SHEIN X prezentuje pierwsze kolekcje kolekcje w ramach evoluSHEIN by Design
SHEIN, międzynarodowa zintegrowana platforma oferująca produkty w kategoriach moda
i lifestyle, ogłosiła premierę pierwszych kolekcji zaprojektowanych przez uczestniczki programu SHEIN X w ramach inicjatywy evoluSHEIN by Design. Projekt ma na celu większe wykorzystanie tzw. materiałów preferowanych i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.
W projekcie udział wzięło 6 amerykańskich projektantek - Alexandria Carroll, Anke Wonder, Farah Naz, Jacqueline City, Lauren Flagg i Lillian Butterworth. Każda z nich została zaproszona do programu ze względu na zamiłowanie do zrównoważonej mody. Zaprojektowane przez nie ubrania dostępne są tutaj.
Bardziej zrównoważone podejście
Zgodnie z wymogami projektu evoluSHEIN by Design ubrania muszą składać się w co najmniej 30% z tzw. materiałów preferowanych, takich jak poliester pochodzący z recyklingu, wiskoza, której produkcja nie zagraża lasom, czy surowce wtórne. Z kolei ich dostawcy muszą spełniać wysokie normy odpowiedzialności społecznej i środowiskowej potwierdzone przez zewnętrzne firmy audytorskie. Ponadto, wszystkie ubrania powstają z wykorzystaniem autorskiego modelu produkcji małoseryjnej on demand – tzn. produkty są wytwarzane w niewielkich ilościach 100-200 sztuk, a następnie w zależności od wyników sprzedaży ich produkcja może być zwiększona lub wstrzymana - i są wysyłane w opakowaniach z materiałów pochodzących z recyklingu.
– Jako firma odzieżowa możemy najwięcej zmienić poprzez nasze produkty, dlatego zainicjowaliśmy projekt evoluSHEIN by Design na rzecz zrównoważonej produkcji w SHEIN – powiedziała Caitrin Watson, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN. – Cieszymy się, że możemy zaangażować projektantów SHEIN X, i nie tylko, inspirując nowe pokolenie świadomych ekologicznie kreatorów mody.
Wsparcie dla niezależnych projektantów
Inkubator mody SHEIN X zapewnia przestrzeń dla kreatywności, wspierając niezależnych projektantów mody i artystów w realizacji ich pomysłów – od opracowania produktu oraz jego produkcję po marketing i logistykę łańcucha dostaw. Od początku programu SHEIN X z najwyższej klasy systemu produkcji on demand skorzystało blisko 3 tys. projektantów i artystów z całego świata, prezentując użytkownikom platformy ponad 25 tys. oryginalnych kreacji. We wrześniu tego roku firma ogłosiła, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w inkubator mody SHEIN X dodatkowe 50 mln dolarów, zwiększając łączną kwotę przeznaczoną na program do 2028 r. do 105 mln dolarów.
– Chcemy pokazać, że staramy się być bardziej zrównoważeni i zachęcić innych do korzystania z preferowanych tkanin, kupowania ekologicznej odzieży i wspólnego ograniczania ilości odpadów – powiedziała Lauren Flagg, jedna z projektantek uczestniczących w programie SHEIN X. – Właśnie tą drogą chcemy podążać w świecie mody.
SHEIN liczy na rozszerzenie inicjatywy i zamierza w dalszym ciągu promować kolekcje, których oddziaływanie na środowisko jest mniejsze, konsekwentnie zmierzając w kierunku atrakcyjnej, zrównoważonej mody dostępnej dla każdego.
Więcej informacji o planie działania evoluSHEIN można znaleźć tutaj.
Zapraszamy na otwarcie nowego salonu Pierre Cardin by Van Horn w Tarnowie!
Platforma Vinted wprowadza nowe funkcjonalności
Marka By Dziubeka otworzyła swój punkt w Manufakturze w Łodzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne
Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób. W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.
Uroda
Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.
Ochrona środowiska
Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.