ASTRA RUSZA NA PODBÓJ STREAMINGÓW
ASTRA RUSZA NA PODBÓJ STREAMINGÓW
Astra to odważna dziewczynka, która nie zawaha się wyruszyć w kosmos, by ratować siostrę. Równie śmiało po uznanie widzów ruszają twórcy animowanego filmu „Astra”, tym razem zachęcając do wysłuchania muzycznej strony animacji. Syntezatorowe dźwięki, które autor muzyki Piotr Kubiak, zaczerpnął z lat 70. XX w., stały się dodatkowym bohaterem w opowieści o sile siostrzanej miłości. Ścieżkę dźwiękową można znaleźć m.in. na Spotify, Amazon Music, Apple Music czy Tidal.
Nowy film Michała Łubińskiego, zrealizowany w technice lalkowej, jest uniwersalną historią o siostrzanej miłości, wielkich przygodach i nieuniknionych trudnościach życia. Główną bohaterką animacji jest 6-letnia Astra, która próbuje powstrzymać siostrę przed udziałem w niebezpiecznej misji. Kiedy jednak Anna potrzebuje pomocy, mała dziewczynka bez wahania sama wyruszy w kosmos.
Muzykę i dźwięk do opowieści o Astrze stworzył Piotr Kubiak – doświadczony kompozytor, muzyk i realizator dźwięku, który w swoim dorobku ma m.in. wielokrotnie nagradzaną animację „Praktyczny Pan” czy „Ucieczkę” Jarosława Konopki. Kubiak jest też współwłaścicielem domu produkcyjnego Playade.
– Muzycznym założeniem projektu była stylistyka nawiązująca do amerykańskich filmów sci-fi i przygodowych z lat 80. i 90., czyli kultowych filmów z mojego i jak się okazuje również z dzieciństwa reżysera Astry – Michała Łubińskiego. W trakcie pracy nad brzmieniem powędrowałem w stronę syntezatorowych lat 70. i tak powstała stylistyka muzyki do Astry – opowiada Piotr Kubiak i dopowiada, że kiedy po wielu dniach pracy nad muzyką, znalazł brzmienie pierwszej sceny, kolejne ujęcia komponowały się same.
Początkowo muzyka miała być jedynie uzupełnieniem opowieści. Jednak finalnie do 15-minutowej animacji trafiło ponad 13 minut muzyki, która z tła stała się dodatkowym bohaterem historii o Astrze. Atmosferę kosmicznej przygody głównej bohaterki oddaje syntezatorowa muzyka lat 70. ubiegłego stulecia, której poszczególne partie melodyczne nie zostały po nagraniu komputerowo wyrównane. Prace nad utworami trwały niemal do ostatniej chwili.
Ścieżkę dźwiękową można znaleźć m.in. na Spotify, Amazon Music, Deezer, Qobuz, Apple Music, Tidal, Youtube Music, Napster.
– Chcemy żeby, jak najwięcej osób poznało historię Astry i jej przygody. A muzyka Piotra Kubiaka jest świetną klamrą, która spina całość tej opowieści, buduje napięcie i komentuje obraz. I dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić ją na platformach streamingowych, żeby o Astrze usłyszeli także fani syntezatorowych brzmień – mówi Robert Banasiak, Dyrektor Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu, producent filmu.
TWÓRCY:
Tytuł albumu: Soundtrack From Animated Short „Astra”
Reżyser: Michał Łubiński
Kompozycja i wykonanie muzyki oryginalnej: Piotr Kubiak
Mix I mastering: Piotr Kubiak / Playade
©2022 CeTA, Polar Studio, EC1 Łódź, Michał Łubiński, Cinelight
Ścieżka dźwiękowa została wydana we współpracy z GAD Records.
Film „Astra” dofinansowano ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Realizacja zdjęć odbyła się w hali zdjęciowej Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, które jest producentem filmu. Koproducentami filmu są: Polar Studio, Cinelight oraz EC1 Łódź - Miasto Kultury. Producentem wykonawczym i polskim dystrybutorem filmu jest MOMAKIN. Międzynarodowym agentem sprzedaży jest Radiator IP Sales.
__
MOMAKIN łączy świat twórców filmów animowanych z międzynarodowym rynkiem produkcji, dystrybucji i promocji. Specjalizuje się w zakresie projektów w stop motion. Wspiera animacje na każdym etapie ich rozwoju: od planowania i finansowania po dystrybucję. Prowadzi agencję talentów, inicjuje i realizuje projekty filmowe w Polsce i na świecie. Zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży filmowej. Jest organizatorem ANIMARKT Stop Motion Forum – jedynego na świecie wydarzenia branżowego poświęconego animacji poklatkowej.
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) we Wrocławiu jest państwową instytucją kultury, podległą Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz sukcesorem Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu. CeTA to miejsce umożliwiające realizację produkcji filmowych i telewizyjnych. Działalność instytucji obejmuje także edukację oraz profesjonalizację zawodową.
BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...
"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Łódź bez makijażu w debiutanckiej płycie Wolnych Bałut
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.