ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA
ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH
RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA PROJEKTANTÓW
Autorska wizja, odwaga, kreatywność, jakość – tego szukają u młodych projektantów jurorzy konkursu Złota Nitka, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi. Laureaci mogą liczyć na uznanie, które niesie za sobą prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Nabór właśnie ruszył, a zgłoszenia, za pomocą formularza elektronicznego, można przesyłać do 11 września.
Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który toruje obiecującym kreatorom drogę do świata mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są głośne tak nazwiska, jak Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski, Mikołaj Żurek, Adrian Krupa czy odkrycie zeszłorocznej edycji – Maurycy Zylber. Konkurs jest częścią wydarzenia Łódź Young Fashion.
– Złota Nitka już od 30 lat kształtuje scenę mody w Polsce, odkrywa i nagradza utalentowanych projektantów, którym otwiera drzwi do kariery i daje możliwość wyruszenia w drogę na światowe wybiegi i okładki prestiżowych magazynów mody – zapewnia Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź.
– Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy modowy charakter naszego miasta. Czerpie z jego kreatywnej tożsamości i ją wzbogaca – dodaje Piotr Kurzawa, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.
Złota Nitka jest skierowana do młodych osób – do 35 roku życia – zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można zgłaszać kolekcje, które powstały w latach 2021-2023 i składają się z od 8 do 12 sylwetek.
Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki pozostałych zgłaszanych sylwetek czy planszę inspiracyjną. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 11 września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, których autorzy w listopadzie powalczą o nagrodę główną.
Co będzie kluczowe przy wyborze finalistów? – Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i odwaga w prezentowaniu własnego stylu. Stawiamy na kreatywność i twórczą odwagę młodych projektantów. Ważna będzie też jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami – wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.
Zwycięzcę poznamy podczas gali finałowej konkursu, 18 listopada, w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z regulaminem są dostępne na www.lodzyoungfashion.com
Multibrandowy salon z modą premium otworzył się w Magnolia Park
Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF
Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Zdrowie
Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać
Tancerze mają świadomość, że nawet groźna choroba przez długi czas może nie dawać żadnych objawów, dlatego też, by wykryć każdą nieprawidłowość już na wczesnym etapie, warto przeprowadzać regularne badania kontrolne. Jakiś czas temu Lenka i Jan Kliment bardzo boleśnie przeżyli nagłą śmierć swojego przyjaciela i jak zaznaczają, ta tragedia dała im wiele do myślenia. Od tego czasu diametralnie zmienili swoje podejście do profilaktyki.