Bracia Kacperczyk bohaterami dokumentu
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
ING Bank Śląski został nowym partnerem Papaya New Directors. W ramach 10. edycji konkursu, pod patronatem tej marki powstanie krótka forma dokumentalna będąca pochwałą odwagi i kreatywności w dążeniu do niezależności osób z pokolenia Z. Bohaterami filmu będą Maciej i Paweł Kacperczyk, polski duet muzyczny pochodzący z Lublina.
Celem współpracy ING i Papaya New Directors było zainspirowanie młodych do poszukiwania własnej drogi i zainicjowanie dyskusji o tym, jak działać w zgodzie ze sobą na drodze do niezależności. W ramach zadania konkursowego, twórcy zaproszeni do projektu, mieli skupić się na ważnym okresie w życiu młodych - wychodzeniu spod skrzydeł rodziców i usamodzielnianiu się. Do stworzenia mieli wyjątkowy kontent dedykowany pokoleniu Z - dokument. Jego bohaterowie nie są przypadkowi. To postacie dobrze znane młodym, które konsekwentnie idą swoją drogą i podążają za pragnieniem niezależności – bracia Kacperczyk.
To był czas pełen zabawy, wolności, ale też lęków. Nie mieliśmy dużo pieniędzy i cieszyliśmy się życiem. Jak nie mieliśmy na hotel, to potrafiliśmy spać 3 dni na plaży. Jednocześnie baliśmy się, jak będzie wyglądała nasza przyszłość, czy na pewno damy radę „żyć z muzyki”. To było przed premierą naszej drugiej płyty Kryzys Wieku Wczesnego, która okazała się dużym sukcesem, zarówno komercyjnym i artystycznym. - wspomina Maciej Kacperczyk. Teraz czujemy się bezpiecznie, ale mamy dużo pracy i momentami tęsknimy za tą beztroską. Na pewno nie mieliśmy „planu b”. Wiedzieliśmy, że chcemy robić wyłącznie muzykę, więc nasze wchodzenie w dorosłość nie wiązało się z szukaniem stałego źródła dochodu. Zamiast tego w pełni poświęciliśmy się tworzeniu nowej muzyki - dodaje Paweł Kacperczyk.
Dokument jest też opowieścią o determinacji będącej nieodzownym składnikiem napędu pokolenia Z. To ona właśnie doprowadziła braci do podpisania kontraktu z wytwórnią SBM Label i dała szansę na rozwijanie kariery muzycznej o ogólnopolskim zasięgu. To tam realizują się muzycznie od 3 lat, a w 2023 roku wydali tytułowy singiel ich trzeciej płyty “Pokolenie Końca Świata”, który zostanie wykorzystany w filmie.
Mecenasem projektu jest ING Bank Śląski, dla którego kluczowe jest wspieranie młodych na drodze do niezależności. ING promuje przedsiębiorczość, kreatywność i niestandardowe podejście do zarabiania pieniędzy. Asystuje też młodym w codziennym zarządzaniu własnymi finansami.
Pytani przez nas młodzi ludzie mówią, że mają dzisiaj ogromne możliwości i w dużej mierze, to jak sobie ułożą życie, jest w ich rękach. Taka wizja może jednak potęgować obawy - czy decyzje, które podejmują są na pewno właściwe? Doceniamy przedsiębiorczość drzemiącą w młodych, dlatego chcielibyśmy inspirować ich do podejmowania wyzwań i odważnego sięgania po swoje. Zależy nam na oddawaniu głosu młodym, dlatego zaangażowaliśmy się w projekt Papaya New Directors - mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Za reżyserię filmu odpowiadać będzie Bogna Kowalczyk. Reżyserka wrażliwego kina ma na swoim koncie między innymi dokument o najstarszej polskiej drag queen “BOYLESQUE”. Film zdobył nagrody na wielu festiwalach, w tym na Hot Docs Festival w Toronto dla Najciekawszej Wschodzącej Reżyserki i niedawno trafił na platformę HBO Max.
Aby przekonująco mówić do młodych, potrzeba szczerości i autentyczności. Ważna jest także forma przekazu – niereklamowa i bardziej introspektywna. Dotycząca zarówno części wizualnej, języka, jak i wybranych bohaterów - przekonuje Magda Ignatowicz, odpowiedzialna za rozwój konceptów w projektach w Papaya New Directors i Papaya Originals.
Film powalczy o główną nagrodę Papaya New Directors podczas finałowej gali pod koniec 2023 r.
_____________
O KONKURSIE
Papaya New Directors to inicjatywa, która łączy ze sobą branżę filmową, reklamową, muzyczną i marketingową. Konkurs pozwala młodym twórcom zrealizować film w dowolnej formie i pokazać pełnię swojego talentu. To także szansa, aby nawiązać zawodowe relacje, spróbować swoich sił w branży kreatywnej i zbudować mocniejsze portfolio, korzystając z doświadczenia producentów Papaya Films oraz innych partnerów konkursu.
W 2023 konkurs Papaya New Directors działa w nowej formule, w której to organizatorzy zapraszają do współpracy wybranych twórców i twórczynie. Reżyserzy i reżyserki, których dotychczasowe realizacje przekonają zespół konkursu, zostaną zaproszeni do zaprezentowania kompletnej wizji reżyserskiej na zadany temat. W tej edycji to partnerzy konkursu, na podstawie stworzonych treatmentów zdecydują, kto zrealizuje dla nich filmy. O produkcję filmów zadba zespół Papaya Films.
Więcej informacji na stronie: https://www.papayanewdirectors.com

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.