Muzyczne spotkania online z Marią Sadowską i Nothing But Thieves
Z okazji premier nowych albumów Maria Sadowska oraz zespół Nothing But Thieves spotkają się z fanami w wirtualnej przestrzeni. Wydarzenie z cyklu #premieraonline z angielską formacją w roli głównej zaplanowano na środę 4 listopada. Natomiast spotkanie z piosenkarką odbędzie się dzień później, w czwartek 5 listopada.
Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy.
Spotkanie online z Nothing But Thieves – środa, 4 listopada, godz. 18:00
Na „Moral Panic”, nowym krążku rockowej grupy Nothing But Thieves, znalazło się 11 utworów, a wśród nich single „Is Everybody Going Crazy?”, „Real Love Song”, „Impossible” oraz niedawno zaprezentowany fanom utwór „Phobia”.
Choć album został napisany jeszcze przed pandemią, okazuje się zaskakująco adekwatny do panującej sytuacji. Koncepcyjna płyta opisuje świat pochłonięty negatywnymi emocjami, w którym jednak wciąż tli się nadzieja. W utworach przewijają się tematy zmiany klimatu, paniki w mediach społecznościowych, politycznego chaosu oraz eskapizmu.
Na spotkanie z zespołem zapraszają Empik, Sony Music Poland oraz Going. Rozmowę z muzykami poprowadzi Agnieszka Szkuta.
Spotkanie online z Marią Sadowską – czwartek, 5 listopada, godz. 18:00
Maria Sadowska powraca z płytą „Początek nocy”. Artystka po 6 latach od ostatniego wydawnictwa zdecydowała się nagrać album, który łączy wszystkie gatunki, w jakich poruszała się do tej pory. Swoje muzyczne doświadczenia i fascynacje zamknęła w płycie z piosenkami o miłości. I tak znajdziemy na niej jazzujące nowoczesne utwory jak „Marakeczi” ze specjalnym udziałem Leszka Możdżera, przestrzenne ballady, np. „Wolno umierać” czy przebojowe, elektroniczne „Sen” i tytułowy „Początek nocy”, przywołujące na myśl hity The Weeknd czy Calvina Harrisa.
Tym albumem Maria zaspokoi głód zarówno wielbicieli jej jazzowych dokonań („Tribute To Komeda”, „Jazz na ulicach”), publiczności obecnej z nią od ponad 20 lat na klubowych parkietach, jak i fanów popowego materiału z płyty „Spis treści”. Artystka długo szukała odpowiedniego producenta tego muzycznego eksperymentu. Ostatecznie zdecydowała się na połączenie dwóch muzycznych światów i powierzyła produkcję albumu Jarosławowi Baranowi, który wcześniej współpracował m.in. z Edytą Górniak, Renatą Przemyk czy Cleo.
Na spotkanie zapraszają Empik, Agora oraz Going. Rozmowę z artystką poprowadzi Agnieszka Szydłowska.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.