Komunikaty PR

Vinted: Znacznie rynku mody z drugiej ręki w Polsce rośnie!

2022-03-16  |  13:00
Biuro prasowe

Miniony rok był kolejnym udanym i wyróżniającym się dla osób, które wybierają modę z drugiej ręki. Znajduje to odzwierciedlenie w rosnącej popularności znanej platformy zakupowej Vinted, która posiada w sumie ponad 50 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie i ponad 5 milionów członków w samej Polsce. Motywacji do kupowania i sprzedawania rzeczy z drugiej ręki jest wiele - bez względu na to, czy jest to polowanie na marki i przedmioty, których nigdzie indziej znaleźć nie można, troska o planetę i chęć zmniejszenia negatywnego wpływu na jej kondycję czy poszukiwanie oszczędności i wybór rzeczy bardziej przyjaznych dla naszego portfela, jedno jest pewne: moda z drugiej ręki nabiera tempa wśród coraz większej liczby ludzi na całym świecie.

W Polsce zaangażowanie w handel online modą  z drugiej ręki rośnie, zarówno pod względem kupna jak i sprzedaży. Choć popularność rzeczy używanych rosła już od pewnego czasu to pandemia wydaje się mieć istotny wpływ na nawyki konsumpcyjne – wiele osób wykorzystało czas spędzony w domu na uporządkowanie garderoby i zmianę nawyków w zakresie ubierania się, a także kupowania. Wielu zdecydowało się sprzedać rzeczy, których już nie nosi - podarowało im drugie życie, przy okazji zarabiając na tym.

Według badania przeprowadzonego przez Vinted, w Polsce zakupy odzieży używanej w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosły z 69% w I kwartale 2021 r. do 76% w IV kwartale 2021 r. Z kolei liczba sprzedających wzrosła z 67% w I kwartale 2021 do 70% w IV kwartale 2021 r.[1]

Polacy coraz bardziej świadomi w zakresie gospodarki cyrkularnej

Znaczenie zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym zdecydowanie rośnie, a w większości rynków, w tym w Polsce, ten wzrost przebiega falowo. W pierwszym kwartale 2021 około 29% respondentów badania Vinted deklarowało troskę i wagę przywiązywaną do ekologicznych produktów odzieżowych, z kolei w czawrtym kwartale liczba ta wzrosła do 33%. Ponad połowa - 52% - polskich użytkowników woli kupować artykuły odzieżowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a jedynie 7% użytkowników twierdzi, że niezależnie od tego, czy artykuł modowy jest zrównoważony czy nie, nie ma to wpływu na ich decyzję o zakupie.

Trendy konsumenckie polskich użytkowników w 2021

Vinted przyjrzało się gustom i preferencjom zakupowym użytkowników na wybranych rynkach, na których jest obecna (15 krajów), w tym również w Polsce, gdzie działa od 2013 roku. Co cieszyło się największą popularnością wśród polskich użytkowników Vinted w minionym roku?

 

  • Kategoria “Kobiety”

Jak wynika z analizy Vinted, kobiety, w przeciwieństwie do mężczyzn, sięgały głównie po rzeczy i akcesoria z drugiej ręki marek sieciowych. Wśród wiodących kolorów, z których Polki kompletowały swoją garderobę znalazła się klasyczna, elegancka i ponadczasowa czerń, a także biel oraz różne odcienie szarości. Z analizy Vinted wynika, że coraz więcej kobiet w Polsce jest zainteresowanych trendem modowym vintage - rzeczy z tej kategorii znalazły się na 4. pozycji wśród najchętniej kupowanych. Upolowanie perełki - czegoś, co jest mało dostępne bądź wcale -  na Vinted jest nie tylko możliwe, ale również dostępne w bardzo konkurencyjnej cenie. Z kolei kategoria vintage jest numerem 1 wśród użytkowniczek platformy w Holandii i Belgii.

 

  • Kategoria “Mężczyźni”

Wyniki analizy Vinted wskazują, że w Polsce mężczyźni chętnie sięgają po rzeczy z “wyższej półki”, najczęściej wybierając markę, The North Face, Lacoste czy Hugo Boss.

Mężczyźni podobnie jak kobiety najczęściej wybierali kolor czarny i szary, ale i niebieski.

 

  • Kategoria “Dzieci”

W kategorii rzeczy i akcesoriów dla dzieci, podobni jak w przypadku w kobiet, dominowały marki sieciowe.

Wśród najpopularniejszych kolorów w dziecięcej garderobie znalazły się czerń i szary oraz rzeczy wielokolorowe.

 

Techniki sprzedażowe wśród społeczności Vinted

W skali globalnej Vinted oferuje ponad 300 milionów rzeczy z kategorii odzieży i akcesoriów modowych dla kobiet, mężczyzn, dzieci w tym akcesoriów i mebelków, a także biżuterii, książek czy kosmetyków. W Polsce kategoria Kobiety i Dziecko należą do wiodących. Wraz z rosnącą liczbą użytkowników, których w Polsce jest obecnie ponad 5 mln, rośnie ilość wystawianych rzeczy.

 

  • Stylizacje: Jednym z ciekawszych trendów na Vinted wartych zaobserwowania są coraz bardziej świadome techniki sprzedażowe stosowane przez osoby wystawiające swoje rzeczy. Wielu użytkowników przywiązuje dużą wagę do sposobu eksponowania “swojej szafy” przygotowując całe stylizacje i skrupulatnie dobrane zestawy .Prezentują jak dana rzecz może komponować się z inną i  które sprzedający ma w ofercie. Nierzadko przypomina to witrynę sklepu odzieżowego lub zdjęcie z magazynu.
  • Budowanie rozpoznawalności: Wielu użytkowników Vinted w celu zbudowania swojej rozpoznawalności stara się prezentować rzeczy na sprzedaż na tym samym tle - niekoniecznie wieszając na drzwiach szafy, ale np. rozkładając na dywanie, kapie w modnych kolorach, w otoczeniu niebanalnych dodatkowych, których celem jest podsycenie apetytu kupującego.
  • Niebanalne opisy: Inną formą przykucia uwagi i recepty na udana transakcję jest przygotowanie niebanalnych opisów rzeczy, które oprócz stanu danej rzeczy i rozmiarów, zawierają w sobie krótką historię produktu, a nierzadko podpowiedzi, jak daną rzecz można wykorzystać czy w jakich okolicznościach sprawdzi się najlepiej.

 


[1] Badania rynkowe Vinted przeprowadzone w grudniu 2021 roku na próbie 900  kobiet w wieku 18-45 lat.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW Biuro prasowe
2024-07-17 | 10:00

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW   Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł,
Moda Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.
2024-07-12 | 09:00

Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.

Kapsułowa kolekcja Atelier Patrizia Aryton na sezon jesień-zima 2024, to moc zaklęta w doskonałych liniach sylwetek, ubrania najwyższej jakości, które tworzą kompletną szafę
Moda Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?
2024-07-11 | 14:00

Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, spytała respondentów w Polsce o ich nawyki zakupowe dotyczące mody luksusowej z drugiej ręki.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.