rozszerzyła wyzwanie SHEIN X Challenge o uczestników z całego świata, w tym z Japonii i Brazylii, gdzie niedawno uruchomiono program SHEIN X Designer Incubator.
Konkurs SHEIN X Challenge 2023 był dostępny wyłącznie dla zgłoszeń z państw członkowskich UE i Wielkiej Brytanii. Jednak w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie ze strony projektantów z całego świata, SHEIN X Challenge 2024 ponownie otworzyło zgłoszenia, tym razem dla uczestników z całego świata, w tym również Polski.
Trzecia edycja programu dla młodych projektantów
SHEIN X Challenge to inicjatywa w ramach programu SHEIN X Designer Incubator, który w 2024 roku obchodzi swoją trzecią rocznicę. Od zaledwie siedmiu projektantów, kiedy program został uruchomiony w styczniu 2021 r., program SHEIN X Designer Incubator rozrósł się do ponad 4600 twórców i artystów z całego świata, wprowadzając na rynek ponad 41 000 autorskich kreacji.
W tym roku aspirujący projektanci z dowolnego kraju, którzy chcą wziąć udział, będą musieli zaprojektować trzy kompletne damskie stylizacje Spring Summer 2024 (góra i dół), oraz wstawić je na stronę SHEIN X Global Challenge. Tegorocznym tematem projektowym jest Radiance (pol. blask). Termin przesyłania zgłoszeń upływa o 23:59:59, 15 lutego 2024, czasu lokalnego.
Wszystkie zgłoszenia spełniające wymagania i kryteria zostaną opublikowane na stronie internetowej SHEIN X Challenge, gdzie publiczność będzie mogła zagłosować na swoje ulubione prace. Wśród nich, 20 najlepszych zgłoszeń przejdzie do kolejnej rundy eliminacji, podczas której jurorzy wyłonią 10 finalistów SHEIN X Challenge 2024.
Prestiżowe jury z całego świata
Sędziowie SHEIN X Challenge 2024 zostali wybrani ze względu na swoje bogate doświadczenie w różnych sektorach branży modowej i obejmują branżowych gigantów takich jak: Adrien Roberts (międzynarodowy konsultant ds. edukacji modowej, Włochy), Julien Fournié (założyciel Julien Fournié Haute Couture, Francja), Jill Wanless (redaktor, Wielka Brytania) oraz Colin Horgan (niezależny projektant, Irlandia).
„Konkursy takie jak SHEIN X mają kluczowe znaczenie, ponieważ jest mnóstwo młodych talentów, które tylko czekają na odkrycie. Zapewnienie tym aspirującym projektantom platformy pozwala im wyrazić swoją kreatywność i zaprezentować swoje projekty" – wyjaśnia Jill Wanless, sędzia SHEIN X Challenge 2023 oraz 2024.
Zgłoszone projekty będą oceniane na podstawie umiejętności uczestników do przełożenia silnej, oryginalnej koncepcji na projekt, przy jednoczesnym zrównoważeniu wymagań klientów, trendów sezonowych i opłacalności komercyjnej.
Nagroda główna dla zwycięzcy – 10 000 euro
W ramach swojej przygody, wszyscy z grona 10 finalistów będą mieli okazję wziąć udział w kursie prowadzonym przez sędziów, a także w warsztatach na temat zrównoważonej mody, zanim zaprezentują swoje zgłoszenia sędziom podczas SHEIN X Challenge 2024. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 21 marca 2024 r. na tym wydarzeniu. Zgłoszenie z największą ilością głosów online zdobędzie nagrodę w postaci 10 000 euro. Sędziowie wybiorą również trzy zgłoszenia do specjalnych nagród, z których każde otrzyma po 5 000 euro. Kolejnych sześciu finalistów otrzyma po 3 000 euro. SHEIN X Challenge 2024 zakończy się efektownym pokazem mody transmitowanym na cały świat.
We wrześniu 2023 r. firma SHEIN ogłosiła, że przeznacza kolejne 50 mln dolarów na program SHEIN X Designer Incubator, aby w ciągu pięciu lat umożliwić nawet 5 000 wschodzącym projektantom na przestrzeni pięciu lat budowanie własnych, odnoszących sukcesy marek. To dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln dolarów do 2028 roku.
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o SHEIN X Designer Incubator.
O SHEIN
SHEIN to globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle'owymi, oferujący odzież i produkty marki SHEIN od globalnej sieci dostawców, a wszystko to w przystępnych cenach. Z siedzibą w Singapurze, SHEIN pozostaje zaangażowany w zapewnienie wszystkim dostępu do piękna mody, promując wiodącą w branży metodologię produkcji on demand (na żądanie) dla inteligentniejszego, gotowego na przyszłość przemysłu. Aby dowiedzieć się więcej o SHEIN, odwiedź www.sheingroup.com.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.