2023 - rok wschodzących artystów na Spotify
Wraz ze zbliżającym się końcem roku, Spotify prezentuje listę artystów i utworów, które podbiły serca polskich użytkowników w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Choć niektóre nazwiska nie powinny nikogo dziwić, to nie zabrakło wschodzących polskich gwiazd, które podbijają listy przebojów i przyciągają uwagę użytkowników Spotify.
Spotify wspiera wschodzące talenty w Polsce przez dedykowany program RADAR Polska. Co roku wybiera on grupę artystów, którzy zostali zaklasyfikowani jako wschodzące lokalne talenty. W ramach programu otrzymują oni wsparcie promocyjne w celu dalszego rozwoju ich kariery.
W tegorocznej edycji udział wzięli: bambi, ta Ukrainka, Frank Leen, IGNACY i stickxr. Niektórzy z nich już mocno wyróżniają się na rynku muzycznym, przykładem jest ta Ukrainka, której słuchalność po 3 tygodniach w programie RADAR Polska wzrosła o ponad 260%.
Na uwagę zasługuje również młoda raperka bambi, która po 3 tygodniach udziału w programie zanotowała aż 180% wzrost słuchalności swojej twórczości. Jej popularność w 2023 roku wzrosła dzięki trzem utworom, które znalazły się też na liście najczęściej słuchanych piosenek kobiet artystek w Polsce ("MILLIE WALKY", "BFF" z Young Leosia i "IRL"). Co więcej, ona i Young Leosia są w grudniu ambasadorkami Spotify EQUAL, programu mającego na celu promowanie artystek na całym świecie.
Dzięki RADAR Polska, uczestniczący w nim artyści zwiększają liczbę odsłuchów swojej twórczości. Doskonałym przykładem jest Jann, który Jann odnotował ponad 890% wzrost słuchalności od czasu uczestnictwa w programie. Co więcej, spośród jego prawie 780 000 słuchaczy miesięcznie prawie 60% z nich pochodzi spoza Polski - co czyni go jednym z najczęściej słuchanych polskich gwiazd za granicą w tym roku.
Artystów, którzy odnotowali znaczącą różnicę w liczbie streamów przed i po dołączeniu do RADAR jest więcej: NEL odnotowała wzrost o ponad 530%, KIWI 280%, a Zalia 190%.
Od startu programu RADAR w Polsce w czerwcu 2021 roku Spotify wsparło 20 wschodzących artystów z naszego kraju. Są to: Jann, Zalia, bryska, Julia Rocka, Szczyl, Julia Pośnik, Ania Leon, TYNSKY, Marie, KIWI, NEL, Oliwka Brazil, Dziwna Wiosna, P. Tropez, Marissa, ta Ukrainka, IGNACY, bambi, stickxr i Frank Leen.
O Spotify:
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.