SHEIN X prezentuje pierwsze kolekcje kolekcje w ramach evoluSHEIN by Design
SHEIN, międzynarodowa zintegrowana platforma oferująca produkty w kategoriach moda
i lifestyle, ogłosiła premierę pierwszych kolekcji zaprojektowanych przez uczestniczki programu SHEIN X w ramach inicjatywy evoluSHEIN by Design. Projekt ma na celu większe wykorzystanie tzw. materiałów preferowanych i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.
W projekcie udział wzięło 6 amerykańskich projektantek - Alexandria Carroll, Anke Wonder, Farah Naz, Jacqueline City, Lauren Flagg i Lillian Butterworth. Każda z nich została zaproszona do programu ze względu na zamiłowanie do zrównoważonej mody. Zaprojektowane przez nie ubrania dostępne są tutaj.
Bardziej zrównoważone podejście
Zgodnie z wymogami projektu evoluSHEIN by Design ubrania muszą składać się w co najmniej 30% z tzw. materiałów preferowanych, takich jak poliester pochodzący z recyklingu, wiskoza, której produkcja nie zagraża lasom, czy surowce wtórne. Z kolei ich dostawcy muszą spełniać wysokie normy odpowiedzialności społecznej i środowiskowej potwierdzone przez zewnętrzne firmy audytorskie. Ponadto, wszystkie ubrania powstają z wykorzystaniem autorskiego modelu produkcji małoseryjnej on demand – tzn. produkty są wytwarzane w niewielkich ilościach 100-200 sztuk, a następnie w zależności od wyników sprzedaży ich produkcja może być zwiększona lub wstrzymana - i są wysyłane w opakowaniach z materiałów pochodzących z recyklingu.
– Jako firma odzieżowa możemy najwięcej zmienić poprzez nasze produkty, dlatego zainicjowaliśmy projekt evoluSHEIN by Design na rzecz zrównoważonej produkcji w SHEIN – powiedziała Caitrin Watson, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN. – Cieszymy się, że możemy zaangażować projektantów SHEIN X, i nie tylko, inspirując nowe pokolenie świadomych ekologicznie kreatorów mody.
Wsparcie dla niezależnych projektantów
Inkubator mody SHEIN X zapewnia przestrzeń dla kreatywności, wspierając niezależnych projektantów mody i artystów w realizacji ich pomysłów – od opracowania produktu oraz jego produkcję po marketing i logistykę łańcucha dostaw. Od początku programu SHEIN X z najwyższej klasy systemu produkcji on demand skorzystało blisko 3 tys. projektantów i artystów z całego świata, prezentując użytkownikom platformy ponad 25 tys. oryginalnych kreacji. We wrześniu tego roku firma ogłosiła, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w inkubator mody SHEIN X dodatkowe 50 mln dolarów, zwiększając łączną kwotę przeznaczoną na program do 2028 r. do 105 mln dolarów.
– Chcemy pokazać, że staramy się być bardziej zrównoważeni i zachęcić innych do korzystania z preferowanych tkanin, kupowania ekologicznej odzieży i wspólnego ograniczania ilości odpadów – powiedziała Lauren Flagg, jedna z projektantek uczestniczących w programie SHEIN X. – Właśnie tą drogą chcemy podążać w świecie mody.
SHEIN liczy na rozszerzenie inicjatywy i zamierza w dalszym ciągu promować kolekcje, których oddziaływanie na środowisko jest mniejsze, konsekwentnie zmierzając w kierunku atrakcyjnej, zrównoważonej mody dostępnej dla każdego.
Więcej informacji o planie działania evoluSHEIN można znaleźć tutaj.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Dążę do tego, by żyć w autentyczności. Stawiam więc granice w relacjach z innymi
Wokalistka podkreśla, że życie w zgodzie z własnym wnętrzem wymaga nie tylko autorefleksji, ale także odważnego wyrażania siebie i dbania o własne potrzeby. Taki sposób funkcjonowania pomaga utrzymać komfort emocjonalny, pozwala maksymalnie wykorzystać drzemiący w nas potencjał i jest fundamentem szczęśliwego życia. Mika Urbaniak zwraca też uwagę na konieczność wyznaczania granic w relacjach z innymi i budowanie zdrowych relacji.
Ochrona środowiska
Mężczyźni generują dużo wyższy ślad węglowy z transportu i konsumpcji niż kobiety. Główne powody to spożycie czerwonego mięsa i jazda samochodem

Ślad węglowy generowany przez kobiety, liczony na podstawie diety i wykorzystania środków transportu, jest o jedną czwartą niższy w porównaniu do mężczyzn – donoszą francuscy i brytyjscy naukowcy na podstawie badań przeprowadzonych we Francji. Nawet po skorygowaniu wyników, na przykład o różnice płciowe w zapotrzebowaniu na kalorie, luka pozostaje bardzo duża. Tym, co w większości odpowiada za te różnice, są czerwone mięso i samochody – oba wysokoemisyjne i oba powiązane ze stereotypowym wizerunkiem mężczyzny.
Gwiazdy
Marcelina Zawadzka: Kiedyś sama decydowałam o swoim życiu i nie byłam od nikogo zależna. Teraz już przy opiece nad synkiem jestem zdana na pomoc innych

Prezenterka przyznaje, że bycie mamą to ciągłe wykraczanie poza swoją strefę komfortu, bo od momentu narodzin dziecka jest się całkowicie odpowiedzialnym za tę małą istotę i trzeba ustawić wszystko pod jej potrzeby. Każdego dnia macierzyństwo uczy ją pokory i pokazuje, że nie na wszystko ma wpływ i nie wszystkiemu jest w stanie zapobiec. Często nie pozostaje nic innego, jak przyjąć trudne doświadczenia i wyciągnąć z nich odpowiednią lekcję. Marcelina Zawadzka zdradza, że jej dziewięciomiesięczny syn już stawia pierwsze kroki i jest niezwykle ciekawy świata. Czasami towarzyszy jej także w pracy.