Komunikaty PR

Wyrzucanie rzeczy, które mogłyby się przydać komuś innemu jest hańbiące

2023-06-06  |  12:00
Biuro prasowe

Rynek rzeczy z drugiej ręki nie tylko dynamicznie się rozwija i stał się jednym z obowiązujących trendów. Coraz więcej osób interesuje się zarówno sprzedażą, jak i kupnem rzeczy używanych, w tym odzieży, jak i z innych kategorii, choćby elektronika, wyposażenie domu itp. W trudnych ekonomicznie czasach platformy C2C są jednym z miejsc, które umożliwiają nam pozbyć się niechcianych rzeczy, a przy okazji osiągnięcie korzyści finansowej. Z analiz Vinted wynika, że wśród kluczowych czynników, które motywują polskich użytkowników jest możliwość zaoszczędzenia i nabycia większej ilości rzeczy, dostęp do droższych marek, ale równie, jak wskazuje analiza, troska o środowisko i zrównoważone podejście.

 

Względy finansowe i reorganizacja przestrzeni są nadal głównymi czynnikami napędzającymi sprzedaż odzieży używanej, ale nie tylko. Co ciekawe, dla użytkowników Vinted w Polsce pozbycie się niechcianych rzeczy (56%) jest ważniejsze niż możliwość zarobienia (48%). Co piąta osoba kieruje się troską o ochronę środowiska i klimatu, a dla 59% wyrzucanie rzeczy, które przydałyby się komuś innemu, jest postrzegane za hańbiące.  W porównaniu z innymi rynkami ten aspekt jest najważniejszy dla osób handlujących w Polsce, np. vs. Wielka Brytania (37%), Francja (44%), Niemcy (44%), Hiszpania (48%), Holandia (45%), Włochy (44%), Belgia (46%) czy Portugalia (35%).[1]

 

W porównaniu z rynkiem z pierwszej ręki, sektor mody używane ręki  nadal ma ogromny potencjał wzrostu. Zgodnie z pierwszym raportem Vinted na temat wpływu na zmiany klimatu, co piąta osoba w globalnej społeczności Vinted nadal wolałaby ubrania z drugiej ręki niż nowe, nawet jeśli nowe rzeczy byłyby prawie w tej samej cenie, co używane. Tylko w zeszłym roku więcej niż 1 na 3 transakcje uniemożliwia zakup nowego przedmiotu.[2]

 

Co i kiedy najchętniej kupujemy?

W ciągu ostatnich kilku lat wzrosła nie tylko liczba użytkowników Vinted, ale również wystawianych rzeczy - obecnie ponad 550 milionów pozycji jest oferowanych w sumie na 19 rynkach. W maju  b.r. polski rynek został połączony z nowo otwartym rynkiem w Rumunii. Od początku 2022 roku, czyli w niespełna 1,5 roku, społeczność Vinted powiększyła się o ponad 20 milionów nowych zarejestrowanych członków - dziś licząc ponad 80 milionów zarejestrowanych członków na świecie i ponad 8 milionów tylko w Polsce. Co ciekawe, co 4 użytkownik Vinted nigdy nie kupował używanej odzieży przed dołączeniem do platformy.[3]

W ubiegłym roku użytkownicy platformy w Polsce byli najbardziej aktywni w niedzielne wieczory, około godziny 21:00 – wtedy dokonywano najwięcej transakcji. Jak pokazuje raport Vinted, z punktu widzenia wpływu na klimat zakupy w second-handach są lepszym wyborem dla klimatu niż kupowanie rzeczy z pierwszej ręki. 

 

Jakość, nie ilość

Mniej znaczy więcej. Ta stara i uniwersalna zasada dotyczy nie tylko mody i stylizacji, ale także nawyków zakupowych. Zamiast kupować więcej w niskiej cenie, lepiej kupić jedną lub dwie rzeczy, które będą „wyglądać jak milion dolarów” i zostaną z nami na dłużej. Koncepcja minimalizmu jest coraz silniejsza – prostota i klasyka jest nieśmiertelna mimo upływu czasu. Odzwierciedla się to nie tylko w ilości rzeczy, których naprawdę potrzebujemy i kupujemy, ale także w jakości tkanin, co widać na pierwszy rzut oka. Im lepsza jakość, tym dłużej będziemy wyglądać spektakularnie i cieszyć się naszymi ukochanymi przedmiotami.

Znaczenie świadomej i odpowiedzialnej konsumpcji jest kluczowe, ponieważ moda odpowiada za znaczne szkody w środowisku. Liczy się nie tylko to, co i gdzie kupujemy, ale także jak często i w jakiej ilości. Zawsze, gdy masz ochotę kupić coś nowego, sprawdź, czy nie możesz tego dostać z drugiej ręki. Moda jest cykliczna, więc jest duża szansa, że podobny przedmiot już istnieje – i może być tańszy, a także zdecydowanie lepszy dla klimatu.

 


[1] Badanie rynku Vinted przeprowadzone w lutym i marcu 2023 roku na próbie 900 kobiet w wieku 18-45 lat na poszczególnym rynku

[2] Raport o Oddziaływaniu na Klimat, Vinted

[3]  wewnętrzne dane Vinted zebrane w 2022 roku na wybranych rynkach

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Multibrandowy salon z modą premium otworzył się w Magnolia Park Biuro prasowe
2024-05-08 | 09:15

Multibrandowy salon z modą premium otworzył się w Magnolia Park

Marka Pauloadriani oferująca damskie i męskie kolekcje premium dołączyła do grona najemców Magnolia Park. Poza odzieżą renomowanych marek w swojej ofercie posiada także autorską
Moda Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF
2024-04-29 | 16:00

Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF

Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF Piotrkowska Center   Tu wiosenna energia połączy się z umiłowaniem
Moda Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty
2024-04-29 | 11:00

Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty

Jedyny w Polsce, niemal 600-metrowy concept store marki PRM można już odwiedzać w kompleksie z portfolio Grupy Capital Park przy Żelaznej 51/53 w Warszawie. PRM to nowa marka na mapie Europy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.