Muzyczne spotkania online z Marią Sadowską i Nothing But Thieves
Z okazji premier nowych albumów Maria Sadowska oraz zespół Nothing But Thieves spotkają się z fanami w wirtualnej przestrzeni. Wydarzenie z cyklu #premieraonline z angielską formacją w roli głównej zaplanowano na środę 4 listopada. Natomiast spotkanie z piosenkarką odbędzie się dzień później, w czwartek 5 listopada.
Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy.
Spotkanie online z Nothing But Thieves – środa, 4 listopada, godz. 18:00
Na „Moral Panic”, nowym krążku rockowej grupy Nothing But Thieves, znalazło się 11 utworów, a wśród nich single „Is Everybody Going Crazy?”, „Real Love Song”, „Impossible” oraz niedawno zaprezentowany fanom utwór „Phobia”.
Choć album został napisany jeszcze przed pandemią, okazuje się zaskakująco adekwatny do panującej sytuacji. Koncepcyjna płyta opisuje świat pochłonięty negatywnymi emocjami, w którym jednak wciąż tli się nadzieja. W utworach przewijają się tematy zmiany klimatu, paniki w mediach społecznościowych, politycznego chaosu oraz eskapizmu.
Na spotkanie z zespołem zapraszają Empik, Sony Music Poland oraz Going. Rozmowę z muzykami poprowadzi Agnieszka Szkuta.
Spotkanie online z Marią Sadowską – czwartek, 5 listopada, godz. 18:00
Maria Sadowska powraca z płytą „Początek nocy”. Artystka po 6 latach od ostatniego wydawnictwa zdecydowała się nagrać album, który łączy wszystkie gatunki, w jakich poruszała się do tej pory. Swoje muzyczne doświadczenia i fascynacje zamknęła w płycie z piosenkami o miłości. I tak znajdziemy na niej jazzujące nowoczesne utwory jak „Marakeczi” ze specjalnym udziałem Leszka Możdżera, przestrzenne ballady, np. „Wolno umierać” czy przebojowe, elektroniczne „Sen” i tytułowy „Początek nocy”, przywołujące na myśl hity The Weeknd czy Calvina Harrisa.
Tym albumem Maria zaspokoi głód zarówno wielbicieli jej jazzowych dokonań („Tribute To Komeda”, „Jazz na ulicach”), publiczności obecnej z nią od ponad 20 lat na klubowych parkietach, jak i fanów popowego materiału z płyty „Spis treści”. Artystka długo szukała odpowiedniego producenta tego muzycznego eksperymentu. Ostatecznie zdecydowała się na połączenie dwóch muzycznych światów i powierzyła produkcję albumu Jarosławowi Baranowi, który wcześniej współpracował m.in. z Edytą Górniak, Renatą Przemyk czy Cleo.
Na spotkanie zapraszają Empik, Agora oraz Going. Rozmowę z artystką poprowadzi Agnieszka Szydłowska.
Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry
Technics na Audio Video Show 2024
Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
Gospodarz „Pytania na śniadanie” przyznaje, że niezwykle ważne jest dla niego tworzenie w studiu odpowiedniej atmosfery, co w efekcie przekłada się na wrażenia widzów. Kiedy bowiem prowadzący czują się swobodnie i komfortowo, to wzrasta jakość programu, a ci, którzy zasiadają przed telewizorami, nie mają powodu, by zmienić kanał na inny. Dlatego też Tomasz Tylicki czasem pozwala sobie na drobne odstępstwa od scenariusza i swoim niestandardowym zachowaniem zaskarbia sobie sympatię oglądających.
Problemy społeczne
W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy
Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w Polsce urodziło się 192 tys. dzieci. To najmniej od zakończenia drugiej wojny światowej. Wskaźnik dzietności spadł do dramatycznie niskiego poziomu, a coraz mniej osób decyduje się na powiększenie rodziny. Wiele barier dotyczy kwestii finansowych. To m.in. trudna sytuacja mieszkaniowa, warunki na rynku pracy, np. zatrudnianie młodych dorosłych na czas określony, ale też różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn.
Film
Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej
Aktor wskazuje na dwa różne podejścia do produkcji komedii. Z jednej strony istnieje bowiem przekonanie, że dobra zabawa podczas kręcenia filmu nie gwarantuje jego końcowego sukcesu, on sam woli jednak postrzegać ekipę jako swoich pierwszych widzów i recenzentów. Cezary Pazura zaznacza też, że struktura komedii jest niezwykle delikatna. Nie chodzi w niej bowiem tylko o sam żart, ale także o zgodność wszystkich elementów – od tempa wypowiedzi, przez emocje na ekranie, po reakcje widowni.