Komunikaty PR

ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA

2023-08-16  |  15:30
Biuro prasowe

ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH

RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA PROJEKTANTÓW

 

Autorska wizja, odwaga, kreatywność, jakość – tego szukają u młodych projektantów jurorzy konkursu Złota Nitka, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi. Laureaci mogą liczyć na uznanie, które niesie za sobą prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Nabór właśnie ruszył, a zgłoszenia, za pomocą formularza elektronicznego, można przesyłać do 11 września.

Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który toruje obiecującym kreatorom drogę do świata mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są głośne tak nazwiska, jak Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski, Mikołaj Żurek, Adrian Krupa czy odkrycie zeszłorocznej edycji – Maurycy Zylber. Konkurs jest częścią wydarzenia Łódź Young Fashion.

– Złota Nitka już od 30 lat kształtuje scenę mody w Polsce, odkrywa i nagradza utalentowanych projektantów, którym otwiera drzwi do kariery i daje możliwość wyruszenia w drogę na światowe wybiegi i okładki prestiżowych magazynów mody – zapewnia Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź.

– Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy modowy charakter naszego miasta. Czerpie z jego kreatywnej tożsamości i ją wzbogaca – dodaje Piotr Kurzawa, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

Złota Nitka jest skierowana do młodych osób – do 35 roku życia – zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można  zgłaszać kolekcje, które powstały w latach 2021-2023 i składają się z od 8 do 12 sylwetek.

Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki pozostałych zgłaszanych sylwetek czy planszę inspiracyjną. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 11 września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, których autorzy w listopadzie powalczą o nagrodę główną.

Co będzie kluczowe przy wyborze finalistów? – Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i odwaga w prezentowaniu własnego stylu. Stawiamy na kreatywność i twórczą odwagę młodych projektantów. Ważna będzie też jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami – wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.

Zwycięzcę poznamy podczas gali finałowej konkursu, 18 listopada, w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.

Szczegółowe informacje o konkursie wraz z regulaminem są dostępne na www.lodzyoungfashion.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.