ZOSTAŁ JUŻ TYLKO TYDZIEŃ! OSTATNIE DNI NABORU DO ZŁOTEJ NITKI
ZOSTAŁ JUŻ TYLKO TYDZIEŃ! OSTATNIE DNI NABORU DO ZŁOTEJ NITKI
Widowiskowy profesjonalny pokaz to szansa, żeby zwrócić na siebie uwagę najważniejszych magazynów mody w Polsce, a 30 000 złotych nagrody głównej może wspomóc realizację marzeń o rozwinięciu własnej marki. Wszystko to jest dla młodych projektantów, którzy zdecydują się na udział w konkursie Złota Nitka, na wyciągnięcie ręki. Nabór trwa jeszcze przez tydzień, do 11 września.
Ten uchodzący za najważniejszy w Polsce konkurs dla debiutantów świata mody, organizowany w ramach Łódź Young Fashion przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu przy wsparciu Miasta Łódź, otworzył drogę do kariery wielu rozpoznawalnym dziś twórcom mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są tak głośne nazwiska, jak Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski, Mikołaj Żurek, Adrian Krupa czy odkrycie zeszłorocznej edycji – Maurycy Zylber.
– Złota Nitka jest ważna dla uczestników nie tylko ze względu na wysokość nagrody, choć trzeba przyznać, że 30 tysięcy złotych jest sporym wsparciem dla młodego projektanta. Równie wartościowe są jednak spotkania z fachowcami, osobami z branży fashion, które są źródłem inspiracji dla aspirujących twórców i porad, jak osiągać sukces w tej bardzo trudnej branży – podkreśla Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion i dodaje, że w jury tegorocznej edycji konkursu zasiądą między innymi: Marcin Świderek, szef działu mody magazynu „Elle”; Agnieszka Ścibior, stylistka Viva Magazine; duet MMC; projektanci Tomasz Ossoliński, Dawid Tomaszewski czy Robert Kupisz.
Nabór do tegorocznej edycji konkursu trwa jeszcze przez tydzień. Projektanci do 35. roku życia, zarówno studenci, jak i absolwenci kierunków związanych z projektowaniem ubioru, jak i pasjonaci mody, mogą zgłaszać swoje kolekcje za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Na tym etapie wymagane jest dołączenie zdjęć czterech sylwetek wybranych spośród całej zgłaszanej kolekcji, jej opis, rysunki pozostałych zgłaszanych modeli oraz planszy inspiracyjnej. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 11 września.
– Naszym celem jest odkrywanie młodych ludzi, którzy zaskakują innowacyjnym podejściem i autorską wizją mody. Nowatorskie konstrukcje i realizacje z pewnością zwrócą uwagę jury, ale ważna jest też jakość wykonania i dbałość o detale, tak by w proponowanej sylwetce nic nie było przypadkowe – zapowiada Wróblewska.
Spośród zgłoszonych kolekcji, wybranych zostanie 12, które podziwiać będzie można 18 listopada podczas widowiskowej gali finałowej w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Wtedy też dowiemy się, kto zwrócił uwagę jurorów i sięgnął po nagrody.
Więcej szczegółowych informacji na temat konkursu oraz jego regulamin znaleźć można na oficjalnej stronie internetowej www.lodzyoungfashion.com.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.