Komunikaty PR

Playlista Spotify Fresh Finds Polska zaowocowała w 2023 roku niemal 1,5 mln muzy

2024-01-29  |  10:00

W drugim roku funkcjonowania playlisty z utworami niezależnych polskich artystów Spotify zaprezentowało 469 talentów, a użytkownicy platformy dokonali muzycznych odkryć niemal 1,5 miliona razy.

Programy i playlisty Spotify promujące lokalnych twórców obejmują inicjatywy takie jak RADAR, skupiający się na wschodzących talentach, EQUAL, koncentrujący się zwiększeniu widoczności kobiet-artystek i w końcu Fresh Finds, uruchomiony na początku 2022 roku i promujący niezależnych muzyków na samym początku ich kariery.

W 2023 roku na playliście Fresh Finds pojawiło się łącznie 469 polskich artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, co konsekwentnie przyczyniało się do znacznego zwiększenia ich słuchalności zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jeśli spojrzymy na słuchalność wszystkich 469 twórców, to w pierwszym miesiącu obecności na playliście odnotowali oni wzrost miesięcznej liczby słuchaczy średnio o ponad 870%.

Do grona artystów o wyjątkowym wzroście słuchalności można zaliczyć chociażby Sarę Kordowską, reprezentująca indie i alternatywną część polskiej sceny muzycznej, znaną z singli takich jak “Oko” czy “Juki”, która w ciągu pół roku od dołączenia do playlisty Fresh Finds Polska zanotowała imponujący wzrost liczby miesięcznych słuchaczy o blisko 62 800%. Warto również przybliżyć sukces niezależnego wokalisty i twórcy tekstów Jana Marczewskiego, który w ciągu zaledwie miesiąca od dołączenia do programu odnotował wzrost miesięcznej liczby słuchaczy na Spotify o ponad 1500%, a dodany do playlisty utwór “Dotyk” osiągnął do tej pory ponad 600 tysięcy odtworzeń na platformie. Warto też wspomnieć o elektro-popowym duecie Zuta, viralowym raperze Eryku Moczce, zespole Chłodno, hyperpopowej Lotcie, Julii Przybylskiej, rapowym składzie KEIK.O. czy rockowej cafetraumie – to tylko niektórzy z artystów, którzy pojawili się na playliście Fresh Finds w 2023 roku.

"Cieszy nas, że artyści Fresh Finds rozwijają skrzydła i są zauważani przez cenione wytwórnie o globalnym zasięgu czy doświadczonych profesjonalistów z branży muzycznej. Liczby, takie jak wzrost miesięcznej liczby słuchaczy, całkowitej liczby streamów lub obserwujących, nie mogą kłamać. Jesteśmy dumni, że zbudowaliśmy przestrzeń, gdzie użytkownicy Spotify odkrywają tak zróżnicowane i barwne młode, lokalne talenty. Miło jest również słyszeć, że partnerzy branżowi śledzą naszą playlistę w poszukiwaniu potencjalnych artystów, którzy mogliby wystąpić podczas przyszłych showcase’ów"

– mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska.

Sprawdź playlistę Fresh Finds Polska i odkryj niezależnych polskich artystów, zanim zrobią to inni.


O Spotify:

Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu Biuro prasowe
2025-02-21 | 16:30

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

Choć istnieją już ponad dwadzieścia lat, postanowili uczcić inny jubileusz. W dziesięciolecie powstania największego hitu, czyli utworu „Kamień z napisem love”, ruszają
Muzyka BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...
2024-12-17 | 17:17

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę... Posłuchaj ich wersji „Rock 'N' Roll Star”! „Rock 'N' Roll Star” to trzeci singiel duetu BNDK, będący
Muzyka Święta cały rok - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
2024-12-09 | 11:00

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą

Na płycie pojawił się niesamowity gość - Czadoman! Artysta jest niezwykle popularny w świecie muzyki rozrywkowej, zwycięzca 13-tej edycji programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Razem z Ciocią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.