Muzyczne Odkrycia Empiku 2021 – live z jurorami i nominowanymi

Odkrycia Empiku to wyróżnienia dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie literatury, muzyki i filmu, a ich fenomen doceniło eksperckie jury. Łączy ich odważna i oryginalna wizja artystyczna, zmieniająca optykę patrzenia na świat i wyznaczająca możliwe kierunki rozwoju rodzimej kultury.
Spotkania z cyklu „Odkrycia Empiku 2021” pozwalają lepiej poznać nominowanych i ich twórczość. Tematem ostatniego wydarzenia z serii będzie muzyka. W rozmowie wezmą udział jurorzy: Mela Koteluk i Marcin Wojciechowski, a także nominowani muzycy: Luna, Ochman, Oxford Drama, Patrick the Pan oraz Szczyl.
W dotychczasowych dwóch edycjach muzyczne Odkrycia Empiku zostały przyznane Hani Rani (za album „Esja”) i Okiemu (za „47playground” i „77747mixtape”). Kto zostanie laureatem w tym roku? Werdykt zostanie ogłoszony 15 lutego, podczas gali Bestsellery Empiku 2021. Transmisja rozpocznie się w TVN o godz. 20.15, a streaming z relacją zza kulis w kanałach social media (FB, IG, TikTok, YT) i na stronie Empik.com oraz w aplikacji Empik o godz. 19.45.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.