Jan-Rapowanie, Łona i Webber oraz Katarzyna Miszczuk na spotkaniach online Empik
Empik zapowiada kolejne e-spotkania autorskie na żywo w ramach cyklu #premieraonline. To cotygodniowe wywiady z autorami książek, artystami i ludźmi kultury, którzy opowiadają o swoich najnowszych wydawnictwach i odpowiadają na pytania zadawane przez widzów w komentarzach. W nadchodzącym tygodniu w wirtualnym studiu Empiku pojawią się: Jan-Rapowanie z premierą online płyty „Uśmiech”, Łona i Webber z albumem „Śpiewnik domowy”, a także Katarzyna Miszczuk, która opowie o najnowszej książce „Ja cię kocham, a ty miau”. Transmisje wszystkich rozmów odbywają się na Facebooku.
Wirtualne spotkania z twórcami to doskonała alternatywa dla kontaktu z kulturą i sztuką wobec zamkniętych muzeów, teatrów, kin czy odwołanych wydarzeń na żywo. Od momentu startu Empikowy cykl #premieraonline zgromadził przed ekranami komputerów i smartfonów ponad 350 tys. osób i zebrał ponad 400 tys. wyświetleń. W ciągu ostatnich trzech tygodni w ten sposób internauci mogli aktywnie uczestniczyć w 8 rozmowach, m.in. z Arturem Rojkiem, Sylwią Chutnik czy Janiną Bąk.
Kolejny tydzień to aż dwie premiery muzyczne pod patronatem Going. - na wirtualnych spotkaniach pojawią się Jan-Rapowanie (14.04., godz. 18:00) oraz Łona i Webber (17.04, godz. 18:00). Na czytelników czekać zaś będzie Katarzyna Miszczuk (15.04., godz. 17:00). Transmisje live będą dostępne na stronie Facebook.com/Empikcom, a w trakcje streamingów będzie można zadawać pytania w komentarzach. Spotkania będą tłumaczone na język migowy.
Jan-Rapowanie – wtorek, 14 kwietnia, godz. 18:00
Empik wspólnie z SMB Label, e-Muzyką oraz Going. zaprasza na spotkanie z Janem-Rapowanie, autorem albumu „Uśmiech” i jednym z najciekawszych debiutów ostatnich lat. Jak mało kto potrafi opowiadać o przyziemnych problemach z dużą dozą dojrzałości i dystansu. Jego charakterystyczny styl sprawia, że zjednuje sobie sympatię słuchaczy z różnych pokoleń. Współpracował z największymi „ksywkami” rodzimej sceny rapowej, a mimo młodego wieku ma na swoim koncie dwie długogrające płyty, za których niepowtarzalną warstwę muzyczną odpowiada NOCNY. Skąd nazwa albumu „Uśmiech”? Bo, jak pisał jeden stary Szkot, to w uśmiechu jest klucz do rozszyfrowania człowieka. I dlatego, że Janek trochę dojrzał, co nie znaczy, że przestał się uśmiechać. Czasem śmieje się smutno - po roku w częściach nie wszystko jest łatwo wyprostować. Choć wreszcie kupił sobie żelazko, to wersy nadal ma trochę pogniecione. Lekkie rapowanie o rzeczach ciężkich i świadomość tego, że słabość do tańca nie przeszkadza w tym, by sporo czuć i myśleć, to sedno w wypadku tej postaci (opis płyty). Rozmowę z artystą poprowadzi Filip Antonowicz (@RudyRudanacja). Wszyscy widzowie otrzymają kod rabatowy na zakup nowej płyty na Empik.com w specjalnej cenie.
Katarzyna Berenika Miszczuk – środa, 15 kwietnia, godz. 17:00
To będzie premiera online książki Katarzyny Miszczuk - zwariowanej komedii kryminalnej „Ja cię kocham, a ty miau” (Wydawnictwo W.A.B). Ilustratorka Ala ma kota o imieniu Lord, który znudzony życiem na zbyt niskim w jego mniemaniu poziomie postanawia pożegnać narzeczonego swojej ukochanej właścicielki i wziąć sprawy w swoje łapki. Za jego drobną zachętą Ala wyjeżdża razem z innymi artystami do położonego na odludziu dworku. Jego właściciel, pan Stefan, postanowił ufundować wyjątkowe stypendium – wybrany przez niego twórca zostanie jego spadkobiercą. Rywalizacja o względy fundatora staje się na tyle zaciekła, że pewnego dnia w salonie zostają odnalezione zwłoki jednego z artystów. Czy Lordowi uda się uratować swoją panią? Rozmowę z autorką książki poprowadzi Weronika Wawrzkowicz. Na wszystkich oglądających czeka specjalny kod rabatowy na zakup książki na Empik.com w specjalnej cenie.
Łona i Webber – piątek, 17 kwietnia, godz. 18:00
Po prawie czterech latach od wydania albumu „Nawiasem mówiąc" artyści wracają z nową EP-ką. „Śpiewnik domowy” to siedem premierowych piosenek (i jeden remiks), składających się na najbardziej koncepcyjne wydawnictwo szczecińskiego duetu. Album jest głosem w dyskusji o tożsamości, z naciskiem na różnorodność fragmentów, z jakiej potrafi być ona utkana i jak dalekie niekiedy inspiracje mają na nią wpływ. Akcenty z różnych zakątków świata splatają się w „Śpiewniku..." z opowieścią kameralną, często czerpiącą z dalszego czy bliższego sąsiedztwa lub wprost z domu. Rozmowę poprowadzi Filip Antonowicz (@RudyRudanacja).

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.