Motoserce, czyli łódzcy motocykliści dla najmłodszych
Największa charytatywna moto impreza w mieście powraca! 20 kwietnia na rynku Manufaktury odbędzie się 16. edycja Motoserca – wyjątkowej inicjatywy łódzkich motocyklistów. Co roku, grupa zmotoryzowanych łączy siły, by zebrać krew dla dzieci poszkodowanych w wypadkach na drodze.
Motoserce
20.04, godz. 11-20, rynek Manufaktury od ul. Zachodniej
Motoserce to inicjatywa, którą kojarzy każdy gość Manufaktury – jest z nami nieprzerwanie od kilkunastu lat. Do tej pory, łódzkim motocyklistom udało się zebrać 38 367 litrów krwi, a mają apetyt na więcej! Pomysłodawcami, a jednocześnie organizatorami akcji są kluby zrzeszone przy Kongresie Polskich Klubów Motocyklowych, a współorganizatorem Polski Czerwony Krzyż. Wyjątkowa inicjatywa od lat cieszy się niemałą popularnością: - Na co dzień kojarzeni ze skórzanymi kurtkami i długimi brodami, w tej akcji motocykliści pokazują, że mają też wielkie serca. Działania charytatywne, szczególnie dla dzieci, są bardzo ważną częścią naszej działalności. Jestem pewny, że także w najbliższy weekend motospołeczność pokaże, że drzemie w niej wielka siła, a efektem będą kolejne litry krwi zebrane na rzecz potrzebujących – mówią organizatorzy z grupy Berserkers.
Okazja do powiększenia dotychczasowego bilansu zbiórki będzie już w najbliższą sobotę – na rynek Manufaktury zjadą się przepiękne motocykle – począwszy od sportowych, ztuningowanych modeli, przez wyczynowe, choppery, cruisery, a także motocykle turystyczne i wyprawowe, czy egzemplarze-zabytki. W pomoc i organizację akcji zaangażowały się największe kluby: Boruta MC Poland, Born To Ride MC Poland, Brotherhood MC Poland, Berserkers Łódź, Dark Sqadron oraz Group of Franc.
Oprócz wspaniałych maszyn, pojawi się tez mnóstwo innych atrakcji. Nie zabraknie koncertów zaprzyjaźnionych zespołów i bandów: San Escobar, Naked Root, Wydział Diagnostyki, Bodzis, Amok, Ukeje i… Normalsi! Wsparcie akcji okaże także Straż Pożarna – strażacy pojawią się z atrakcjami dla najmłodszych, czyli wozami bojowo-gaśniczymi, a także drabinką speleo do plenerowej wspinaczki. Przy krwiobusie stanie pojawią się także animatorzy z Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt – wszyscy rodzice, którzy zdecydują się oddać krew, będą mogli zostawić swoje dzieci pod opieką doświadczonych animatorów.
Zbiórka krwi
Najważniejszym elementem imprezy będzie oczywiście zbiórka krwi, w godzinach 11-15. Dawcą może zostać każda osoba, która ukończyła 18 lat, waży ponad 50 kg i jest zdrowa. Przewlekłe choroby wykluczają możliwość oddania krwi (m.in. zaawansowana miażdżyca, nadciśnienie tętnicze czy niewydolność serca). Warto również pamiętać, że po zabiegach piercingu, tatuażu, akupunkturze czy też ciąży i okresie karmienia piersią lub operacjach, należy odczekać minimum 6 miesięcy zanim podejmiemy decyzję o oddaniu krwi.
Wszyscy potencjalni dawcy powinni pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu, lekkostrawnym posiłku, a także dużej dawce snu w nocy przed pobraniem.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.