Komunikaty PR

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

2024-07-17  |  10:00
Biuro prasowe

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ

NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

 

Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł, duet Paprocki & Brzozowski, Agata Wojtkiewicz, Adrian Krupa czy Mikołaj Żurek. Teraz czas na kolejnych młodych projektantów, którzy chcą podbić światowe wybiegi. Rozpoczął się nabór do konkursu Złota Nitka, organizowanego przez łódzką Akademię Sztuk Pięknych im. Wł Strzemińskiego. Laureaci mogą liczyć na uznanie, prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Zgłoszenia – za pomocą formularza elektronicznego – można przesyłać do 15 września.

Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który wyłania utalentowanych autorów, torując im drogę do świata mody.

– Ranga i prestiż konkursu Złota Nitka budowały się przez trzy dekady. To tu nabierały rozpędu kariery utalentowanych, świetnie dziś znanych wszystkim projektantów, którzy dziś kształtują polską sceną mody – przypomina Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion, w ramach którego Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi organizuje konkurs.

Złota Nitka jest skierowana do młodych osób, do 35 roku życia, zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności zaś do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można zgłosić kolekcję, która powstała w latach 2022-2024 i składa się z od 8 do 11 sylwetek.

Co będzie najważniejsze przy wyborze finalistów? – Autorska wizja i odwaga w jej wyrażaniu. Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i umiejętność wykreowania oraz zaprezentowania własnego wyrazistego stylu. Stawiamy na kreatywność młodych projektantów. Choć oczywiście ważna będzie dla nas również jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami– wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.

Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki czy planszę inspiracyjną. Nabór trwa do połowy września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, które w listopadzie powalczą o nagrodę główną.

Laureatów poznamy podczas gali finałowej konkursu, 23 listopada w nowoczesnych przestrzeniach Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Najpierw jednak konkursowe kolekcje zaprezentowane zostaną w widowiskowej, profesjonalnej oprawie, przygotowanej przez znakomitych realizatorów, na co dzień odpowiedzialnych za pokazy najbardziej uznanych marek.

Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych, ufundowane przez miasto Łódź.

Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź. – Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy kreatywny i nowoczesny charakter naszego miasta. Czerpie z jego twórczej tożsamości i ją wzbogaca, przyciągając do Łodzi utalentowanych twórców z całego kraju – podkreśla Michał Adamkiewicz, p.o. dyrektora Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

Tegoroczna edycja ŁYF 2024 przebiegać będzie pod hasłem FASHION STORIES. – To będzie czas opowieści o ludziach, miejscach, ideach. Opowieści o modzie, jako medium, o jej odpowiedzialności, ale też o kunszcie wysokiego krawiectwa, pasji twórców oraz ich osobistych losach i inspiracjach – podkreśla Katarzyna Wróblewska.

Szczegółowe informacje o konkursie Złota Nitka wraz z znaleźć można na stronie www.lodzyoungfashion.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.