Gwiazdy Toyota Gazoo Racing w Virtual Le Mans 24 Hours
W weekend 13-14 czerwca odbędzie się pierwsza wirtualna edycja 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Zespół Toyota Gazoo Racing, który zwyciężał w dwóch ostatnich edycjach prawdziwego wyścigu, na zmagania w symulatorach wystawi gwiazdorską obsadę.
Sezon w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC) został wstrzymany z powodu pandemii koronawirusa. Przynajmniej do sierpnia ściganie na torach nie wróci. Przełożyć trzeba było nawet legendarny wyścig Le Mans 24 Hours, który kierowcy w Toyotach wygrywali w dwóch ostatnich latach. Organizatorzy postanowili jednak czerwcową datę wypełnić ściganiem online – w dniach 13-14 czerwca zmierzą się w pierwszej edycji Virtual Le Mans 24 Hours.
W rywalizacji weźmie udział 50 czteroosobowych zespołów w dwóch kategoriach. W każdym z nich musi być przynajmniej dwóch prawdziwych kierowców wyścigowych oraz nie więcej niż dwóch simracerów, czyli specjalistów od wyścigów wirtualnych. Toyota Gazoo Racing postawiła na swoje największe gwiazdy, które wesprą czołowi simracerzy.
Samochodem z numerem 7. pojadą liderzy klasyfikacji generalnej FIA WEC Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz José María López, a dołączy do nich Maxime Brient, 23-letni simracer z Le Mans. W aucie z numerem 8. za kierownicą zmieniać się będą etatowi zawodnicy Sébastien Buemi i Brendon Hartley, a także Yuri Kasdorp, 23-letni simracer z Holandii, oraz Kenta Yamashita w zastępstwie Kazukiego Nakajimy – reprezentant programu Toyota Gazoo Racing WEC Challenge.
Kierowców z bazy w Kolonii będą wspierać inżynierowie Toyota Gazoo Racing. Simracerzy pomogą w dobraniu odpowiednich ustawień i strategii na wyścig, bo platformę rFactor2 znają doskonale. Z racji tego, że hybrydowe prototypy LMP1 nie są dopuszczone w Virtual Le Mans 24 Hours, reprezentanci Toyota Gazoo Racing, podobnie jak inni uczestnicy, będą się ścigać za kierownicą aut kategorii LMP2 (model Oreca 07) w oklejeniu nawiązującym do TS050 Hybrid.
„E-motorsport jest dla nas nowym doświadczeniem. Do Virtual Le Mans 24 Hours podchodzimy z równie wielką pokorą jak entuzjazmem. Chcemy, by fani wyścigów długodystansowych mieli się czym ekscytować. Cieszymy się, że znów będziemy rywalizować, a lista zgłoszeń robi naprawdę duże wrażenie” – powiedział Hisatake Murata, szef Toyota Gazoo Racing.
Stawka wyścigu jest piekielnie mocna. W rywalizacji wezmą udział zespoły z serii IMSA, Indycar i FIA WEC, a także topowe simracingowe składy. Przed ekranami symulatorów usiądą gwiazdy F1 z Charlesem Leclerkiem, Maxem Verstappenem i Lando Norrisem na czele, a także topowi simracerzy z Polski – Nikodem Wiśniewski, Kuba Brzeziński, Dawid Mroczek, Tomek Poradzisz i Zbigniew Siara.
Od 9 do 11 czerwca zawodnicy będą mogli trenować podczas 12-godzinnych sesji. Kwalifikacje odbędą się 12 czerwca. Wyścig ruszy 13 czerwca o godz. 15.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.