SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
SYNERGIA MODY I FILMU.
FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla projektantów stanowią nowoczesną i atrakcyjną formę kontaktu z odbiorcami, znacznie szerszą niż tradycyjne pokazy. Filmy modowe znakomicie łączą potencjał dwóch sztuk, o czym będzie można się przekonać za sprawą kolejnej edycji konkursu Fashion Film Festival. Trwa nabór zgłoszeń, a na autora najlepszego filmu czeka nagroda 3000 euro.
Filmy modowe cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci odkryli ich moc wzbudzania zainteresowania marką i to, że ten sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje. Stąd pomysł na Fashion Film Festiwal, który od czterech lat stanowi ważny punkt programu, odbywającego się jesienią, Łódź Young Fashion – wydarzenia, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi przy wsparciu Miasta Łódź. Partnerem Fashion Film Festival jest Narodowe Centrum Kultury Filmowe, „EC1 -Miasto Kultury” w Łodzi.
FFF to nie tylko przegląd, ale i międzynarodowy konkurs z główną nagrodą 3000 euro. Spośród nadesłanych filmów, jury złożone z przedstawicieli dwóch światów: mody i filmu wybiorą te, które zaprezentowane zostaną w czasie finału konkursu i powalczą o nagrodę. Nabór zgłoszeń właśnie się rozpoczął.
– Konkurs wspiera start zawodowy młodych twórców, pasjonatów mody i filmu. W szczególności skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, kierunków związanych z filmem, multimediami – mówi dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.
Dla osób, które chcą wziąć udział w konkursie przygotowana została aplikacja zgłoszeniowa dostępna na stronie www.lodzyoungfashion.com. Umożliwia ona wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dołączenie filmu o długości do 7 minut, w formie linku publicznego z serwisu Vimeo oraz kilku dodatkowych materiałów, szczegółowo określonych w regulaminie, również dostępnym na stronie Łódź Young Fashion. Termin zgłoszeń upływa 13 października 2024 r.
Sam konkurs jest dwuetapowy. Najpierw jury złożone z ekspertów mody i filmu wyłoni 15 najlepszych produkcji, które zobaczyć będzie można podczas wieczoru finałowego, 22 listopada, w sali Odeon kina NCKF. Następnie, w dniu finału, jurorzy zdecydują, kto otrzyma nagrodę główną.
– Szukamy pasji, ciekawego podejścia do tego tematu, chcemy zobaczyć jak te dwie dziedziny sztuki się przenikają ze sobą, jak budują historię, jak budują pewną dramaturgię, jak budują napięcie i, co najważniejsze dla mnie, jakie emocje zostawiają u widza po obejrzanym filmie – podkreśla kuratorka konkursu dr hab. Aleksandra Chrapowicka. – W tym roku konkurs ma formułę międzynarodową. Zapraszamy więc wszystkich twórców, wszystkich filmowców, wszystkich kreatorów mody z całego świata – zachęca.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.