Synergia mody i filmu. Trwa nabór do Fashion Film Festival 2023
Filmowa historia pewnej kolekcji, dokument o modzie odpowiedzialnej, a może nowatorska forma rejestracji pokazu? Fashion Film Festival to przegląd różnorodnych form artystycznych działań na styku mody i filmu. Trwa nabór filmów modowych, które zaprezentowane zostaną 16 listopada w ramach Łódź Young Fashion, w czasie Fashion Film Festival. Kuratorem wydarzenia jest Mikołaj Komar.
Filmy modowe coraz częściej służą projektantom do budowania komunikacji z odbiorcami, wzbudzania zainteresowania marką i poszerzania świadomości kluczowych zagadnień mody w cyfrowych czasach.
Taki sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje, poszerzenia grona odbiorców i jest wyjątkowym narzędziem wspierającym promocję kolekcji. Jednocześnie prowokuje do zderzenia z nowym formatem twórczości i innymi artystami zaangażowanymi w produkcję filmu. Dlatego Fashion Film Festiwal od trzech lat stanowi ważny punkt programu Łódź Young Fashion.
W tym roku FFF ma charakter przeglądu. Za jego program odpowiada kurator – Mikołaj Komar, redaktor naczelny i wydawca magazynu „K MAG”. To on spośród wszystkich nadesłanych filmów, wybierze te, które będzie można zobaczyć w ramach tegorocznej edycji Łódź Young Fashion.
– Szukamy filmów przykuwających uwagę tematyką, oryginalnością czy ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Opowiadających interesującą historię, pomagających prześledzić najciekawsze zjawiska w dziedzinie filmu modowego i to, w jaki sposób filmowe medium daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje oraz poszerzenia grona ich odbiorców – podkreśla Mikołaj Komar.
Filmy o długości do 7 minut można zgłaszać do FFF, przesyłając organizatorom drogą mailową formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia należy załączyć link do filmu umieszczonego na dysku w chmurze lub w platformach takich jak YouTube czy Vimeo, krótką informację o twórcy, a także krótki opis filmu (do 300 znaków) oraz zdjęcie portretowe autora. Termin zgłoszeń upływa 5 listopada 2023 r.
Najciekawsze filmy zostaną zaprezentowane 16 listopada o godz. 19.00 w Akademickim Centrum Designu (ul. Księży Młyn 13/15). W głosowaniu publiczności wybrany zostanie jeden film, który zostanie nagrodzony prezentacją w czasie Gali Finałowej konkursu Złota Nitka – jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń młodej mody w Polsce organizowanego również w ramach Łódź Young Fashion. Wstęp na FFF jest wolny.
Łódź Young Fashion to wydarzenie organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi oraz Stowarzyszenie Pola Designu przy wsparciu Miasta Łódź.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.