Komunikaty PR

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

2024-07-17  |  10:00
Biuro prasowe

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ

NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

 

Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł, duet Paprocki & Brzozowski, Agata Wojtkiewicz, Adrian Krupa czy Mikołaj Żurek. Teraz czas na kolejnych młodych projektantów, którzy chcą podbić światowe wybiegi. Rozpoczął się nabór do konkursu Złota Nitka, organizowanego przez łódzką Akademię Sztuk Pięknych im. Wł Strzemińskiego. Laureaci mogą liczyć na uznanie, prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Zgłoszenia – za pomocą formularza elektronicznego – można przesyłać do 15 września.

Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który wyłania utalentowanych autorów, torując im drogę do świata mody.

– Ranga i prestiż konkursu Złota Nitka budowały się przez trzy dekady. To tu nabierały rozpędu kariery utalentowanych, świetnie dziś znanych wszystkim projektantów, którzy dziś kształtują polską sceną mody – przypomina Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion, w ramach którego Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi organizuje konkurs.

Złota Nitka jest skierowana do młodych osób, do 35 roku życia, zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności zaś do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można zgłosić kolekcję, która powstała w latach 2022-2024 i składa się z od 8 do 11 sylwetek.

Co będzie najważniejsze przy wyborze finalistów? – Autorska wizja i odwaga w jej wyrażaniu. Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i umiejętność wykreowania oraz zaprezentowania własnego wyrazistego stylu. Stawiamy na kreatywność młodych projektantów. Choć oczywiście ważna będzie dla nas również jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami– wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.

Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki czy planszę inspiracyjną. Nabór trwa do połowy września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, które w listopadzie powalczą o nagrodę główną.

Laureatów poznamy podczas gali finałowej konkursu, 23 listopada w nowoczesnych przestrzeniach Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Najpierw jednak konkursowe kolekcje zaprezentowane zostaną w widowiskowej, profesjonalnej oprawie, przygotowanej przez znakomitych realizatorów, na co dzień odpowiedzialnych za pokazy najbardziej uznanych marek.

Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych, ufundowane przez miasto Łódź.

Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź. – Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy kreatywny i nowoczesny charakter naszego miasta. Czerpie z jego twórczej tożsamości i ją wzbogaca, przyciągając do Łodzi utalentowanych twórców z całego kraju – podkreśla Michał Adamkiewicz, p.o. dyrektora Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

Tegoroczna edycja ŁYF 2024 przebiegać będzie pod hasłem FASHION STORIES. – To będzie czas opowieści o ludziach, miejscach, ideach. Opowieści o modzie, jako medium, o jej odpowiedzialności, ale też o kunszcie wysokiego krawiectwa, pasji twórców oraz ich osobistych losach i inspiracjach – podkreśla Katarzyna Wróblewska.

Szczegółowe informacje o konkursie Złota Nitka wraz z znaleźć można na stronie www.lodzyoungfashion.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś

Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.

Farmacja

Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.

Media i PR

Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.