Komunikaty PR

Ulubione dżinsy wołają o pomoc? Znamy sposób na ich metamorfozę

2022-08-30  |  01:00
Biuro prasowe

Jeansy to nieodłączny element damskiej i męskiej garderoby. Lubimy nosić je w domu, chętnie wykorzystujemy je w casualowych stylizacjach na zakupy czy spotkania z przyjaciółmi, a nawet wybieramy do pracy, na randki i inne okazje. Tylko co zrobić, kiedy nasza ulubiona para jeansów nieco się znosiła? Jak uratować takie spodnie?

 

Obecnie ciężko wyobrazić sobie świat mody bez jeansów. Te z pozoru proste spodnie cieszą się nieustanną popularnością, podbijając serca kobiet i mężczyzn z całego świata. Uwielbiają je zarówno najwięksi projektanci mody, jak i powszechnie znane i dostępne marki. A jak to wszystko się zaczęło?

 

Krótko o historii jeansów

 

Historia jeansów sięga XVII wieku. We Włoszech rozpoczęto wówczas produkcję bardzo trwałego, lekkiego, wełnianego materiału o intensywnie niebieskim odcieniu. Tkaninę nazywano jeansem, od francuskiego określenia „bleu de Genes” oznaczającego „błękit z Genui. Wówczas był to jeden z najpopularniejszych towarów eksportowanych do Anglii.

 

Z biegiem lat jeans zastąpiono denimem, czyli cięższą, szlachetniejszą, a przy tym wygodniejszą tkaniną, pochodzącą z francuskiego miasta Nimes (stąd nazwa: franc. „de Nîmes”, czyli „z Nîmes”). Denim wykorzystywano do szycia solidnych spodni przeznaczonych dla marynarzy i pracowników portowych. Na przełomie XVII i XVIII wieku denim trafił do Ameryki, gdzie wymiennie nazywano go jeansem.

 

Swój wkład w historię jeansów mają Levi Strauss i Jacob Davis. Strauss zaprojektował znany do dziś model jeansów i założył pierwsze na świecie przedsiębiorstwo zajmujące się ich produkcją – Levi Strauss & Co. Natomiast Davis umocnił spodnie miedzianymi nitami w miejscach szczególnie narażonych na rozrywanie, czyli przy kieszeniach.

 

W 1905 roku powstał model Levi's 501, który dziś nazywany jest kultowym. W 1926 roku zapięcia na guziki zastąpiono zamkami błyskawicznymi. W 1934 zaprojektowano pierwszą parę jeansów dla kobiet – Lady Levi's 701. Po wojnie jeansy szturmem wdarły się do mody codziennej, stając się symbolem wygodnego, amerykańskiego stylu życia. Dziś niemal każdy dom mody ma własną kolekcję jeansów. Na sklepowych półkach znajdziemy modele o najróżniejszych fasonach, wzorach i kolorach. Chętnie wykorzystujemy jeansy w swoich codziennych stylizacjach i wybieramy je na specjalne okazje.

 

Dlaczego mamy swoje ulubione jeansy?

 

Chyba każdy z nas ma swoją ulubioną parę jeansów. Cenimy je przede wszystkim za uniwersalność. Są dobrym rozwiązaniem na wiele okazji i można połączyć je niemal z każdym elementem garderoby – od casualowych swetrów i bluz, przez eleganckie koszule i bluzki, aż do topów o najróżniejszych wzorach i kolorach.

 

Dzięki mnogości wzorów, kolorów i fasonów jeansów każdy może znaleźć na rynku parę idealną dla siebie. W jeansach czujemy się pewnie i komfortowo. Możemy podkreślić największe atuty swojej sylwetki, jednocześnie zasłaniając jej ewentualne mankamenty.

 

Jeansy to ponadczasowy element garderoby. Żadne nowe trendy nie były w stanie ich zdetronizować. Nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższych latach miało się coś zmienić.

 

Farbowanie jeansów – pierwsza deska ratunku!

 

Twoje ulubione jeansy nie wyglądają już jak nowe? Wielokrotne pranie pozbawiło je intensywnych barw, a na kolanach pojawiły się przetarcia? Istnieje skuteczny sposób na to, by przywrócić im początkowy blask – farbowanie!

 

Do farbowania spodni jeansowych należy wykorzystać specjalny barwnik przeznaczony do takiego typu tkanin. – Barwienie jeansów jest bardzo proste. Najpierw moczymy materiał w ciepłej wodzie z dodatkiem soli kuchennej, a barwnik rozpuszczamy. Spodnie i barwnik umieszczamy w pralce i pierzemy w 40-60°. Żeby uzyskać trwalszy i intensywniejszy efekt, można zwiększyć temperaturę do 90°. Na koniec pozostawiamy materiał do wyschnięcia – wyjaśnia Kamil Maślanka, ekspert firmy REKOL. – Jeansy możemy również barwić ręcznie. To dobra metoda dla tych osób, które lubią mieć wszystko pod kontrolą. Farbowanie ręczne wymaga nieco więcej czasu, ale jego efekty mogą przerosnąć nasze najśmielsze oczekiwania – dodaje.

 

Przywróć jeansom dawny blask – garść sprawdzonych porad

 

Jeansy możesz odświeżyć na wiele innych sposobów. Uruchom swoją wyobraźnię, wyjdź poza utarte schematy, eksperymentuj, baw się modą! Możesz wykorzystać modne naszywki, koraliki, koronki, efektowne lampasy i inne elementy. Czasem wystarczy tylko odrobina kreatywności, by ze starych, znoszonych jeansów stworzyć coś niepowtarzalnego, wyróżniającego się na tle klasycznych modeli.

 

Z biegiem czasu na jeansach mogą pojawić się niewielkie dziurki i przetarcia. Nie musisz od razu wyrzucać takich spodni. Zamiast tego nadaj im designerski charakter! Przetarcia popraw pumeksem lub papierem ściernym, a z dziurek powyciągaj nitki, by wyglądały jeszcze bardziej naturalnie. „Dziurawe” spodnie to trend uwielbiany przez miłośników mody z całego świata!

 

Chcesz, aby efekt metamorfozy zaskoczył nawet Ciebie? Postaw na farbowanie. – Chcąc zafarbować jeansy, trzeba pamiętać, że efekt zależy od tego, w jaki sposób wykonane są przetarcia. Te zrobione strukturalnie często zawierają domieszkę sztucznych materiałów. Wówczas po zafarbowaniu te miejsca pozostaną białe albo się lekko przyciemnią. Z kolei przetarcia robione przez odbarwianie, zafarbują się – zdradza ekspert z REKOL.

 

Wykorzystując jeden z zaproponowanych przez nas sposobów, dasz swoim ulubionym jeansom drugie życie! Spodnie będą wyglądać jak nowe, a Ty będziesz mógł cieszyć się nimi jeszcze przez wiele lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.