ZOSTAŁ JUŻ TYLKO TYDZIEŃ! OSTATNIE DNI NABORU DO ZŁOTEJ NITKI
ZOSTAŁ JUŻ TYLKO TYDZIEŃ! OSTATNIE DNI NABORU DO ZŁOTEJ NITKI
Widowiskowy profesjonalny pokaz to szansa, żeby zwrócić na siebie uwagę najważniejszych magazynów mody w Polsce, a 30 000 złotych nagrody głównej może wspomóc realizację marzeń o rozwinięciu własnej marki. Wszystko to jest dla młodych projektantów, którzy zdecydują się na udział w konkursie Złota Nitka, na wyciągnięcie ręki. Nabór trwa jeszcze przez tydzień, do 11 września.
Ten uchodzący za najważniejszy w Polsce konkurs dla debiutantów świata mody, organizowany w ramach Łódź Young Fashion przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu przy wsparciu Miasta Łódź, otworzył drogę do kariery wielu rozpoznawalnym dziś twórcom mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są tak głośne nazwiska, jak Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski, Mikołaj Żurek, Adrian Krupa czy odkrycie zeszłorocznej edycji – Maurycy Zylber.
– Złota Nitka jest ważna dla uczestników nie tylko ze względu na wysokość nagrody, choć trzeba przyznać, że 30 tysięcy złotych jest sporym wsparciem dla młodego projektanta. Równie wartościowe są jednak spotkania z fachowcami, osobami z branży fashion, które są źródłem inspiracji dla aspirujących twórców i porad, jak osiągać sukces w tej bardzo trudnej branży – podkreśla Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion i dodaje, że w jury tegorocznej edycji konkursu zasiądą między innymi: Marcin Świderek, szef działu mody magazynu „Elle”; Agnieszka Ścibior, stylistka Viva Magazine; duet MMC; projektanci Tomasz Ossoliński, Dawid Tomaszewski czy Robert Kupisz.
Nabór do tegorocznej edycji konkursu trwa jeszcze przez tydzień. Projektanci do 35. roku życia, zarówno studenci, jak i absolwenci kierunków związanych z projektowaniem ubioru, jak i pasjonaci mody, mogą zgłaszać swoje kolekcje za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Na tym etapie wymagane jest dołączenie zdjęć czterech sylwetek wybranych spośród całej zgłaszanej kolekcji, jej opis, rysunki pozostałych zgłaszanych modeli oraz planszy inspiracyjnej. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 11 września.
– Naszym celem jest odkrywanie młodych ludzi, którzy zaskakują innowacyjnym podejściem i autorską wizją mody. Nowatorskie konstrukcje i realizacje z pewnością zwrócą uwagę jury, ale ważna jest też jakość wykonania i dbałość o detale, tak by w proponowanej sylwetce nic nie było przypadkowe – zapowiada Wróblewska.
Spośród zgłoszonych kolekcji, wybranych zostanie 12, które podziwiać będzie można 18 listopada podczas widowiskowej gali finałowej w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Wtedy też dowiemy się, kto zwrócił uwagę jurorów i sięgnął po nagrody.
Więcej szczegółowych informacji na temat konkursu oraz jego regulamin znaleźć można na oficjalnej stronie internetowej www.lodzyoungfashion.com.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.