Wiosenne Zakupy – odkryj sezonowe nowości
Pierwsze słoneczne i cieplejsze dni zachęcają do przeglądu szafy i uzupełnienia jej o nadchodzące sezonowe nowości. Tegoroczna edycja Wiosennych Zakupów będzie utrzymana w temacie street style, mody ulicznej, a także połączenia świata mody ze… sztuczną inteligencją! Na sobotni wieczór zapraszamy na koncert soundsystem Kamila Bednarka i K-Jah Sound.
Wiosenne Zakupy
23-24.03, godz. 12-20, rotunda galerii handlowej Manufaktury
Wiosenne Zakupy w Manufakturze to dobry moment na przewietrzenie szafy i sprawdzenie, jakie trendy będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie wiosna/jesień. W ten weekend ma miejsce ogólnopolska akcja rabatowa – Stylowe Zakupy, a poza tym, marki Manufaktury przygotowały dedykowane rabaty, nawet do 60%!
Przez cały weekend w Manufakturze czekać będą też modowe (i nie tylko) atrakcje, które ułatwią wejście w wiosnę w dobrym stylu!
Streetwearowy klimat wydarzenia podbije zapowiedź wystawy z rekonstrukcjami słynnych prac Banksy’ego. brytyjskiego artysty street art. Choć jego charakterystyczne prace znają ludzie na całym świecie, nikt nie zna samej tożsamości artysty. Przez wiele lat kariery, z sukcesami udało mu się zachować swoją tożsamość w tajemnicy. Banksy używa miejskich przestrzeni, by wyrażać myśli, prowokować i przekazywać społeczeństwom ważne przesłania. W Manufakturze będzie można oglądać rekonstrukcje obrazu „Dziewczynki z balonikiem”, emanującej utraconą niewinnością i nadzieją oraz instalacji „Bitwy na poduszki” poruszającej temat konfliktu palestyńsko-izraelskiego. Rekonstrukcje można oglądać przez cały weekend, a pełną wystawę już w sierpniu, w Muzeum Fabryki.
W sobotę (23.03) w rotundzie galerii handlowej staną strefy Banksy’ego oraz strefy modowe, inspirowane street stylem. Stylizacje przygotowane przez stylistkę Manufaktury, Kasię Lipińską, będą w weekend dostępne u najemców ze specjalnym rabatem. Na stanowiskach customizacji[1] (w godzinach 12-18), za pomocą farb i spreju, będzie można zrobić własną koszulkę z szablonem grafiki Banksy’ego. Spotkacie tam też ekspertów ze Sneaker BOYZ, którzy od wielu lat zajmują się customizacją, renowacją i personalizacją obuwia. Z ich „warsztatu” wyszły spersonalizowane buty dla m.in. Pezeta, piłkarzy reprezentacji Polski w piłce nożnej, Igi Świątek czy Joanny Jędrzejczyk.
Nie zabraknie też konkursu! W godzinach 12-18 na stoisku konkursowym zostanie ustawiony ogromny tort z setkami małych prezentów, a część z nich będzie odpowiednio oznakowana. Zadaniem uczestnika będzie znalezienie oznakowanego prezentu, oznaczającego nagrodę. W ramach konkursu do wygrania ponad 200 nagród, w tym kubki i torby z nadrukiem graffiti Banksy’ego, eko torby Manufaktury i przede wszystkim nagrody ufundowane przez najemców Manufaktury – kosmetyki, vouchery zakupowe, akcesoria, w tym torebka od Patrizia Pepe o wartości ponad 1 500 zł!
Na wieczór zaplanowano występ muzyczny – wyjątkowy koncert da Kamil Bednarek & K-JAH Sound. Muzyk, który popularność zdobył po udziale w jednym z telewizyjnych talent show, od wielu lat jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd na polskiej scenie muzycznej. Znany z miłości do gatunków reggae, dancehall, z powodzeniem porywa tłumy swoimi klimatycznymi numerami. Kamila usłyszycie w rotundzie galerii handlowej o godzinie 19.
W niedzielę (24.03), która jest dniem handlowym, postawimy na praktyczne działania. W rotundzie odbywać się będą warsztaty modowe z wykorzystaniem… sztucznej inteligencji! Projektanci marki NAOKO, która jest pionierem wykorzystywania AI w polskiej modzie, oraz spec od sztucznej inteligencji, wprowadzą uczestników w tajniki projektowania odzieży i podpowiedzą, jak można przenieść wizje stworzone online na prawdziwe tkaniny. Po części teoretycznej, każdy uczestnik otrzyma dostęp do narzędzia AI, w którym będzie mógł zaprojektować własną kolekcję pod czujnym okiem specjalistów. Sukienki z piór, akcesoria 3D – niech wyobraźnia będzie jedynym ograniczeniem!
Dodatkowo, na gości czekać będą konsultacje ze stylistką, a dla najmłodszych strefa warsztatowa (godz. 12-14), w której będą mogli sprayować pisanki – już w świątecznym klimacie.
*Zgłoszenia na warsztaty przyjmowane są poprzez wpisy pod postem konkursowym na FB Manufaktury. Uczestnicy zostaną podzieleni na dwie, piętnastoosobowe grupy. Warsztaty odbędą się w dwóch turach – w godz. 11-13 oraz 14-16.
[1] Za okazaniem paragonu za zakupy na dowolną kwotę

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.