Komunikaty PR

BETFAN: Polak w finale Konkursu Chopinowskiego, ale wygra Rosjanka

2021-10-14  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Według analiz BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, do finału XVIII Konkursu Chopinowskiego wejdzie co najmniej jeden nasz rodak. Mimo że Polska ma najwięcej reprezentantów w konkursie, żadna z głównych nagród nie trafi jednak w ręce pianisty z ojczyzny Fryderyka Chopina. Zdaniem BETFAN największe szanse na zdobycie złotego medalu ma rosyjsko-armeńska pianistka, Eva Gevorgyan. Jej największą konkurencją są Martin Garcia Garcia z Hiszpanii oraz Hyuk Lee z Korei Południowej.

Odbywający się przez prawie cały październik XVIII Konkurs Chopinowski wchodzi właśnie w decydującą fazę. W Polsce - kraju, gdzie muzyka Chopina jest częścią tożsamości narodowej - nadzieje na sukces rodzimego uczestnika są szczególnie duże. Tym bardziej, że Polskę w konkursie reprezentuje silna grupa uczestników. Emocje zostaną podgrzane już niedługo, bowiem wedle analiz BETFAN na liście finalistów zobaczymy przynajmniej jedno polskie nazwisko. Kurs na udział Polaka w finale wynosi u tego bukmachera 1,45, co oznacza niemal pewne zdarzenie. Jednak według BETFAN, żadnemu Polakowi nie będzie dane powtórzyć sukcesu Rafała Blechacza z 2005 r., czyli zdobyć złotego medalu.

Kto zatem wygra Konkurs Chopinowski? Według analityków BETFAN wciąż istnieje duża niepewność w tym zakresie. W rezultacie, niezależnie od tego, kto zostanie zwycięzcą, można liczyć na znaczące wygrane w przypadku właściwego wytypowania laureata. Najbliżej triumfu jest obecnie, zdaniem bukmachera, 17-letnia Eva Gevorgyan repezentująca Rosję i Armenię. Jednak dość wysoki kurs na nią – wynoszący 4.50 - oznacza, że nie może czuć się pewna wygranej. Jeśli jednak zwycięży, obstawiający może wygrać 450 zł za każde postawione 100 zł. Tuż za młodziutką faworytką są ex aequo Hiszpan Martin Garcia Garcia oraz Koreańczyk Hyuk Lee (kurs na obu to 5). Pianistka z Korei Południowej Su Yeon Kim (kurs 8.00) ma już mniejsze szanse, ale wciąż jest w grze.

Spośród Polaków najwyższe notowania ma pochodzący z Warszawy Andrzej Wierciński (kurs 8,50). To wychowanek katowickiej Akademii Muzycznej oraz Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu, który o wstęp do konkursu musiał walczyć w eliminacjach. Tuż za Wiercińskim jest reprezentujący Włochy i Słowenię Alexander Gadjiev (kurs 9.00). Zdaniem BETFAN główną stawkę konkurentów o złoty medal zamyka inny Polak, Szymon Nehring (kurs 10.00), który startował w konkursie z pozycji polskiego faworyta oraz laureata prestiżowych konkursów pianistycznych. Szanse pozostałych uczestników z Polski na zwycięstwo są mniejsze i BETFAN ocenia ich pozycję w kolejności: Piotr Alexewicz (kurs 13.00), Jakub Kuszlik (kurs 15.00), Kamil Pacholec (kurs 16.00) oraz Mateusz Krzyżowski (kurs 18.00).

Wysoki poziom XVIII edycji Konkursu Chopinowskiego, na który zwraca uwagę samo jury, powoduje, że konkurencja o pierwsze miejsce jest szczególnie zacięta. Ale czy któremuś z Polaków uda się wywalczyć jedną z sześciu nagród głównych lub nagrodę specjalną za wykonanie mazurka, koncertu, poloneza lub sonaty? Zdaniem BETFAN w obu tych przypadkach bardziej prawdopodobna odpowiedź brzmi: nie. Jednocześnie scenariusz odwrotny nie jest skrajnie nierealny. Kursy na otrzymanie przez Polaka jednej z nagród głównych lub nagrody specjalnej wynoszą odpowiednio tylko 2,45 i 2,65. Niewykluczone więc, że już za kilka dni uczestnicy i melomani z Polski będą mieli powód do radości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry Biuro prasowe
2024-11-12 | 14:00

Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry

15 listopada w ramach cyklu Jazz.PL zagra kwintet Blu/Bry - zwycięzcy Grand Prix 48. edycji Konkursu Jazz Juniors, studenci Akademii Muzycznej w duńskim Odense. Transmisja koncertu od godz.
Muzyka Technics na Audio Video Show 2024
2024-11-06 | 12:00

Technics na Audio Video Show 2024

W dniach 25–27 października br. w Warszawie odbyły się targi Audio Video Show, które co roku przyciągają miłośników dobrego brzmienia oraz producentów z całego
Muzyka Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!
2024-11-05 | 11:00

Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!

Miłośników muzyki i kolekcjonerów płyt zapraszamy 9 listopada do centrum handlowego Plejada na kolejną w tym roku Giełdę winyli! Podczas niej wystawcy zaprezentują ogromny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy

Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w Polsce urodziło się 192 tys. dzieci. To najmniej od zakończenia drugiej wojny światowej. Wskaźnik dzietności spadł do dramatycznie niskiego poziomu, a coraz mniej osób decyduje się na powiększenie rodziny. Wiele barier dotyczy kwestii finansowych. To m.in. trudna sytuacja mieszkaniowa, warunki na rynku pracy, np. zatrudnianie młodych dorosłych na czas określony, ale też różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn.

Film

Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej

Aktor wskazuje na dwa różne podejścia do produkcji komedii. Z jednej strony istnieje bowiem przekonanie, że dobra zabawa podczas kręcenia filmu nie gwarantuje jego końcowego sukcesu, on sam woli jednak postrzegać ekipę jako swoich pierwszych widzów i recenzentów. Cezary Pazura zaznacza też, że struktura komedii jest niezwykle delikatna. Nie chodzi w niej bowiem tylko o sam żart, ale także  o zgodność wszystkich elementów – od tempa wypowiedzi, przez emocje na ekranie, po reakcje widowni.