Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko spełniać marzenia klientów, ale i zwiększać marżę koncernu. Legendarny producent ze Stuttgartu nie chce jednak bazować wyłącznie na regularnej ofercie, lecz dostarczać spersonalizowane samochody, odpowiadające na najbardziej wyszukane życzenia, od kolorystyki po indywidualne akcenty. Polska jest ważnym elementem tego planu: w 2024 r. byliśmy drugim co do wielkości rynkiem zbytu Maybachów w Europie.
Mercedes-Benz kontynuuje strategię tzw. wzrostu opartego na generowaniu wartości – producent zapowiedział już uproszczenie swojej gamy modelowej i nacisk na rozbudowę oferty topowych, wysokomarżowych modeli z grupy Top-End. Obejmuje ona samochody z linii S, luksusowe Maybachy, sportowe AMG oraz legendarną, off-roadową Klasę G. Innymi słowy sięga od komfortowych limuzyn i SUV-ów, przez dwudrzwiowe samochody o najwyższych osiągach, aż do pojazdu terenowego, który łączy luksus ze swobodą poruszania się po bezdrożach.
To nie wszystko: w najbliższych latach do sprzedaży trafią przeznaczone dla majętnych koneserów motoryzacji modele Mythos, czyli niewielkie serie o statusie kolekcjonerskim. Pierwszy z nich już zadebiutował – to Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.
Równocześnie producent rozwija program personalizacji MANUFAKTUR, który oferuje rozległe opcje personalizacji – od niestandardowych lakierów, tapicerek i elementów wykończenia po personalizowane detale, takie jak indywidualne grawerowanie listew ozdobnych. To trend, który ostatnimi laty zyskuje na popularności i niejako kontynuuje boom na tuning samochodów trwający od lat 70. do 90. ubiegłego stulecia. W pierwszej połowie 2024 r. opcje MANUFAKTUR wybierali nabywcy ponad 30% aut z segmentu Top-End.
„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.
Z uwagi na rosnąca popularność opcji personalizacji producent samochodów ze Stuttgartu otworzył nowe studio MANUFAKTUR w swojej centrali w Sindelfingen. Klienci mogą tam zapoznać się z pełną ofertą kolorystyki, materiałów i technologicznych możliwości, które pozwalają stworzyć całkowicie niepowtarzalny samochód zgodnie z ich życzeniami. Realizacja niestandardowych zamówień odbywa się metodami ręcznego rzemiosła – odpowiadają za nią wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Na przykład podsufitka z ozdobnymi przeszyciami jest ręcznie zszywana z wielu pojedynczych elementów.
Nowością w ofercie programu MANUFAKTUR jest rozszerzona paleta lakierów, która na przykład w przypadku Klasy S zaktualizowanej na 2025 rok liczy ponad 50 pozycji. Są wśród nich zjawiskowe matowe odcienie magno, a także kolory znane z historycznych modeli Mercedesa, np. legendarnego roadstera 300 SL czy kultowych limuzyn z serii 123 i 126. Wzbogaconą gamę uzupełniają nowe tonacje kolorystyczne dla kabiny – nabywcy nowej Klasy S mają do wyboru łącznie 25 wersji wykończenia, w tym szlachetną zieleń czy marynistyczny błękit.
Możliwości personalizacji samochodu idą jeszcze dalej. Nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series jako pierwszy model z gwiazdą korzysta z innowacyjnej technologii pikselowego lakierowania PixelPaint, która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Pozwala to na zastosowanie niestandardowych wzorów z najwyższą dokładnością – idealne rozwiązanie dla indywidualnie zaprojektowanych pojazdów marzeń.
Źródło: Mercedes-Benz AG

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.