ASTRA RUSZA NA PODBÓJ STREAMINGÓW
ASTRA RUSZA NA PODBÓJ STREAMINGÓW
Astra to odważna dziewczynka, która nie zawaha się wyruszyć w kosmos, by ratować siostrę. Równie śmiało po uznanie widzów ruszają twórcy animowanego filmu „Astra”, tym razem zachęcając do wysłuchania muzycznej strony animacji. Syntezatorowe dźwięki, które autor muzyki Piotr Kubiak, zaczerpnął z lat 70. XX w., stały się dodatkowym bohaterem w opowieści o sile siostrzanej miłości. Ścieżkę dźwiękową można znaleźć m.in. na Spotify, Amazon Music, Apple Music czy Tidal.
Nowy film Michała Łubińskiego, zrealizowany w technice lalkowej, jest uniwersalną historią o siostrzanej miłości, wielkich przygodach i nieuniknionych trudnościach życia. Główną bohaterką animacji jest 6-letnia Astra, która próbuje powstrzymać siostrę przed udziałem w niebezpiecznej misji. Kiedy jednak Anna potrzebuje pomocy, mała dziewczynka bez wahania sama wyruszy w kosmos.
Muzykę i dźwięk do opowieści o Astrze stworzył Piotr Kubiak – doświadczony kompozytor, muzyk i realizator dźwięku, który w swoim dorobku ma m.in. wielokrotnie nagradzaną animację „Praktyczny Pan” czy „Ucieczkę” Jarosława Konopki. Kubiak jest też współwłaścicielem domu produkcyjnego Playade.
– Muzycznym założeniem projektu była stylistyka nawiązująca do amerykańskich filmów sci-fi i przygodowych z lat 80. i 90., czyli kultowych filmów z mojego i jak się okazuje również z dzieciństwa reżysera Astry – Michała Łubińskiego. W trakcie pracy nad brzmieniem powędrowałem w stronę syntezatorowych lat 70. i tak powstała stylistyka muzyki do Astry – opowiada Piotr Kubiak i dopowiada, że kiedy po wielu dniach pracy nad muzyką, znalazł brzmienie pierwszej sceny, kolejne ujęcia komponowały się same.
Początkowo muzyka miała być jedynie uzupełnieniem opowieści. Jednak finalnie do 15-minutowej animacji trafiło ponad 13 minut muzyki, która z tła stała się dodatkowym bohaterem historii o Astrze. Atmosferę kosmicznej przygody głównej bohaterki oddaje syntezatorowa muzyka lat 70. ubiegłego stulecia, której poszczególne partie melodyczne nie zostały po nagraniu komputerowo wyrównane. Prace nad utworami trwały niemal do ostatniej chwili.
Ścieżkę dźwiękową można znaleźć m.in. na Spotify, Amazon Music, Deezer, Qobuz, Apple Music, Tidal, Youtube Music, Napster.
– Chcemy żeby, jak najwięcej osób poznało historię Astry i jej przygody. A muzyka Piotra Kubiaka jest świetną klamrą, która spina całość tej opowieści, buduje napięcie i komentuje obraz. I dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić ją na platformach streamingowych, żeby o Astrze usłyszeli także fani syntezatorowych brzmień – mówi Robert Banasiak, Dyrektor Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu, producent filmu.
TWÓRCY:
Tytuł albumu: Soundtrack From Animated Short „Astra”
Reżyser: Michał Łubiński
Kompozycja i wykonanie muzyki oryginalnej: Piotr Kubiak
Mix I mastering: Piotr Kubiak / Playade
©2022 CeTA, Polar Studio, EC1 Łódź, Michał Łubiński, Cinelight
Ścieżka dźwiękowa została wydana we współpracy z GAD Records.
Film „Astra” dofinansowano ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Realizacja zdjęć odbyła się w hali zdjęciowej Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, które jest producentem filmu. Koproducentami filmu są: Polar Studio, Cinelight oraz EC1 Łódź - Miasto Kultury. Producentem wykonawczym i polskim dystrybutorem filmu jest MOMAKIN. Międzynarodowym agentem sprzedaży jest Radiator IP Sales.
__
MOMAKIN łączy świat twórców filmów animowanych z międzynarodowym rynkiem produkcji, dystrybucji i promocji. Specjalizuje się w zakresie projektów w stop motion. Wspiera animacje na każdym etapie ich rozwoju: od planowania i finansowania po dystrybucję. Prowadzi agencję talentów, inicjuje i realizuje projekty filmowe w Polsce i na świecie. Zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży filmowej. Jest organizatorem ANIMARKT Stop Motion Forum – jedynego na świecie wydarzenia branżowego poświęconego animacji poklatkowej.
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) we Wrocławiu jest państwową instytucją kultury, podległą Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz sukcesorem Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu. CeTA to miejsce umożliwiające realizację produkcji filmowych i telewizyjnych. Działalność instytucji obejmuje także edukację oraz profesjonalizację zawodową.
Nadszedł czas, aby pomyśleć o niezapomnianych rodzinnych wakacjach w Türkiye
Plenerowa scena muzyki elektronicznej podczas AIR MOTO SHOW
Koncerty szantowe z widokiem na morze ale 130 metrów nad ziemią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów
Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.