Komunikaty PR

Nigdy nie było takiego lata. Trendy koncertowe 2021 roku

2021-12-09  |  17:00

Wydarzenia na żywo powróciły z rozmachem po rocznej przerwie spowodowanej sytuacją pandemiczną. W okresie wiosenno-letnim festiwale i koncerty, z udziałem głównie polskich artystów, cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Przewodnik kulturalny Going. podsumowuje 2021 rok oraz dzieli się obserwacjami dotyczącymi zmian i trendów w branży eventów muzycznych.

Mimo trudnych warunków i niepewności, miniony sezon był dla organizatorów wydarzeń bardzo owocny. Od początku roku w sprzedaży w Going. znalazło się 3019 wydarzeń kulturalnych – średnio o pięć tygodniowo więcej niż rok wcześniej. Dominacja rapu nad innym gatunkami muzycznymi stała się jeszcze bardziej widoczna. Zmiana trendów, którą od lat można obserwować w USA, wywarła swój wpływ również na polską scenę. Na koncerty użytkownicy kupili przeszło 54 000 biletów, co stanowi aż 30% sprzedaży z oferty Going. Największe wydarzenia tego sezonu to: FEST Festival, koncert MATY na Lotnisku Bemowo oraz SBM FFestival vol.5. Wszystkie te imprezy łączył jeden element: były one w całości lub głównie skupione na artystach rapowych. Jak się okazuje, to właśnie młodzi fani hip-hopu z największym utęsknieniem wyczekiwali powrotu wydarzeń muzycznych. Going. od lat wspiera polską scenę hip-hopową, dlatego dane bileterii w sposób wymierny odzwierciedlają rosnącą popularność rodzimego rapu.

Spośród użytkowników Going. najwięksi miłośnicy muzyki na żywo wzięli udział nawet w 30 różnych wydarzeniach. Fani koncertów polowali na bilety nie tylko dla siebie, lecz także dla przyjaciół i bliskich. Rekordziści kupili aż 160 wejściówek na występy ulubionych wykonawców.

– Rok 2021 był rekordowy dla Going. pod względem liczby odsłon naszej strony głównej. Luźna, oparta na humorze komunikacja pomogła nam dotrzeć do docelowej grupy odbiorców z dużym powodzeniem. Efektem tych działań jest zbudowanie społeczności zainteresowanej kulturą i muzycznymi wydarzeniami, która chętnie wchodzi w interakcje i dzieli się swoimi wrażeniami na naszych profilach społecznościowych – podsumowuje Anna Maria Żurek, dyrektor operacyjna w Going.

Strategia komunikacyjna zaowocowała wzrostem ruchu na portalu Goingapp.pl o 55% w porównaniu do okresu przed pandemią. Stronę odwiedziło ponad 5 mln użytkowników. Rekordowym miesiącem okazał się sierpień – milion unikalnych użytkowników to najwyższy wynik od momentu powstania serwisu. Z nowych funkcji aplikacji i kalendarza kulturalnego Going. skorzystało łącznie 130 tys. aktywnych użytkowników.

Going. komunikował się z użytkownikami także w przestrzeni miejskiej, np. w pociągach warszawskiego metra, a w salonach sieci Empik przeprowadzono akcję “Ukryty Bilet”, w której fani mogli zdobyć wejściówki na wyprzedane eventy m.in. na występy Louisa Tomlinsona czy Maty.

Co więcej, Going. świętował powrót koncertów, zapewniając atrakcje już na etapie oczekiwania na wejście na wydarzenie. Na rekordowym evencie sezonu – koncercie Maty na Lotnisku Bemowo – ekipa Going. była odpowiedzialna nie tylko za sprawdzanie biletów, ale także dodatkowe atrakcje. Instalując DJ-kę, którą przejęli redaktorzy serwisu Going.MORE, udało się wprowadzić fanów w dobry nastrój już od pierwszych kroków stawianych na terenie wydarzenia.

Od początku pandemii Going. zachęcał do odpowiedzialnego ruszania w miasto. Razem z Organizatorami zapewniał bezpieczne warunki przeprowadzania imprez plenerowych i tych, które odbywały się w przestrzeniach zamkniętych. Troska o komfort i zdrowie fanów była priorytetem podczas wsparcia organizacji nawet najbardziej wymagających logistycznie wydarzeń.

Going. od zawsze stawia na promocję i polecanie użytkownikom najciekawszych wydarzeń, co przełożyło się na zaufanie koncertowych bywalców i rekordowy rok. – Dziękujemy każdemu, kto był z nami w tym roku pod sceną. Codziennie robimy wszystko, żeby najlepsze wydarzenia kulturalne i rozrywkowe były dostępne dla naszych użytkowników na wyciągnięcie ręki. Dziękujemy, że jesteście z nami – podsumowuje Anna Maria Żurek z Going.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Giełda winyli i kaset CD w Atrium Biała Biuro prasowe
2024-03-27 | 12:55

Giełda winyli i kaset CD w Atrium Biała

Czas odkurzyć swój gramofon i posłuchać dobrej muzyki! W dniach 5-6 kwietnia zapraszamy do Atrium Biała na giełdę winyli, prezentującą tysiące czarnych krążków z
Muzyka Czy polska piosenka dla dzieci umarła?
2024-03-22 | 01:00

Czy polska piosenka dla dzieci umarła?

Każde pokolenie ma swojego „bohatera” w świecie muzyki, z którym utożsamia swoją młodość i okres dojrzewania czy wczesną dorosłość. Starsi słuchacze z rozrzewnieniem
Muzyka DAGGA PREZENTUJE „DON’T HOLD ME” WE WSPÓŁPRACY Z MAD CHOCOLATE I E
2024-03-18 | 09:00

DAGGA PREZENTUJE „DON’T HOLD ME” WE WSPÓŁPRACY Z MAD CHOCOLATE I E

"Don't Hold Me" to elektryzujący utwór pop eurodance, który zagłębia się w głębiny samotności. Napędzany energetyczną instrumentacją, piosenka uchwytuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Maria Sadowska: Często kupujemy ubrania tylko na jeden sezon, a powinniśmy recyklingować modę. Ja jestem królową second handów

Wokalistka zauważa, że co kilka miesięcy do sprzedaży trafiają nowe kolekcje ubrań, a te, które jeszcze nie są zniszczone i mogłyby się przydać innym, lądują na śmietniku. Podobnie jest z różnymi urządzeniami elektronicznymi, sprzętem RTV i AGD. Nowe modele z dnia na dzień wypierają starsze, a góra elektrośmieci stale rośnie. Maria Sadowska apeluje więc, by zadać sobie trochę trudu i niepotrzebne telefony, tablety czy komputery oddać do odpowiedniego punktu, z którego trafią do recyklingu i utylizacji. Artystka docenia też kreatywność swojego męża, który maluje obrazy na starych, skórzanych kurtkach i tworzy w ten sposób nietuzinkowe elementy garderoby.

Media

Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą

W nowej odsłonie programu „Tańcząca ze światem” Edyta Herbuś zabierze widzów do Jordanii. Jak zaznacza, plan wyjazdu był bardzo intensywny. Przez dziewięć dni ekipa realizująca pracowała po 12 godz., by pokazać niezwykłe, kulturowe i historyczne bogactwo tego fascynującego kraju. Tancerka zdradza też, że te wyjątkowe miejsca pozwoliły jej odkryć w sobie uśpione pokłady wrażliwości i stały się powodem wielu wzruszeń.

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.