Komunikaty PR

Nigdy nie było takiego lata. Trendy koncertowe 2021 roku

2021-12-09  |  17:00

Wydarzenia na żywo powróciły z rozmachem po rocznej przerwie spowodowanej sytuacją pandemiczną. W okresie wiosenno-letnim festiwale i koncerty, z udziałem głównie polskich artystów, cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Przewodnik kulturalny Going. podsumowuje 2021 rok oraz dzieli się obserwacjami dotyczącymi zmian i trendów w branży eventów muzycznych.

Mimo trudnych warunków i niepewności, miniony sezon był dla organizatorów wydarzeń bardzo owocny. Od początku roku w sprzedaży w Going. znalazło się 3019 wydarzeń kulturalnych – średnio o pięć tygodniowo więcej niż rok wcześniej. Dominacja rapu nad innym gatunkami muzycznymi stała się jeszcze bardziej widoczna. Zmiana trendów, którą od lat można obserwować w USA, wywarła swój wpływ również na polską scenę. Na koncerty użytkownicy kupili przeszło 54 000 biletów, co stanowi aż 30% sprzedaży z oferty Going. Największe wydarzenia tego sezonu to: FEST Festival, koncert MATY na Lotnisku Bemowo oraz SBM FFestival vol.5. Wszystkie te imprezy łączył jeden element: były one w całości lub głównie skupione na artystach rapowych. Jak się okazuje, to właśnie młodzi fani hip-hopu z największym utęsknieniem wyczekiwali powrotu wydarzeń muzycznych. Going. od lat wspiera polską scenę hip-hopową, dlatego dane bileterii w sposób wymierny odzwierciedlają rosnącą popularność rodzimego rapu.

Spośród użytkowników Going. najwięksi miłośnicy muzyki na żywo wzięli udział nawet w 30 różnych wydarzeniach. Fani koncertów polowali na bilety nie tylko dla siebie, lecz także dla przyjaciół i bliskich. Rekordziści kupili aż 160 wejściówek na występy ulubionych wykonawców.

– Rok 2021 był rekordowy dla Going. pod względem liczby odsłon naszej strony głównej. Luźna, oparta na humorze komunikacja pomogła nam dotrzeć do docelowej grupy odbiorców z dużym powodzeniem. Efektem tych działań jest zbudowanie społeczności zainteresowanej kulturą i muzycznymi wydarzeniami, która chętnie wchodzi w interakcje i dzieli się swoimi wrażeniami na naszych profilach społecznościowych – podsumowuje Anna Maria Żurek, dyrektor operacyjna w Going.

Strategia komunikacyjna zaowocowała wzrostem ruchu na portalu Goingapp.pl o 55% w porównaniu do okresu przed pandemią. Stronę odwiedziło ponad 5 mln użytkowników. Rekordowym miesiącem okazał się sierpień – milion unikalnych użytkowników to najwyższy wynik od momentu powstania serwisu. Z nowych funkcji aplikacji i kalendarza kulturalnego Going. skorzystało łącznie 130 tys. aktywnych użytkowników.

Going. komunikował się z użytkownikami także w przestrzeni miejskiej, np. w pociągach warszawskiego metra, a w salonach sieci Empik przeprowadzono akcję “Ukryty Bilet”, w której fani mogli zdobyć wejściówki na wyprzedane eventy m.in. na występy Louisa Tomlinsona czy Maty.

Co więcej, Going. świętował powrót koncertów, zapewniając atrakcje już na etapie oczekiwania na wejście na wydarzenie. Na rekordowym evencie sezonu – koncercie Maty na Lotnisku Bemowo – ekipa Going. była odpowiedzialna nie tylko za sprawdzanie biletów, ale także dodatkowe atrakcje. Instalując DJ-kę, którą przejęli redaktorzy serwisu Going.MORE, udało się wprowadzić fanów w dobry nastrój już od pierwszych kroków stawianych na terenie wydarzenia.

Od początku pandemii Going. zachęcał do odpowiedzialnego ruszania w miasto. Razem z Organizatorami zapewniał bezpieczne warunki przeprowadzania imprez plenerowych i tych, które odbywały się w przestrzeniach zamkniętych. Troska o komfort i zdrowie fanów była priorytetem podczas wsparcia organizacji nawet najbardziej wymagających logistycznie wydarzeń.

