“Fiesta” we Wrocławiu - nigeryjska modelka śpiewa w Polsce
Zjawiskowa, 21-letnia Nigeryjka, robi karierę w modelingu. Występuje na okładkach pism modowych i w reklamach ekskluzywnych marek. Tife Fabiyi nie chce na tym poprzestać. Pisze piosenki, studiuje na Uniwersytecie Ekonomicznym, jest ambasadorką projektu “Beauty management”, który pomaga jej koleżankom i kolegom zaplanować “życie po modelingu”. Właśnie w sieci pojawił się jej debiutancki teledysk “Fiesta”, zrealizowany we… Wrocławiu.
“Fiesta” to lekki, taneczny utwór, czerpiący z fascynacji Tife muzyką disco, R&B i soulem, a jednocześnie nie uciekający od wyraźnie popowego charakteru. Czuć w nim młodzieńczą energię, ale też tęsknotę za klasycznymi brzmieniami estradowymi. Przekaz jest nieskomplikowany, ale unika typowych dla popu płycizn. W nastroju, który buduje Tife przebija tęsknota za prostszymi, przed-pandemicznymi czasami.
- “Fiesta” jest zainspirowana moim spojrzeniem na życie, które z jednej strony oczywiście jest trudne, ale też zdecydowanie za krótkie, by je marnować na skupianie się na jego ciężarach. Chciałam przekazać, że ludzie powinni od czasu do czasu odpocząć od gonitwy myśli i po prostu dobrze się bawić - wyjaśnia Tife.
- W tych czasach wszyscy czujemy presję stresu, komplikacji życiowych, niepewności. “Fiesta” ma być chwilą oddechu, przestrzenią na zabawę, lekkość, za którą większość z nas tęskni. Tak sobie wyobrażałam mój debiut i cieszę się, że znalazłam ludzi, którzy pomogli mi zrealizować moją wizję - mówi Tife.
Utwór wyprodukował Łukasz “Damn Rich” Damrych, producent m.in. Katarzyny Groniec, mający na koncie współpracę z Kasią Kowalską czy Grzegorzem Hyży.
Artystka do współpracy przy teledysku wciągnęła swoje koleżanki-modelki, reprezentowane, podobnie jak sama Tife, przez agencję SPP.
SPP to czołowa w południowej Polsce agencja modelingowa, wypracowująca podopiecznym kontrakty na całym świecie (pierwsze kroki stawiała w niej m.in. aktorka Karolina Szymczak, która wystąpi w tym roku w najnowszym filmie Damiena Chazelle “Babylon”).
Organizacja obchodzi w tym roku 25 lat działalności na rynku. SPP korzysta z tego jubileuszu, żeby promować swój autorski program zarządzania karierą “Beauty management”. Tife jest ambasadorką programu, którą – jak sama mówi – to oryginalne podejście przyciągnęło do agencji.
“Beauty management” to program na polskim rynku unikatowy. W jego ramach programu modelki i modele są wspierani w jak najszerszym rozwijaniu dodatkowych umiejętności i talentów. Celem jest wyposażenie młodych ludzi w narzędzia do sprawnego wzmacniania kompetencji zawodowych w wielu dziedzinach i przygotowanie ich do płynnego przejścia do pracy w innych branżach, w trakcie i po zakończeniu karier modelingowych.
Muzyka, taniec, nowe media, sztuki plastyczne, aktorstwo, działalność charytatywna i biznesowa – spektrum obszarów, w których agencja wspiera rozwój podopiecznych jest szerokie, ale SPP stawia na różnorodność.
Tife do stolicy Dolnego Śląska trafiła namówiona przez znajomych z Kataru, którzy studiowali tutaj wcześniej. Aktualnie pracuje nad kolejnymi utworami na debiutancki album. Przygotowują kolejne propozycje z Łukaszem Damrychem.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.