Komunikaty PR

Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki

2023-12-13  |  12:00
Biuro prasowe

Święta tuż, tuż! Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki i czy wolą je dostawać czy komuś wręczać. Do niedawna drugi obieg rzeczy nie kojarzył się pozytywnie, a dziś nie tylko ma rosnące znaczenie, ale jest też zwyczajnie modny i dobrze widziany. Korzyści ekonomiczne, płynące z rynku second hand dzisiaj są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Polacy to wiedzą, i to od dawna - niemal co drugi używane rzeczy kupuje od ponad 4 lat.* Ale to nie wszystko! Jak wskazują wyniki badań konsumenckich, przeprowadzonych dla Vinted przez agencję Stem Mark*, 39% respondentów prezenty z drugiej ręki wręcza z okazji Mikołajek i zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Co będziemy kupować i ile zamierzamy wydać?

Jak wynika z najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego dla Vinted przez agencję badawczą Stem Mark w listopadzie 2023*, obecnie Polacy kupują używane rzeczy dość regularnie, zarówno w Internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. Co ciekawe, jeśli chodzi o prezenty z drugiej ręki, więcej z nas woli je dostawać niż dawać. Wręczając prezent z drugiej ręki, 34% respondentów otwarcie mówi, że jest on z drugiego obiegu, a 62% robi to tylko, jeśli zostanie spytany.

Kluczowe motywacje

Wśród kluczowych motywatorów, które sprawiają, że Polacy sięgają po prezenty z drugiej ręki są kwestie ekonomiczne (44%), ale nie tylko. Co piąty respondent deklaruje, że szuka rzeczy, które są unikatowe, wyjątkowe (20,7%) - takie podejście jest popularne zwłaszcza wśród mieszkańców największych miast w Polsce. Nieco ponad 12% robi to w trosce o środowisko i planetę.

Dla osób, które nadal nie są przekonane do prezentów z drugiej ręki, alternatywą może być sięgnięcie po świąteczne dekoracje i ozdoby. Platforma Vinted niedawno uruchomiła podkategorie Uroczystości i Święta, dostępną w dziale Dom, dzięki której można kupować i sprzedawać dekoracje świąteczne, a także artykuły na prezenty.

Wolimy dawać czy dostawać?

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że Polacy wolą dostawać prezenty z drugiej ręki, tak twierdzi co trzeci ankietowany. Wśród rzeczy, które najchętniej byśmy ujrzeli pod choinką są ubrania - wedle 40% respondentów, a co trzeci ucieszyłby się otrzymując ozdoby i akcesoria do domu.

To samo tyczy się najczęściej kupowanych prezentów z drugiej ręki – 31% to odzież, a 35% to akcesoria dekoracyjne do domu.

Ile jesteśmy gotowi wydać na prezent second-hand?

Wyniki badań wskazują, że Polacy są gotowi wydać średnio 85 zł na prezent z drugiej ręki. Mieszkańcy dużych miast, a także mężczyźni są skłonni wydać około 10-15 zł więcej.

Najwięcej z nas, bo ponad 41%, na prezent z drugiej ręki ma przeznaczony budżet od 65-100 zł, 25% wyda między 45-65 zł, niemal 15% przeznaczy kwotę w wysokości od 100-200 zł, a niewiele mniej (14,1%) około 45 zł. Co ciekawe, 10% więcej mężczyzn niż kobiet, jest gotowocyh wydać na prezent z drugiego obiegu od 100-200 zł - wskazują badania przeprowadzone dla Vinted.*

Sektor używany rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej widocznym i utrwalonym trendem. W ciągu ostatnich kilku lat wzrosła nie tylko liczba członków Vinted. Od momentu powstania Vinted w Polsce w 2013 roku lokalna społeczność urosła do 10 milionów zarejestrowanych członków.

 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w listopadzie 2023 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.