Going. od zawsze stawia na promocję i polecanie użytkownikom najciekawszych wydarzeń, co przełożyło się na zaufanie koncertowych bywalców i rekordowy rok. – Dziękujemy każdemu, kto był z nami w tym roku pod sceną. Codziennie robimy wszystko, żeby najlepsze wydarzenia kulturalne i rozrywkowe były dostępne dla naszych użytkowników na wyciągnięcie ręki. Dziękujemy, że jesteście z nami – podsumowuje Anna Maria Żurek z Going.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka REFRESH ODŚWIEŻYŁ „MALINOWEGO KRÓLA” Z OKAZJI CZTERDZIESTOLECIA JEGO WYDANIA Biuro prasowe
2024-02-06 | 13:13

REFRESH ODŚWIEŻYŁ „MALINOWEGO KRÓLA” Z OKAZJI CZTERDZIESTOLECIA JEGO WYDANIA

REFRESH ODŚWIEŻYŁ „MALINOWEGO KRÓLA” Z OKAZJI CZTERDZIESTOLECIA JEGO WYDANIA Refresh (DJ i producent) po spektakularnym sukcesie remake’u megahitu „Nic nie
Muzyka GABRIEL DELGADO Z ENERGETYCZNYM SINGLEM „TELL ME”
2024-02-06 | 12:12

GABRIEL DELGADO Z ENERGETYCZNYM SINGLEM „TELL ME”

GABRIEL DELGADO POWRCA Z SINGLEM „TELL ME” „Tell me” to utwór z gatunku electro-pop znanego producenta muzycznego i Dj’a - Gabriela
Muzyka LENA MOONLIGT MOTYWUJE DO SPEŁNIANIA MARZEŃ W NAJNOWSZYM SINGLU „NIC O MNIE”
2024-02-06 | 11:11

LENA MOONLIGT MOTYWUJE DO SPEŁNIANIA MARZEŃ W NAJNOWSZYM SINGLU „NIC O MNIE”

LENA MOONLIGT W NAJNOWSZYM SINGLU „NIC O MNIE” NAMAWIA DO ZDYSTANSOWANIA SIĘ OD HEJTU Lena Moonlight powraca z nowym singlem „NIC O MNIE” a polska, rapowa, kobieca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Jerzy Stuhr: Kończę swoją karierę teatralną i pedagogiczną. Już nie wyjdę na scenę, ale jeszcze mam ciągotki filmowe

Wybitny aktor, reżyser i pedagog żegna się z teatralną sceną dramatem Tadeusza Słobodzianka zatytułowanym „Geniusz”. Artysta wyreżyserował ten spektakl, a także gra w nim jedną z głównych ról. Wciela się w niezwykle ważną dla niego postać Konstantina Stanisławskiego, mistrza metody gry aktorskiej, którą sam przez wiele lat rozpowszechniał studentom na całym świecie. To pierwsza rola Jerzego Stuhra po dłuższej przerwie i jak się okazuje – ostatnia. Tą sztuką podsumowuje bowiem swój dorobek zawodowy i kończy karierę. Przedstawienie będzie wystawiane na deskach Teatru Polonia.

Zdrowie

Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje

Stan psychiczny dzieci i młodzieży w Polsce się pogarsza. – W polskich szkołach brakuje psychologów, często też wrażliwości i wsparcia. A jeśli dziecko nie będzie mieć go w domu, to tym bardziej powinno mieć je w szkole – mówi Barbara Nowacka, ministra edukacji. – Statystyki pokazują, że w Polsce na depresję cierpi 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i aż 20 proc. w grupie młodzieńczej – mówi Katarzyna Dubno, członkini zarządu Fundacji Adamed. Na te niepokojące dane w ostatnich latach wpłynęły m.in. izolacja spowodowana pandemią, sytuacja geopolityczna zaburzająca poczucie bezpieczeństwa. To dodatkowo nakłada się na sytuacje kryzysowe w domu czy szkole. Fundacja Adamed nawiązała współpracę z ekspertami serwisu Życie warte jest rozmowy, a efektem tego partnerstwa program Wspierająca Szkoła, którego celem jest profilaktyka zachowań samobójczych.

Nauka

Prognozy bólu powiązanego z pogodą byłyby pożyteczną innowacją. Osoby wrażliwe na zmiany aury mogłyby się lepiej do nich przygotować

Ponad 70 proc. osób cierpiących na migrenę zależną od warunków pogodowych chętnie skorzystałoby z narzędzia prognozującego wystąpienie u nich bólu. Niemal połowa z nich uważa, że taka wiedza pozwoliłaby im podjąć działania w celu uniknięcia przykrych dolegliwości lub ograniczenia aktywności we wskazanym czasie. Do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Georgii w Athens. Skutecznego narzędzia prognostycznego jeszcze nie wynaleziono. Z meteopatią zmaga się nawet co trzeci człowiek na świecie, a 10 proc. ludzi doświadcza natomiast migreny.