Nigdy nie było takiego lata. Trendy koncertowe 2021 roku
Wydarzenia na żywo powróciły z rozmachem po rocznej przerwie spowodowanej sytuacją pandemiczną. W okresie wiosenno-letnim festiwale i koncerty, z udziałem głównie polskich artystów, cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Przewodnik kulturalny Going. podsumowuje 2021 rok oraz dzieli się obserwacjami dotyczącymi zmian i trendów w branży eventów muzycznych.
Mimo trudnych warunków i niepewności, miniony sezon był dla organizatorów wydarzeń bardzo owocny. Od początku roku w sprzedaży w Going. znalazło się 3019 wydarzeń kulturalnych – średnio o pięć tygodniowo więcej niż rok wcześniej. Dominacja rapu nad innym gatunkami muzycznymi stała się jeszcze bardziej widoczna. Zmiana trendów, którą od lat można obserwować w USA, wywarła swój wpływ również na polską scenę. Na koncerty użytkownicy kupili przeszło 54 000 biletów, co stanowi aż 30% sprzedaży z oferty Going. Największe wydarzenia tego sezonu to: FEST Festival, koncert MATY na Lotnisku Bemowo oraz SBM FFestival vol.5. Wszystkie te imprezy łączył jeden element: były one w całości lub głównie skupione na artystach rapowych. Jak się okazuje, to właśnie młodzi fani hip-hopu z największym utęsknieniem wyczekiwali powrotu wydarzeń muzycznych. Going. od lat wspiera polską scenę hip-hopową, dlatego dane bileterii w sposób wymierny odzwierciedlają rosnącą popularność rodzimego rapu.
Spośród użytkowników Going. najwięksi miłośnicy muzyki na żywo wzięli udział nawet w 30 różnych wydarzeniach. Fani koncertów polowali na bilety nie tylko dla siebie, lecz także dla przyjaciół i bliskich. Rekordziści kupili aż 160 wejściówek na występy ulubionych wykonawców.
– Rok 2021 był rekordowy dla Going. pod względem liczby odsłon naszej strony głównej. Luźna, oparta na humorze komunikacja pomogła nam dotrzeć do docelowej grupy odbiorców z dużym powodzeniem. Efektem tych działań jest zbudowanie społeczności zainteresowanej kulturą i muzycznymi wydarzeniami, która chętnie wchodzi w interakcje i dzieli się swoimi wrażeniami na naszych profilach społecznościowych – podsumowuje Anna Maria Żurek, dyrektor operacyjna w Going.
Strategia komunikacyjna zaowocowała wzrostem ruchu na portalu Goingapp.pl o 55% w porównaniu do okresu przed pandemią. Stronę odwiedziło ponad 5 mln użytkowników. Rekordowym miesiącem okazał się sierpień – milion unikalnych użytkowników to najwyższy wynik od momentu powstania serwisu. Z nowych funkcji aplikacji i kalendarza kulturalnego Going. skorzystało łącznie 130 tys. aktywnych użytkowników.
Going. komunikował się z użytkownikami także w przestrzeni miejskiej, np. w pociągach warszawskiego metra, a w salonach sieci Empik przeprowadzono akcję “Ukryty Bilet”, w której fani mogli zdobyć wejściówki na wyprzedane eventy m.in. na występy Louisa Tomlinsona czy Maty.
Co więcej, Going. świętował powrót koncertów, zapewniając atrakcje już na etapie oczekiwania na wejście na wydarzenie. Na rekordowym evencie sezonu – koncercie Maty na Lotnisku Bemowo – ekipa Going. była odpowiedzialna nie tylko za sprawdzanie biletów, ale także dodatkowe atrakcje. Instalując DJ-kę, którą przejęli redaktorzy serwisu Going.MORE, udało się wprowadzić fanów w dobry nastrój już od pierwszych kroków stawianych na terenie wydarzenia.
Od początku pandemii Going. zachęcał do odpowiedzialnego ruszania w miasto. Razem z Organizatorami zapewniał bezpieczne warunki przeprowadzania imprez plenerowych i tych, które odbywały się w przestrzeniach zamkniętych. Troska o komfort i zdrowie fanów była priorytetem podczas wsparcia organizacji nawet najbardziej wymagających logistycznie wydarzeń.
Going. od zawsze stawia na promocję i polecanie użytkownikom najciekawszych wydarzeń, co przełożyło się na zaufanie koncertowych bywalców i rekordowy rok. – Dziękujemy każdemu, kto był z nami w tym roku pod sceną. Codziennie robimy wszystko, żeby najlepsze wydarzenia kulturalne i rozrywkowe były dostępne dla naszych użytkowników na wyciągnięcie ręki. Dziękujemy, że jesteście z nami – podsumowuje Anna Maria Żurek z Going.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.