Komunikaty PR

Hania Rani bohaterką pierwszego spotkania z cyklu #EmpikMusicLive

2020-06-19  |  13:00
Biuro prasowe

Empik inicjuje zupełnie nowy cykl wirtualnych koncertów i rozmów z artystami wokół ich premierowych albumów – #EmpikMusicLive. Wyjątkowe nagrania utworów będą dostępne tylko w aplikacji Empik Music. Gościem pierwszego wydarzenia będzie Hania Rani, laureatka Odkrycia Empiku 2019 w kategorii Muzyka, która właśnie wydała nową płytę „Home” (Gondwana Records). Artystka zagra 30-minutowy koncert, po którym opowie o swojej twórczości w rozmowie prowadzonej przez Agnieszkę Szydłowską. Transmisja spotkania już we wtorek 23 czerwca o godz. 20:00 na profilu Empiku na Facebooku.

Empik przedstawia nowy cykl spotkań #EmpikMusicLive, promujący najciekawsze premiery muzyczne. Rozmowy z artystami oraz ich występy będą transmitowane na żywo na stronie marki na Facebooku, a zapis audio każdego z nich trafi następnie do aplikacji streamingowej Empik Music. Podobnie jak w przypadku cyklu spotkań autorskich #premieraonline, w trakcie wydarzenia możliwe będzie zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Spotkania będą tłumaczone na język migowy.

Cykl #EmpikMusicLive zainauguruje Hania Rani, laureatka Odkrycia Empiku 2019. W trakcie 30-minutowegokoncertu artystka wykona kilka utworów, w tym z premierowego albumu „Home”. Interaktywna transmisja spotkania odbędzie się już we wtorek 23 czerwca o godz. 20:00. Na wydarzenie Empik zaprasza wspólnie z Gondwana Records, Mystic Production oraz Going.

„Home” – historia o szczęściu i tęsknocie

Album „Home” (Gondwana Records) to pytanie o szukanie przynależności i własnego kąta, a także historia o emocjonalnym kalejdoskopie – od szczęścia po tęsknotę. Pod względem muzycznym drugi album Hani Rani jest podsumowaniem wszystkich jej wcześniejszych dokonań i poszukiwań.

Kręgosłupem aranżacji nadal pozostają pianino i fortepian, jednak na płycie usłyszymy znacznie większy zestaw instrumentów, które na przestrzeni lat pracy artystycznej zafascynowały pianistkę. Do współpracy nad kilkoma utworami Rani zaprosiła Ziemowita Klimka (kontrabas) i Wojtka Warmijaka (perkusja) z tria jazzowego Immortal Onion, którym zachwyciła się podczas festiwalu Tchnienia w Bieszczadach. Oprócz bębnów i basu, usłyszeć też będzie można subtelne brzmienie syntezatorów, kwintet smyczkowy oraz głos Hani.

Niektóre kompozycje pochodzą nawet z 2016 roku, a część powstała na kilka dni przed rozpoczęciem nagrań. Głównym założeniem aranżacyjnym było nowe wykorzystanie instrumentu najbliższego artystce, czyli pianina. Hania postanowiła wykorzystać jego możliwości, przekraczając dotychczasowe granice, układając na sobie wiele warstw oraz pracując nad brzmieniem każdej z nich, tak, że czasami bardziej przypominają harfę lub instrumenty perkusyjne niż instrument klawiszowy.

Oprócz piosenek i bardziej złożonych utworów instrumentalnych na płycie nie zabrakło kompozycji na pianino solo, gdzie tak jak na debiutanckim krążku „Esja”, oprócz dźwięków fortepianu możemy usłyszeć inne odgłosy: młoteczków, strun czy po prostu oddechu pianistki. Nagraniem albumu zajął się ponownie przyjaciel Hani - Piotr Wieczorek oraz Ignacy Gruszecki (Monochrom Studio). Za mix odpowiadają, podobnie jak w przypadku „Esji”, Gijs van Klooster z Amsterdamu oraz Piotr Wieczorek, a za mastering – Zino Mikorey, znany z pracy nad albumami takich artystów jak Nils Frahm czy Olafur Arnalds.

Codzienne muzyczne odkrycia

Aplikacja mobilna do streamingu muzyki Empik Music, w której dostępne będą nagrania z wydarzeń cyklu #EmpikMusicLive, zapewnia dostęp do kilku milionów utworów w jednym miejscu – od największych światowych wytwórni muzycznych po setki zagranicznych i polskich wytwórni niezależnych. Pomaga nie tylko odkrywać nowych wykonawców, ale również poleca oryginalne playlisty i rekomendacje stworzone przez znane postacie polskiego świata kultury oraz ekspertów Empiku, którzy od wielu lat śledzą polski rynek muzyczny. Dostępna jest do pobrania na systemy Android i iOS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry Biuro prasowe
2024-11-12 | 14:00

Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry

15 listopada w ramach cyklu Jazz.PL zagra kwintet Blu/Bry - zwycięzcy Grand Prix 48. edycji Konkursu Jazz Juniors, studenci Akademii Muzycznej w duńskim Odense. Transmisja koncertu od godz.
Muzyka Technics na Audio Video Show 2024
2024-11-06 | 12:00

Technics na Audio Video Show 2024

W dniach 25–27 października br. w Warszawie odbyły się targi Audio Video Show, które co roku przyciągają miłośników dobrego brzmienia oraz producentów z całego
Muzyka Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!
2024-11-05 | 11:00

Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!

Miłośników muzyki i kolekcjonerów płyt zapraszamy 9 listopada do centrum handlowego Plejada na kolejną w tym roku Giełdę winyli! Podczas niej wystawcy zaprezentują ogromny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy

Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w Polsce urodziło się 192 tys. dzieci. To najmniej od zakończenia drugiej wojny światowej. Wskaźnik dzietności spadł do dramatycznie niskiego poziomu, a coraz mniej osób decyduje się na powiększenie rodziny. Wiele barier dotyczy kwestii finansowych. To m.in. trudna sytuacja mieszkaniowa, warunki na rynku pracy, np. zatrudnianie młodych dorosłych na czas określony, ale też różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn.

Film

Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej

Aktor wskazuje na dwa różne podejścia do produkcji komedii. Z jednej strony istnieje bowiem przekonanie, że dobra zabawa podczas kręcenia filmu nie gwarantuje jego końcowego sukcesu, on sam woli jednak postrzegać ekipę jako swoich pierwszych widzów i recenzentów. Cezary Pazura zaznacza też, że struktura komedii jest niezwykle delikatna. Nie chodzi w niej bowiem tylko o sam żart, ale także  o zgodność wszystkich elementów – od tempa wypowiedzi, przez emocje na ekranie, po reakcje widowni.