Komunikaty PR

Skarpetki jako prezent świąteczny ⎼ hit czy kit? Znamy opinię Polaków!

2024-12-06  |  10:30
Biuro prasowe

Dane mówią same za siebie: gruba, wzorzysta czy z przymrużeniem oka – skarpeta rządzi pod choinką! Według badania Allegro blisko 3/4 z nas otrzymało kiedyś skarpety w prezencie, a aż 7 na 10 Polaków uważa je za trafiony świąteczny podarunek. Czy boomersi, wybierający praktyczne klasyki, i pokolenie Z, stawiające na większe szaleństwo, mogą się dogadać? Na pewno znajdą coś wspólnego w limitowanej kolekcji Many Mornings dla Allegro, która nie tylko ucieszy oko, ale także ogrzeje stopy! Start kolekcji już 3 grudnia!

Istnieje wiele stereotypów krążących wokół skarpetek. Dla jednych to idealny prezent na każdą okazję, dla innych temat wstydliwy – coś, czego nie należy eksponować, zwłaszcza w gościach. Są też tacy, którzy traktują je jak świętego Graala, skrupulatnie dobierając je każdego ranka do butów (37%) czy nastroju (15%). 

Skarpety – hit czy kit?

Według badania przeprowadzonego przez Danae dla Allegro, aż 74% ankietowanych otrzymało kiedyś skarpety jako prezent. Również 7 na 10 badanych przyznaje, że pozytywnie ocenia taki podarunek, wskazując przede wszystkim na różnorodny wybór wzorów i możliwość ich dopasowania do gustu obdarowanego (56%), praktyczność (53%), powszechną dostępność – nawet na ostatnią chwilę (38%), czy przystępną cenę (31%).

Jakie skarpety wybieramy na co dzień? Boomersi preferują klasyczne, ciepłe skarpety wełniane, a generacje Y i Z chętnie wybierają wzory – zarówno świąteczne, jak i te bardziej codzienne motywy. Za najbardziej „wstydliwą” skarpetę respondenci zgodnie uznali tę dziurawą i przetartą. I o ile taka skarpeta nie jest problemem, póki znajduje się w bucie, tak – czasem niespodziewanie – wychodzi na światło dzienne podczas odwiedzin u rodziny czy znajomych. 46% ankietowanych przyłapanych z takową w gościach wymijająco odpowiada „Oj, mam dziurę w skarpecie, jeszcze rano jej tu nie było”. Zdania o tym, czy w gościach powinno zdejmować się buty, są podzielone. Częściej proszą o to osoby starsze (Boomersi i pokolenie X – 61%). Osoby młodsze z pokolenia Y (49%) i Z (63%) wskazywały, że nie wypada o to prosić, ale same buty zdejmują (ok. 80%).

Bliskim zazwyczaj wręczamy takie skarpetki, jakie sami lubimy najbardziej. Boomersi i pokolenie X kupują na prezent klasyczne, wełniane lub jednolite modele, natomiast millenialsi i pokolenie Z stawiają na te wzorzyste, świąteczne opcje. Jednak w przypadku dzieci wybór jest zgodny – niezależnie od wieku, najmłodszym najczęściej wręczamy świąteczne skarpety z zabawnymi wzorami.

Kolekcja Many Mornings dla Allegro

Świąteczne skarpetki od lat cieszą się ogromną popularnością jako drobny prezent bądź miły dodatek. Jak pokazują badania, najczęściej kupujemy je dla najbliższych – aż 45% ankietowanych wskazuje, że są one idealnym prezentem dla dzieci, które uwielbiają kolorowe, świąteczne wzory. Natomiast 37% ankietowanych wybiera je dla swoich partnerów – jako drobny, ale osobisty gest, który zapewnia ciepło i świąteczny nastrój w tym wyjątkowym okresie.

Nowa linia skarpetek Many Mornings stworzona we współpracy z Allegro łączy wszystko, co cenimy w świątecznych dodatkach. Skarpetki będą dostępne w 4 wzorach inspirowanych najnowszym świątecznym spotem Allegro (koniecznie zobacz tę historię tutaj). Skarpetki będą dostępne w prezentowych dwupakach. Kolekcja zawiera 3 rozmiary dla dorosłych i 3 dla dzieci – to doskonały wybór na prezent pod choinkę, ale także świetny sposób, aby sprawić radość samemu sobie, wprowadzając odrobinę świątecznego klimatu do codzienności. Premiera w oficjalnym sklepie Many Mornings na Allegro już 3 grudnia!

1 na 10 Polaków nosi skarpetki z Allegro

Gdyby zsumować wszystkie skarpetki sprzedane w 2023 roku na Allegro, to okazałoby się, że co 10. osoba w Polsce ma parę kupioną właśnie na tej platformie. Najchętniej kupowane były skarpetki gładkie (45%), o standardowej długości (67%). Preferencje te wyraźnie zmieniają się jednak w grudniu: aż 19 z 25 najczęściej wybieranych modeli w tym okresie par skarpet to długie warianty z zabawnymi wzorami, z czego większość stanowią świąteczne motywy. W pozostałych miesiącach roku stawiamy raczej na inne propozycje: wielokolorowe (53%) i czarne (25%), rzadziej białe (14%). O wiele chętniej kupujemy skarpetki w zestawie, a preferowanym materiałem jest bawełna, wełna i włókno bambusowe (łącznie 89%).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.