Komunikaty PR

Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki

2023-12-13  |  12:00
Biuro prasowe

Święta tuż, tuż! Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki i czy wolą je dostawać czy komuś wręczać. Do niedawna drugi obieg rzeczy nie kojarzył się pozytywnie, a dziś nie tylko ma rosnące znaczenie, ale jest też zwyczajnie modny i dobrze widziany. Korzyści ekonomiczne, płynące z rynku second hand dzisiaj są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Polacy to wiedzą, i to od dawna - niemal co drugi używane rzeczy kupuje od ponad 4 lat.* Ale to nie wszystko! Jak wskazują wyniki badań konsumenckich, przeprowadzonych dla Vinted przez agencję Stem Mark*, 39% respondentów prezenty z drugiej ręki wręcza z okazji Mikołajek i zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Co będziemy kupować i ile zamierzamy wydać?

Jak wynika z najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego dla Vinted przez agencję badawczą Stem Mark w listopadzie 2023*, obecnie Polacy kupują używane rzeczy dość regularnie, zarówno w Internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. Co ciekawe, jeśli chodzi o prezenty z drugiej ręki, więcej z nas woli je dostawać niż dawać. Wręczając prezent z drugiej ręki, 34% respondentów otwarcie mówi, że jest on z drugiego obiegu, a 62% robi to tylko, jeśli zostanie spytany.

Kluczowe motywacje

Wśród kluczowych motywatorów, które sprawiają, że Polacy sięgają po prezenty z drugiej ręki są kwestie ekonomiczne (44%), ale nie tylko. Co piąty respondent deklaruje, że szuka rzeczy, które są unikatowe, wyjątkowe (20,7%) - takie podejście jest popularne zwłaszcza wśród mieszkańców największych miast w Polsce. Nieco ponad 12% robi to w trosce o środowisko i planetę.

Dla osób, które nadal nie są przekonane do prezentów z drugiej ręki, alternatywą może być sięgnięcie po świąteczne dekoracje i ozdoby. Platforma Vinted niedawno uruchomiła podkategorie Uroczystości i Święta, dostępną w dziale Dom, dzięki której można kupować i sprzedawać dekoracje świąteczne, a także artykuły na prezenty.

Wolimy dawać czy dostawać?

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że Polacy wolą dostawać prezenty z drugiej ręki, tak twierdzi co trzeci ankietowany. Wśród rzeczy, które najchętniej byśmy ujrzeli pod choinką są ubrania - wedle 40% respondentów, a co trzeci ucieszyłby się otrzymując ozdoby i akcesoria do domu.

To samo tyczy się najczęściej kupowanych prezentów z drugiej ręki – 31% to odzież, a 35% to akcesoria dekoracyjne do domu.

Ile jesteśmy gotowi wydać na prezent second-hand?

Wyniki badań wskazują, że Polacy są gotowi wydać średnio 85 zł na prezent z drugiej ręki. Mieszkańcy dużych miast, a także mężczyźni są skłonni wydać około 10-15 zł więcej.

Najwięcej z nas, bo ponad 41%, na prezent z drugiej ręki ma przeznaczony budżet od 65-100 zł, 25% wyda między 45-65 zł, niemal 15% przeznaczy kwotę w wysokości od 100-200 zł, a niewiele mniej (14,1%) około 45 zł. Co ciekawe, 10% więcej mężczyzn niż kobiet, jest gotowocyh wydać na prezent z drugiego obiegu od 100-200 zł - wskazują badania przeprowadzone dla Vinted.*

Sektor używany rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej widocznym i utrwalonym trendem. W ciągu ostatnich kilku lat wzrosła nie tylko liczba członków Vinted. Od momentu powstania Vinted w Polsce w 2013 roku lokalna społeczność urosła do 10 milionów zarejestrowanych członków.

 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w listopadzie 2023 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Zapraszamy na otwarcie nowego salonu Pierre Cardin by Van Horn w Tarnowie! Biuro prasowe
2024-08-23 | 01:00

Zapraszamy na otwarcie nowego salonu Pierre Cardin by Van Horn w Tarnowie!

Z przyjemnością zapraszamy na otwarcie nowego salonu Pierre Cardin by Van Horn w Tarnowie, które odbędzie się w sobotę 24 sierpnia w Galerii Gemini. To doskonała okazja
Moda Platforma Vinted wprowadza nowe funkcjonalności
2024-08-22 | 14:00

Platforma Vinted wprowadza nowe funkcjonalności

Zarobienie dodatkowych pieniędzy na rzeczach, których już nie potrzebujemy, jest jednym z głównych powodów, dla których tak wielu ludzi korzysta z Vinted. Platforma
Moda Marka By Dziubeka otworzyła swój punkt w Manufakturze w Łodzi
2024-08-22 | 10:00

Marka By Dziubeka otworzyła swój punkt w Manufakturze w Łodzi

By Dziubeka posiada salony firmowe w galeriach handlowych na terenie całej Polski oraz sieć punktów franczyzowych. Oryginalne naszyjniki, topowe bransoletki, kolczyki, wisiory i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.