ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA
ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH
RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA PROJEKTANTÓW
Autorska wizja, odwaga, kreatywność, jakość – tego szukają u młodych projektantów jurorzy konkursu Złota Nitka, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi. Laureaci mogą liczyć na uznanie, które niesie za sobą prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Nabór właśnie ruszył, a zgłoszenia, za pomocą formularza elektronicznego, można przesyłać do 11 września.
Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który toruje obiecującym kreatorom drogę do świata mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są głośne tak nazwiska, jak Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski, Mikołaj Żurek, Adrian Krupa czy odkrycie zeszłorocznej edycji – Maurycy Zylber. Konkurs jest częścią wydarzenia Łódź Young Fashion.
– Złota Nitka już od 30 lat kształtuje scenę mody w Polsce, odkrywa i nagradza utalentowanych projektantów, którym otwiera drzwi do kariery i daje możliwość wyruszenia w drogę na światowe wybiegi i okładki prestiżowych magazynów mody – zapewnia Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź.
– Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy modowy charakter naszego miasta. Czerpie z jego kreatywnej tożsamości i ją wzbogaca – dodaje Piotr Kurzawa, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.
Złota Nitka jest skierowana do młodych osób – do 35 roku życia – zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można zgłaszać kolekcje, które powstały w latach 2021-2023 i składają się z od 8 do 12 sylwetek.
Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki pozostałych zgłaszanych sylwetek czy planszę inspiracyjną. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 11 września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, których autorzy w listopadzie powalczą o nagrodę główną.
Co będzie kluczowe przy wyborze finalistów? – Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i odwaga w prezentowaniu własnego stylu. Stawiamy na kreatywność i twórczą odwagę młodych projektantów. Ważna będzie też jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami – wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.
Zwycięzcę poznamy podczas gali finałowej konkursu, 18 listopada, w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z regulaminem są dostępne na www.lodzyoungfashion.com

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.