Synergia mody i filmu. Trwa nabór do Fashion Film Festival 2023
Filmowa historia pewnej kolekcji, dokument o modzie odpowiedzialnej, a może nowatorska forma rejestracji pokazu? Fashion Film Festival to przegląd różnorodnych form artystycznych działań na styku mody i filmu. Trwa nabór filmów modowych, które zaprezentowane zostaną 16 listopada w ramach Łódź Young Fashion, w czasie Fashion Film Festival. Kuratorem wydarzenia jest Mikołaj Komar.
Filmy modowe coraz częściej służą projektantom do budowania komunikacji z odbiorcami, wzbudzania zainteresowania marką i poszerzania świadomości kluczowych zagadnień mody w cyfrowych czasach.
Taki sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje, poszerzenia grona odbiorców i jest wyjątkowym narzędziem wspierającym promocję kolekcji. Jednocześnie prowokuje do zderzenia z nowym formatem twórczości i innymi artystami zaangażowanymi w produkcję filmu. Dlatego Fashion Film Festiwal od trzech lat stanowi ważny punkt programu Łódź Young Fashion.
W tym roku FFF ma charakter przeglądu. Za jego program odpowiada kurator – Mikołaj Komar, redaktor naczelny i wydawca magazynu „K MAG”. To on spośród wszystkich nadesłanych filmów, wybierze te, które będzie można zobaczyć w ramach tegorocznej edycji Łódź Young Fashion.
– Szukamy filmów przykuwających uwagę tematyką, oryginalnością czy ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Opowiadających interesującą historię, pomagających prześledzić najciekawsze zjawiska w dziedzinie filmu modowego i to, w jaki sposób filmowe medium daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje oraz poszerzenia grona ich odbiorców – podkreśla Mikołaj Komar.
Filmy o długości do 7 minut można zgłaszać do FFF, przesyłając organizatorom drogą mailową formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia należy załączyć link do filmu umieszczonego na dysku w chmurze lub w platformach takich jak YouTube czy Vimeo, krótką informację o twórcy, a także krótki opis filmu (do 300 znaków) oraz zdjęcie portretowe autora. Termin zgłoszeń upływa 5 listopada 2023 r.
Najciekawsze filmy zostaną zaprezentowane 16 listopada o godz. 19.00 w Akademickim Centrum Designu (ul. Księży Młyn 13/15). W głosowaniu publiczności wybrany zostanie jeden film, który zostanie nagrodzony prezentacją w czasie Gali Finałowej konkursu Złota Nitka – jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń młodej mody w Polsce organizowanego również w ramach Łódź Young Fashion. Wstęp na FFF jest wolny.
Łódź Young Fashion to wydarzenie organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi oraz Stowarzyszenie Pola Designu przy wsparciu Miasta Łódź.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.