Komunikaty PR

Z sieci do szafy. Polacy coraz częściej kupują i sprzedają ubrania online

2022-11-10  |  08:00
Biuro prasowe

Według danych jednego z największych portali ogłoszeniowych tylko we wrześniu w samym tylko województwie mazowieckim można było znaleźć ponad milion aktywnych ogłoszeń z ubraniami i szeroko pojętą modą. Kiedy najchętniej sięgamy do uzupełnienia swojej garderoby? Okazuje się, że często jesienią, ale to inny okres bije rekordy popularności.

Czy wiesz, że najwięcej ubrań kupujemy po Nowym Roku? Według danych serwisu OLX na początku stycznia blisko 5,5 miliona osób wyszukiwało ogłoszeń w kategorii moda. Czy ten trend się utrzyma i Polacy ruszą na zakupy wraz ze startem 2023? Wszystko wskazuje, że tak, ponieważ to właśnie początek nowego roku od lat jest okresem największego zainteresowania wśród kupujących i to mimo panujących warunków makroekonomicznych. Co ciekawe, w ciągu dwóch lat liczba kupujących wzrosła o ponad pół miliona. Ponadto jesienią szukamy ubrań wyraźnie częściej niż w wakacje, gdy kategorię moda w serwisie odwiedziły 4 miliony użytkowników.

Czego szukamy najczęściej?

Serwis podaje, że tylko we wrześniu pojawiło się milion nowych ogólnopolskich ofert w kategorii moda. Łącznie jest już ich prawie 6 milionów, z których każda wyświetlana jest średnio niemal 50 razy. Pokazuje to, że poszukując idealnego uzupełnienia garderoby Polki i Polacy są bardzo świadomi. Co więcej, jak wynika z danych OLX, w naszych szafach jest miejsce na rzeczy niezbędne, ale również ważne dodatki. Najczęściej wyszukiwanym rodzajem odzieży była sukienka (ponad 700 tys. ogłoszeń), ale tuż za nią znalazł się męski zegarek. Czego jeszcze najczęściej szukamy? Popularnych z racji na sezon: botków, kurtek, płaszczy i swetrów, a także sukni ślubnych, torebek, złotych łańcuszków i sukienek na wesele. To ważna wskazówka dla osób, które chcą przewietrzyć swoją szafę lub prowadzących firmę sprzedającą odzież.

Możliwość sprzedawania, ale też kupowania ubrań, na platformach takich jak OLX traktuję jako możliwość wsparcia domowego budżetu, oszczędność czasu, ale też trochę zabawę w stylistkę, zwłaszcza wtedy, gdy chcę efektownie zaprezentować swoje produkty – komentuje Joanna Jaskółka, autorka popularnego bloga Matka jest tylko jedna.

Rozwijający swoją działalność e-commercową na OLX mogą skorzystać z atrakcyjnego modelu prowizyjnego, w którym płaci się tylko za ogłoszenie zakończone sprzedażą. Do dyspozycji jest też nielimitowana liczba ogłoszeń i bezetykietowe nadawanie przesyłek w InPost. Nowi użytkownicy, którzy wystawią co najmniej 50 ogłoszeń, otrzymają ponadto promocyjne punkty na wypromowanie swojej oferty w serwisie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.