Komunikaty PR

Playlista Spotify Fresh Finds Polska zaowocowała w 2023 roku niemal 1,5 mln muzy

2024-01-29  |  10:00

W drugim roku funkcjonowania playlisty z utworami niezależnych polskich artystów Spotify zaprezentowało 469 talentów, a użytkownicy platformy dokonali muzycznych odkryć niemal 1,5 miliona razy.

Programy i playlisty Spotify promujące lokalnych twórców obejmują inicjatywy takie jak RADAR, skupiający się na wschodzących talentach, EQUAL, koncentrujący się zwiększeniu widoczności kobiet-artystek i w końcu Fresh Finds, uruchomiony na początku 2022 roku i promujący niezależnych muzyków na samym początku ich kariery.

W 2023 roku na playliście Fresh Finds pojawiło się łącznie 469 polskich artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, co konsekwentnie przyczyniało się do znacznego zwiększenia ich słuchalności zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jeśli spojrzymy na słuchalność wszystkich 469 twórców, to w pierwszym miesiącu obecności na playliście odnotowali oni wzrost miesięcznej liczby słuchaczy średnio o ponad 870%.

Do grona artystów o wyjątkowym wzroście słuchalności można zaliczyć chociażby Sarę Kordowską, reprezentująca indie i alternatywną część polskiej sceny muzycznej, znaną z singli takich jak “Oko” czy “Juki”, która w ciągu pół roku od dołączenia do playlisty Fresh Finds Polska zanotowała imponujący wzrost liczby miesięcznych słuchaczy o blisko 62 800%. Warto również przybliżyć sukces niezależnego wokalisty i twórcy tekstów Jana Marczewskiego, który w ciągu zaledwie miesiąca od dołączenia do programu odnotował wzrost miesięcznej liczby słuchaczy na Spotify o ponad 1500%, a dodany do playlisty utwór “Dotyk” osiągnął do tej pory ponad 600 tysięcy odtworzeń na platformie. Warto też wspomnieć o elektro-popowym duecie Zuta, viralowym raperze Eryku Moczce, zespole Chłodno, hyperpopowej Lotcie, Julii Przybylskiej, rapowym składzie KEIK.O. czy rockowej cafetraumie – to tylko niektórzy z artystów, którzy pojawili się na playliście Fresh Finds w 2023 roku.

"Cieszy nas, że artyści Fresh Finds rozwijają skrzydła i są zauważani przez cenione wytwórnie o globalnym zasięgu czy doświadczonych profesjonalistów z branży muzycznej. Liczby, takie jak wzrost miesięcznej liczby słuchaczy, całkowitej liczby streamów lub obserwujących, nie mogą kłamać. Jesteśmy dumni, że zbudowaliśmy przestrzeń, gdzie użytkownicy Spotify odkrywają tak zróżnicowane i barwne młode, lokalne talenty. Miło jest również słyszeć, że partnerzy branżowi śledzą naszą playlistę w poszukiwaniu potencjalnych artystów, którzy mogliby wystąpić podczas przyszłych showcase’ów"

– mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska.

Sprawdź playlistę Fresh Finds Polska i odkryj niezależnych polskich artystów, zanim zrobią to inni.


O Spotify:

Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu Biuro prasowe
2025-02-21 | 16:30

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

Choć istnieją już ponad dwadzieścia lat, postanowili uczcić inny jubileusz. W dziesięciolecie powstania największego hitu, czyli utworu „Kamień z napisem love”, ruszają
Muzyka BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...
2024-12-17 | 17:17

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę... Posłuchaj ich wersji „Rock 'N' Roll Star”! „Rock 'N' Roll Star” to trzeci singiel duetu BNDK, będący
Muzyka Święta cały rok - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
2024-12-09 | 11:00

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą

Na płycie pojawił się niesamowity gość - Czadoman! Artysta jest niezwykle popularny w świecie muzyki rozrywkowej, zwycięzca 13-tej edycji programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Razem z Ciocią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Prawo

400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie

W ciągu ostatnich kilku lat, od wejścia w życie przepisów Apteka dla Aptekarza, zamknięto ponad 2,2 tys. aptek w Polsce, a około 400 gmin nie posiada na swoim terenie apteki. Trzech na pięciu Polaków, aby kupić leki, musi się udać po nie do innej miejscowości. Sygnatariusze listu otwartego do minister zdrowia przygotowanego przez Koalicję „Na pomoc niesamodzielnym” apelują o zmianę priorytetów w legislacji dotyczącej rynku aptek. Wzywają też do podjęcia systemowych działań przeciwdziałających wykluczeniu zdrowotnemu ze względu na miejsce zamieszkania.

Podróże

Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski

Tak samo jak w ubiegłym roku, tym razem aktor również planuje wykorzystać świąteczną przerwę w pracy na wyjazd na narty. Od biesiadowania z rodziną przy suto zastawionym wielkanocnym stole woli bowiem szusowanie na alpejskich stokach.

Konsument

Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata

Cykl życia smartfonów w Polsce wyraźnie się wydłuża. Już 35 proc. Polaków używa swoich smartfonów ponad dwa lata – wynika z badania Smart Barometr opracowanego przez IQS dla bolttech. Jednocześnie jednak duża liczba osób chciałaby wymieniać smartfony częściej, nawet co roku. Dlatego kierunkiem rozwoju rynku mogą być elastyczne modele użytkowania, takie jak najem.