„Muszkieterowie dla Polek” – blisko 3 000 kobiet przebadanych od stycznia 2020
W tym roku – od stycznia do września – ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”, przebadanych zostało 2 931 kobiet, u 207 z nich wykryto zmianę łagodną, a 48 skierowano na dalsze badania. Regularne badania są podstawą utrzymania zdrowia, dlatego Grupa Muszkieterów od 13 lat, przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché, prowadzi akcję, mającą na celu zwiększanie świadomości w zakresie profilaktyki nowotworów piersi. Jest to przykład choroby o której, pomimo trwającej pandemii COVID-19, nie powinniśmy zapominać. Zwłaszcza w październiku, który od 35 lat jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi.
Przez 9 pierwszych miesięcy tego roku mammobusy odwiedziły 32 polskie miasta w czterech województwach: dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim. Ze względu na pandemię COVID-19 badania zostały zawieszone w drugim kwartale bieżącego roku. Dotychczas w 2020 roku przebadano łącznie blisko 3 000 Polek. U 207 pacjentek wykryto zmianę łagodną, natomiast 48 kobiet otrzymało skierowanie na dodatkowe badania w ramach pogłębionej diagnostyki. Kampania „Muszkieterowie dla Polek” jest skierowana do kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.
– Dotychczasowe wyniki kampanii „Muszkieterowie dla Polek” utwierdzają nas w przekonaniu, że nasza akcja jest bardzo istotna i realnie pomaga kobietom z całego kraju. Przez ostatnie 13 lat konsekwentnie zwiększaliśmy świadomość Polek o profilaktycznych badaniach mammograficznych. Nie inaczej jest w tym roku. Ze względu na trwającą pandemię COVID-19 musieliśmy zmodyfikować plan tegorocznej edycji kampanii. Mimo to dotarliśmy do tysięcy pacjentek, które dzięki konsultacji ze specjalistami mają szansę uniknąć dalszych komplikacji zdrowotnych. Bez względu na okoliczności profilaktyka niezmiennie pozostaje dla Muszkieterów ważnym aspektem, a udostępniając tego typu akcje chcą być ważną częścią lokalnej społeczności – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.
„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.