SHEIN X prezentuje pierwsze kolekcje kolekcje w ramach evoluSHEIN by Design
SHEIN, międzynarodowa zintegrowana platforma oferująca produkty w kategoriach moda
i lifestyle, ogłosiła premierę pierwszych kolekcji zaprojektowanych przez uczestniczki programu SHEIN X w ramach inicjatywy evoluSHEIN by Design. Projekt ma na celu większe wykorzystanie tzw. materiałów preferowanych i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.
W projekcie udział wzięło 6 amerykańskich projektantek - Alexandria Carroll, Anke Wonder, Farah Naz, Jacqueline City, Lauren Flagg i Lillian Butterworth. Każda z nich została zaproszona do programu ze względu na zamiłowanie do zrównoważonej mody. Zaprojektowane przez nie ubrania dostępne są tutaj.
Bardziej zrównoważone podejście
Zgodnie z wymogami projektu evoluSHEIN by Design ubrania muszą składać się w co najmniej 30% z tzw. materiałów preferowanych, takich jak poliester pochodzący z recyklingu, wiskoza, której produkcja nie zagraża lasom, czy surowce wtórne. Z kolei ich dostawcy muszą spełniać wysokie normy odpowiedzialności społecznej i środowiskowej potwierdzone przez zewnętrzne firmy audytorskie. Ponadto, wszystkie ubrania powstają z wykorzystaniem autorskiego modelu produkcji małoseryjnej on demand – tzn. produkty są wytwarzane w niewielkich ilościach 100-200 sztuk, a następnie w zależności od wyników sprzedaży ich produkcja może być zwiększona lub wstrzymana - i są wysyłane w opakowaniach z materiałów pochodzących z recyklingu.
– Jako firma odzieżowa możemy najwięcej zmienić poprzez nasze produkty, dlatego zainicjowaliśmy projekt evoluSHEIN by Design na rzecz zrównoważonej produkcji w SHEIN – powiedziała Caitrin Watson, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN. – Cieszymy się, że możemy zaangażować projektantów SHEIN X, i nie tylko, inspirując nowe pokolenie świadomych ekologicznie kreatorów mody.
Wsparcie dla niezależnych projektantów
Inkubator mody SHEIN X zapewnia przestrzeń dla kreatywności, wspierając niezależnych projektantów mody i artystów w realizacji ich pomysłów – od opracowania produktu oraz jego produkcję po marketing i logistykę łańcucha dostaw. Od początku programu SHEIN X z najwyższej klasy systemu produkcji on demand skorzystało blisko 3 tys. projektantów i artystów z całego świata, prezentując użytkownikom platformy ponad 25 tys. oryginalnych kreacji. We wrześniu tego roku firma ogłosiła, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w inkubator mody SHEIN X dodatkowe 50 mln dolarów, zwiększając łączną kwotę przeznaczoną na program do 2028 r. do 105 mln dolarów.
– Chcemy pokazać, że staramy się być bardziej zrównoważeni i zachęcić innych do korzystania z preferowanych tkanin, kupowania ekologicznej odzieży i wspólnego ograniczania ilości odpadów – powiedziała Lauren Flagg, jedna z projektantek uczestniczących w programie SHEIN X. – Właśnie tą drogą chcemy podążać w świecie mody.
SHEIN liczy na rozszerzenie inicjatywy i zamierza w dalszym ciągu promować kolekcje, których oddziaływanie na środowisko jest mniejsze, konsekwentnie zmierzając w kierunku atrakcyjnej, zrównoważonej mody dostępnej dla każdego.
Więcej informacji o planie działania evoluSHEIN można znaleźć tutaj.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.