Komunikaty PR

Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki

2023-12-13  |  12:00
Biuro prasowe

Święta tuż, tuż! Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki i czy wolą je dostawać czy komuś wręczać. Do niedawna drugi obieg rzeczy nie kojarzył się pozytywnie, a dziś nie tylko ma rosnące znaczenie, ale jest też zwyczajnie modny i dobrze widziany. Korzyści ekonomiczne, płynące z rynku second hand dzisiaj są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Polacy to wiedzą, i to od dawna - niemal co drugi używane rzeczy kupuje od ponad 4 lat.* Ale to nie wszystko! Jak wskazują wyniki badań konsumenckich, przeprowadzonych dla Vinted przez agencję Stem Mark*, 39% respondentów prezenty z drugiej ręki wręcza z okazji Mikołajek i zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Co będziemy kupować i ile zamierzamy wydać?

Jak wynika z najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego dla Vinted przez agencję badawczą Stem Mark w listopadzie 2023*, obecnie Polacy kupują używane rzeczy dość regularnie, zarówno w Internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. Co ciekawe, jeśli chodzi o prezenty z drugiej ręki, więcej z nas woli je dostawać niż dawać. Wręczając prezent z drugiej ręki, 34% respondentów otwarcie mówi, że jest on z drugiego obiegu, a 62% robi to tylko, jeśli zostanie spytany.

Kluczowe motywacje

Wśród kluczowych motywatorów, które sprawiają, że Polacy sięgają po prezenty z drugiej ręki są kwestie ekonomiczne (44%), ale nie tylko. Co piąty respondent deklaruje, że szuka rzeczy, które są unikatowe, wyjątkowe (20,7%) - takie podejście jest popularne zwłaszcza wśród mieszkańców największych miast w Polsce. Nieco ponad 12% robi to w trosce o środowisko i planetę.

Dla osób, które nadal nie są przekonane do prezentów z drugiej ręki, alternatywą może być sięgnięcie po świąteczne dekoracje i ozdoby. Platforma Vinted niedawno uruchomiła podkategorie Uroczystości i Święta, dostępną w dziale Dom, dzięki której można kupować i sprzedawać dekoracje świąteczne, a także artykuły na prezenty.

Wolimy dawać czy dostawać?

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że Polacy wolą dostawać prezenty z drugiej ręki, tak twierdzi co trzeci ankietowany. Wśród rzeczy, które najchętniej byśmy ujrzeli pod choinką są ubrania - wedle 40% respondentów, a co trzeci ucieszyłby się otrzymując ozdoby i akcesoria do domu.

To samo tyczy się najczęściej kupowanych prezentów z drugiej ręki – 31% to odzież, a 35% to akcesoria dekoracyjne do domu.

Ile jesteśmy gotowi wydać na prezent second-hand?

Wyniki badań wskazują, że Polacy są gotowi wydać średnio 85 zł na prezent z drugiej ręki. Mieszkańcy dużych miast, a także mężczyźni są skłonni wydać około 10-15 zł więcej.

Najwięcej z nas, bo ponad 41%, na prezent z drugiej ręki ma przeznaczony budżet od 65-100 zł, 25% wyda między 45-65 zł, niemal 15% przeznaczy kwotę w wysokości od 100-200 zł, a niewiele mniej (14,1%) około 45 zł. Co ciekawe, 10% więcej mężczyzn niż kobiet, jest gotowocyh wydać na prezent z drugiego obiegu od 100-200 zł - wskazują badania przeprowadzone dla Vinted.*

Sektor używany rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej widocznym i utrwalonym trendem. W ciągu ostatnich kilku lat wzrosła nie tylko liczba członków Vinted. Od momentu powstania Vinted w Polsce w 2013 roku lokalna społeczność urosła do 10 milionów zarejestrowanych członków.

 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w listopadzie 2023 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.