Komunikaty PR

Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki

2023-12-13  |  12:00
Biuro prasowe

Święta tuż, tuż! Vinted sprawdza, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki i czy wolą je dostawać czy komuś wręczać. Do niedawna drugi obieg rzeczy nie kojarzył się pozytywnie, a dziś nie tylko ma rosnące znaczenie, ale jest też zwyczajnie modny i dobrze widziany. Korzyści ekonomiczne, płynące z rynku second hand dzisiaj są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Polacy to wiedzą, i to od dawna - niemal co drugi używane rzeczy kupuje od ponad 4 lat.* Ale to nie wszystko! Jak wskazują wyniki badań konsumenckich, przeprowadzonych dla Vinted przez agencję Stem Mark*, 39% respondentów prezenty z drugiej ręki wręcza z okazji Mikołajek i zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Co będziemy kupować i ile zamierzamy wydać?

Jak wynika z najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego dla Vinted przez agencję badawczą Stem Mark w listopadzie 2023*, obecnie Polacy kupują używane rzeczy dość regularnie, zarówno w Internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. Co ciekawe, jeśli chodzi o prezenty z drugiej ręki, więcej z nas woli je dostawać niż dawać. Wręczając prezent z drugiej ręki, 34% respondentów otwarcie mówi, że jest on z drugiego obiegu, a 62% robi to tylko, jeśli zostanie spytany.

Kluczowe motywacje

Wśród kluczowych motywatorów, które sprawiają, że Polacy sięgają po prezenty z drugiej ręki są kwestie ekonomiczne (44%), ale nie tylko. Co piąty respondent deklaruje, że szuka rzeczy, które są unikatowe, wyjątkowe (20,7%) - takie podejście jest popularne zwłaszcza wśród mieszkańców największych miast w Polsce. Nieco ponad 12% robi to w trosce o środowisko i planetę.

Dla osób, które nadal nie są przekonane do prezentów z drugiej ręki, alternatywą może być sięgnięcie po świąteczne dekoracje i ozdoby. Platforma Vinted niedawno uruchomiła podkategorie Uroczystości i Święta, dostępną w dziale Dom, dzięki której można kupować i sprzedawać dekoracje świąteczne, a także artykuły na prezenty.

Wolimy dawać czy dostawać?

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że Polacy wolą dostawać prezenty z drugiej ręki, tak twierdzi co trzeci ankietowany. Wśród rzeczy, które najchętniej byśmy ujrzeli pod choinką są ubrania - wedle 40% respondentów, a co trzeci ucieszyłby się otrzymując ozdoby i akcesoria do domu.

To samo tyczy się najczęściej kupowanych prezentów z drugiej ręki – 31% to odzież, a 35% to akcesoria dekoracyjne do domu.

Ile jesteśmy gotowi wydać na prezent second-hand?

Wyniki badań wskazują, że Polacy są gotowi wydać średnio 85 zł na prezent z drugiej ręki. Mieszkańcy dużych miast, a także mężczyźni są skłonni wydać około 10-15 zł więcej.

Najwięcej z nas, bo ponad 41%, na prezent z drugiej ręki ma przeznaczony budżet od 65-100 zł, 25% wyda między 45-65 zł, niemal 15% przeznaczy kwotę w wysokości od 100-200 zł, a niewiele mniej (14,1%) około 45 zł. Co ciekawe, 10% więcej mężczyzn niż kobiet, jest gotowocyh wydać na prezent z drugiego obiegu od 100-200 zł - wskazują badania przeprowadzone dla Vinted.*

Sektor używany rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej widocznym i utrwalonym trendem. W ciągu ostatnich kilku lat wzrosła nie tylko liczba członków Vinted. Od momentu powstania Vinted w Polsce w 2013 roku lokalna społeczność urosła do 10 milionów zarejestrowanych członków.

 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w listopadzie 2023 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć