SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
SYNERGIA MODY I FILMU.
FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla projektantów stanowią nowoczesną i atrakcyjną formę kontaktu z odbiorcami, znacznie szerszą niż tradycyjne pokazy. Filmy modowe znakomicie łączą potencjał dwóch sztuk, o czym będzie można się przekonać za sprawą kolejnej edycji konkursu Fashion Film Festival. Trwa nabór zgłoszeń, a na autora najlepszego filmu czeka nagroda 3000 euro.
Filmy modowe cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci odkryli ich moc wzbudzania zainteresowania marką i to, że ten sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje. Stąd pomysł na Fashion Film Festiwal, który od czterech lat stanowi ważny punkt programu, odbywającego się jesienią, Łódź Young Fashion – wydarzenia, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi przy wsparciu Miasta Łódź. Partnerem Fashion Film Festival jest Narodowe Centrum Kultury Filmowe, „EC1 -Miasto Kultury” w Łodzi.
FFF to nie tylko przegląd, ale i międzynarodowy konkurs z główną nagrodą 3000 euro. Spośród nadesłanych filmów, jury złożone z przedstawicieli dwóch światów: mody i filmu wybiorą te, które zaprezentowane zostaną w czasie finału konkursu i powalczą o nagrodę. Nabór zgłoszeń właśnie się rozpoczął.
– Konkurs wspiera start zawodowy młodych twórców, pasjonatów mody i filmu. W szczególności skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, kierunków związanych z filmem, multimediami – mówi dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.
Dla osób, które chcą wziąć udział w konkursie przygotowana została aplikacja zgłoszeniowa dostępna na stronie www.lodzyoungfashion.com. Umożliwia ona wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dołączenie filmu o długości do 7 minut, w formie linku publicznego z serwisu Vimeo oraz kilku dodatkowych materiałów, szczegółowo określonych w regulaminie, również dostępnym na stronie Łódź Young Fashion. Termin zgłoszeń upływa 13 października 2024 r.
Sam konkurs jest dwuetapowy. Najpierw jury złożone z ekspertów mody i filmu wyłoni 15 najlepszych produkcji, które zobaczyć będzie można podczas wieczoru finałowego, 22 listopada, w sali Odeon kina NCKF. Następnie, w dniu finału, jurorzy zdecydują, kto otrzyma nagrodę główną.
– Szukamy pasji, ciekawego podejścia do tego tematu, chcemy zobaczyć jak te dwie dziedziny sztuki się przenikają ze sobą, jak budują historię, jak budują pewną dramaturgię, jak budują napięcie i, co najważniejsze dla mnie, jakie emocje zostawiają u widza po obejrzanym filmie – podkreśla kuratorka konkursu dr hab. Aleksandra Chrapowicka. – W tym roku konkurs ma formułę międzynarodową. Zapraszamy więc wszystkich twórców, wszystkich filmowców, wszystkich kreatorów mody z całego świata – zachęca.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.