Motoserce, czyli łódzcy motocykliści dla najmłodszych
Największa charytatywna moto impreza w mieście powraca! 20 kwietnia na rynku Manufaktury odbędzie się 16. edycja Motoserca – wyjątkowej inicjatywy łódzkich motocyklistów. Co roku, grupa zmotoryzowanych łączy siły, by zebrać krew dla dzieci poszkodowanych w wypadkach na drodze.
Motoserce
20.04, godz. 11-20, rynek Manufaktury od ul. Zachodniej
Motoserce to inicjatywa, którą kojarzy każdy gość Manufaktury – jest z nami nieprzerwanie od kilkunastu lat. Do tej pory, łódzkim motocyklistom udało się zebrać 38 367 litrów krwi, a mają apetyt na więcej! Pomysłodawcami, a jednocześnie organizatorami akcji są kluby zrzeszone przy Kongresie Polskich Klubów Motocyklowych, a współorganizatorem Polski Czerwony Krzyż. Wyjątkowa inicjatywa od lat cieszy się niemałą popularnością: - Na co dzień kojarzeni ze skórzanymi kurtkami i długimi brodami, w tej akcji motocykliści pokazują, że mają też wielkie serca. Działania charytatywne, szczególnie dla dzieci, są bardzo ważną częścią naszej działalności. Jestem pewny, że także w najbliższy weekend motospołeczność pokaże, że drzemie w niej wielka siła, a efektem będą kolejne litry krwi zebrane na rzecz potrzebujących – mówią organizatorzy z grupy Berserkers.
Okazja do powiększenia dotychczasowego bilansu zbiórki będzie już w najbliższą sobotę – na rynek Manufaktury zjadą się przepiękne motocykle – począwszy od sportowych, ztuningowanych modeli, przez wyczynowe, choppery, cruisery, a także motocykle turystyczne i wyprawowe, czy egzemplarze-zabytki. W pomoc i organizację akcji zaangażowały się największe kluby: Boruta MC Poland, Born To Ride MC Poland, Brotherhood MC Poland, Berserkers Łódź, Dark Sqadron oraz Group of Franc.
Oprócz wspaniałych maszyn, pojawi się tez mnóstwo innych atrakcji. Nie zabraknie koncertów zaprzyjaźnionych zespołów i bandów: San Escobar, Naked Root, Wydział Diagnostyki, Bodzis, Amok, Ukeje i… Normalsi! Wsparcie akcji okaże także Straż Pożarna – strażacy pojawią się z atrakcjami dla najmłodszych, czyli wozami bojowo-gaśniczymi, a także drabinką speleo do plenerowej wspinaczki. Przy krwiobusie stanie pojawią się także animatorzy z Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt – wszyscy rodzice, którzy zdecydują się oddać krew, będą mogli zostawić swoje dzieci pod opieką doświadczonych animatorów.
Zbiórka krwi
Najważniejszym elementem imprezy będzie oczywiście zbiórka krwi, w godzinach 11-15. Dawcą może zostać każda osoba, która ukończyła 18 lat, waży ponad 50 kg i jest zdrowa. Przewlekłe choroby wykluczają możliwość oddania krwi (m.in. zaawansowana miażdżyca, nadciśnienie tętnicze czy niewydolność serca). Warto również pamiętać, że po zabiegach piercingu, tatuażu, akupunkturze czy też ciąży i okresie karmienia piersią lub operacjach, należy odczekać minimum 6 miesięcy zanim podejmiemy decyzję o oddaniu krwi.
Wszyscy potencjalni dawcy powinni pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu, lekkostrawnym posiłku, a także dużej dawce snu w nocy przed pobraniem.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.