Nowa perełka muzyczna nie tylko dla melomanów
Zatrzymanie piękna w dźwięku – tak oto można określić wyjątkowe wrażenia, jakie pojawiają się, gdy słyszymy interpretacje światowych kompozycji w wykonaniu współczesnej polskiej pianistki Beaty Szałwińskiej. Najnowsze nagranie to poruszająca wersja jednego z najpiękniejszych utworów Carlosa Gardela pt. „El día que me quieras”.
To wykonanie pełne kolorystyki dźwiękowej, romantyzmu i zaskakujących zmian interpretacyjnych. Celebrując każdy dźwięk, Beata Szałwińska pokazuje całą paletę swojego talentu, niezwykłą wrażliwość, temperament, wirtuozerię, niekonwencjonalność i wyjątkowy styl gry na fortepianie.
„El día que me quieras” to piosenka z 1935 roku, opowiadająca o dniu, w którym przychodzi miłość i jak zmienia świat wokół nas.
Autor tego utworu, Carlos Gardel, to jedna z najwybitniejszych postaci I połowy XX wieku tangowej sceny muzycznej – argentyński kompozytor, wykonawca tanga, pierwszy, który tango zaśmiewał, wzbogacając je o słowa.
W interpretacji Beaty Szałwińskiej doskonale słyszalna jest różnorodność stylistyczna, mieszanie klasycznego podejścia do muzyki, stylu tanga i jazzowej harmonii. Wyzwala to zaskakujący efekt, ukazując nowe podejście do materii muzycznej. Nowa wersja tanga Carlosa Gardela została wybrana przez artystkę po tym, jak zachwyciła się wykonaniem Filharmonii Berlińskiej z pianistą Danielem Barenboimem. I tak się złożyło, że Beata Szałwińska wkrótce po swoim muzycznych odkryciu, otrzymała prezent w postaci manuskryptu tej wyjątkowej transkrypcji na fortepian solo od samego jej twórcy Nikolasa Ladesmy, ważnej postaci współczesnego tanga argentyńskiego. Nikolas Ladesma już wcześniej zachwycił się interpretacją Beaty Szałwińskiej utworu Oblivion Astora Piazzolli. No i cóż… nowa muzyczna perełka musiała ujrzeć światło dzienne – ku radości nie tylko melomanów.
„El día que me quieras” jest już kolejnym singlem ze Złotej Serii polskiej pianistki Beaty Szałwińskiej. Pierwsze trzy krążki z utworami: „Oblivion” Astora Piazzolli, „Vocalise, op. 34 nr 14” Siergiusza Rachmaninowa oraz „Wild Nights op. 60 nr 6” Piotra Czajkowskiego zostały entuzjastycznie przyjęte przez świat muzyczny
.
Nowej płyty Beaty Szałwińskiej można już posłuchać na https://youtu.be/PVutlhPILTg?feature=shared oraz zamówić pod adresem mailowym: beatasza@mac.com
Więcej informacji na temat twórczości Beaty Szałwińskiej oraz jej muzycznych projektów na oficjalnym profilu pianistki -> https://www.facebook.com/szalwinska.beata
BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...
"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Łódź bez makijażu w debiutanckiej płycie Wolnych Bałut
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.