Komunikaty PR

Yesa i tieli od strażników w brokacie do współczesnych wojowników

2022-11-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Zięba
Instytut Konfucjusza w Krakowie

Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/

Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza w czwartek 24 listopada o godz. 18:30 na wykład dr Magdaleny Greli-Chen pt. „Yesa i tieli od strażników w brokacie do współczesnych wojowników”.

Będzie to kolejny wykład z cyklu poświęconego chińskim tradycyjnym strojom. Poprowadzi go dr Magdalena Grela-Chen i będzie się starała odpowiedzieć na pytanie, jaki ładunek symboliczny może nieść ubiór? Za czasów dynastii Ming (1368–1644) cesarscy ochroniarze noszący miano strażników w brokacie, spośród wielu przysługujących im przywilejów dostępowali zaszczytu noszenia strojów podkreślających ich wysoki status. Formacja ta została unieśmiertelniona dodatkowo przez liczne produkcje filmowe. Postać legendarnych jinyiwei (锦衣卫) stała się jedną z inspiracji dla zwolenników wskrzeszenia tradycyjnych ubiorów. Współcześnie każdy może wzorować się na tym wizerunku, stając się wojownikiem XXI wieku. Czy każdy fason yesy (曳撒) i tieli (贴里) oznacza, że mamy do czynienia w kontynuatorem tradycji jinyiwei? Podczas wydarzenia prowadząca rozwieje te wątpliwości i opowie, dlaczego liczba smoczych pazurków ma znaczenie.

dr Magdalena Grela-Chen, Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ

Badaczka związków pomiędzy strojem a polityką w Azji, autorka publikacji dotyczących hanfui mody chińskiej. Prywatnie właścicielka kolekcji hanfuoraz innych strojów azjatyckich.

 

Wstęp wolny!

 

Czas: czwartek 24 listopada godz. 18:30.

 

Miejsce:

Instytut Konfucjusza w Krakowie

ul. Oleandry 2A

Sala: 2.01

 

Więcej informacji: https://instytutkonfucjusza.uj.edu.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Instytut Konfucjusza w Krakowie
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.