18 lat, Teatr Wielki i wspaniały David D'Or
Rebelia Media
Złota 60/38
00-819 Warszawa
grzegorz|rebeliamedia.pl| |grzegorz|rebeliamedia.pl
+48508280865
www.rebeliamedia.pl
18 urodziny to powód do świętowania, a jak świętować to w wyjątkowym miejscu jakim jest Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie i w towarzystwie znamienitych gości. W odpowiedzi na prośby widzów, David D’Or po raz kolejny wystąpi na Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera. Kiedy Gołda Tencer opracowywała program tegorocznego festiwalu wiedziała, że to niełatwe zadanie, nie tylko ze względu na pandemię, ale także na oczekiwania wiernej publiczności festiwalowej. Wszak osiemnaste urodziny zobowiązują!
- Po ostatnim koncercie w Polsce Fundacja Shalom została zasypana prośbami o ponowne zaproszenie Davida D’Ora do Polski. Pomyślałam, że to świetny pomysł, aby ten wybitny artysta, obdarzony głosem o skali 5 oktaw, wystąpił na koncercie finałowym osiemnastej edycji - mówi Gołda Tencer, twórczyni festiwalu.
Do współpracy przy koncercie Gołda Tencer zaprosiła Waldemara Dąbrowskiego, Dyrektora Teatru Wielkiego Opery Narodowej, który użyczył Festiwalowi scenę jednego z najbardziej prestiżowych teatrów europejskich.
- Wiem, że kiedy się ma marzenia, to trzeba je spełniać. Mówić o nich i prosić o wsparcie. Tak się też stało. Waldemar Dąbrowski przyjął naszą propozycję więc już nic nie mogło nas powstrzymać - mówi Gołda Tencer.
Finał 18. Festiwalu Warszawa Singera odbędzie się na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej, który został partnerem tegorocznego koncertu finałowego. W tym wyjątkowym gmachu wystąpi David D’Or, który uznawany jest za jednego z największych współczesnych artystów sceny muzycznej Izraela. Mimo, że od dziecka przejawiał zdolności wokalne, jego kariera rozwinęła się w czasie służby wojskowej, gdzie był członkiem sekcji rozrywkowej Centralnego Dowództwa Armii Wojskowej. Już wtedy założył swój pierwszy zespół, a jego droga artystyczna zaczęła nabierać tempa. Od 1991 roku wydał 19 albumów długogrających, koncertował na całym świecie, śpiewając dla rzesz swoich fanów oraz najznamienitszych osobistości: Papieża Jana Pawła II, Martina Luthera Kinga III, Prezydenta Szimona Peresa, Prezydenta Baracka Obamy oraz Papieża Benedykta XVI. Jego kariera to pasmo sukcesów poparte także współpracą ze znakomitymi artystami takimi jak Arik Einstein, Miri Messika, Jasmin Levi i Kobi Aflalo. Ten koncert będzie prawdziwą atrakcją dla fanów muzyki!
18. Festiwal odbędzie się w dniach 21-29 sierpnia w wielu miejscach Warszawy. Program wypełnią jak zawsze dziesiątki dużych imprez i wydarzeń kameralnych. Nie zabraknie na nich także wielkich polskich artystów. Wydarzenia muzyczne uświetnią m.in. Dorota Miśkiewicz, Grażyna Auguścik, Robert Więckiewicz i Mikołaj Trzaska, zespół Shofar, zespół RGG.
W ramach Żydowskiego Salonu Literackiego, którego gospodarzem jest Remigiusz Grzela, pojawią się m.in.: wnuczka I.B. Singera Meirav Hen, prof. Monika Adamczyk-Garbowska, Marian Turski, Józef Hen. Nie zabraknie doskonałych przedstawień teatralnych w wykonaniu aktorów Teatru Żydowskiego, które miały premierę w czasie ostatniego sezonu teatralnego. Widzowie będą mieli okazję obejrzeć „Circus Kafka” w reż. Michała Walczaka, „Akademię Pana Kleksa” w reż. Michała Buszewicza czy Mykwę w reż. Karoliny Kirsz i spektakl w jęz. jidysz Burza/Pomiędzy. Der Szturem/Cwiszyn w reż. Damiana J. Necia.
Jak co roku inauguracja Festiwalu odbędzie się w Synagodze im. Małżonków Nożyków. W czasie koncertu pojawią się młodzi kantorzy z Izraela, Chaim Stern i Israel Nachman.
- Ich koncert pod nazwą „Next generation”, jest wspaniałym symbolem nie tylko urodzin festiwalu, ale także wielkiej siły młodości i pasji, jaka przyświeca nam od początku istnienia - podkreśla Izabela Teodorkiewicz Wicedyrektor ds. programowych festiwalu.
Projekt finansowany ze środków: Miasta Stołecznego Warszawy, Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, Ambasady Izraela w Polsce
Partnerzy festiwalu:
Samorząd Województwa Mazowieckiego, Stowarzyszenie Autorów ZAIKS, Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz, Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego, Teatr Wielki-Opera Narodowa, Austriackie Forum Kultury, Gmina Wyznaniowa Żydowska w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, Żydowski Instytut Historyczny im. E. Ringelbluma, Muzeum Getta Warszawskiego, Projekt Plac Defilad, Port Praski, Hotel The WESTIN WARSAW
Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry
Technics na Audio Video Show 2024
Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
Gospodarz „Pytania na śniadanie” przyznaje, że niezwykle ważne jest dla niego tworzenie w studiu odpowiedniej atmosfery, co w efekcie przekłada się na wrażenia widzów. Kiedy bowiem prowadzący czują się swobodnie i komfortowo, to wzrasta jakość programu, a ci, którzy zasiadają przed telewizorami, nie mają powodu, by zmienić kanał na inny. Dlatego też Tomasz Tylicki czasem pozwala sobie na drobne odstępstwa od scenariusza i swoim niestandardowym zachowaniem zaskarbia sobie sympatię oglądających.
Problemy społeczne
W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy
Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w Polsce urodziło się 192 tys. dzieci. To najmniej od zakończenia drugiej wojny światowej. Wskaźnik dzietności spadł do dramatycznie niskiego poziomu, a coraz mniej osób decyduje się na powiększenie rodziny. Wiele barier dotyczy kwestii finansowych. To m.in. trudna sytuacja mieszkaniowa, warunki na rynku pracy, np. zatrudnianie młodych dorosłych na czas określony, ale też różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn.
Film
Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej
Aktor wskazuje na dwa różne podejścia do produkcji komedii. Z jednej strony istnieje bowiem przekonanie, że dobra zabawa podczas kręcenia filmu nie gwarantuje jego końcowego sukcesu, on sam woli jednak postrzegać ekipę jako swoich pierwszych widzów i recenzentów. Cezary Pazura zaznacza też, że struktura komedii jest niezwykle delikatna. Nie chodzi w niej bowiem tylko o sam żart, ale także o zgodność wszystkich elementów – od tempa wypowiedzi, przez emocje na ekranie, po reakcje widowni.