Spektakularny sukces akcji pomocowej dla artystów #ZostanZMuzyka
Z końcem czerwca 2020 zakończyła się trzy miesięczna akcja charytatywna, której celem była pomoc twórcom, którzy bez pandemię COVID-19 znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Akcja „Zostań z Muzyką”, organizowana przez Polską Fundację Muzyczną, zakończyła się spektakularnym sukcesem - wydarzenia online wykonało 323 wykonawców, co dało aż 753 wydarzeń i aż 838 godzin koncertowania! Zebrane pieniądze zasiliły konta artystów, którzy mimo zakazu organizowania występów, mogli dzielić się z odbiorcami swoją pasją i dać namiastkę normalności w tym trudnym dla wszystkich okresie.
Zamysł akcji był prosty. Wydarzenia, które nie mogły odbyć się na scenie z udziałem publiczności, zostały przeniesione do sieci, a widzowie podczas nich mogli wpłacać dowolne kwoty do puszki artysty. Dzięki charytatywnemu wsparciu podczas kampanii udało się zebrać ponad 113 tysięcy złotych. Pieniądze w całości zostały przekazane na konta wykonawców, którzy nierzadko zostali bez pracy i wynagrodzenia.
„Jestem szczęśliwa i wzruszona, że akcja Zostań z Muzyką przyciągnęła tylu muzyków, piosenkarzy, aktorów czy tancerzy. Dzięki nim mogliśmy codziennie tworzyć i udostępniać niebanalne wydarzenia kulturalne, które przyciągnęły miliony użytkowników nie tylko w Polsce, ale na całym świecie – mówi Magda Turowska, koordynatorka akcji Zostań z Muzyką wiceprezeska Polskiej Fundacji Muzycznej – Cieszy nas to, że do akcji włączały się również osoby, które do tej pory rzadko chodziły na koncerty, bo nie miały na to czasu, albo możliwości. Mamy nadzieję, że zachęciliśmy ich na tyle do uczestnictwa w kulturze, że zostaną oni jej odbiorcami nawet po zakończeniu pandemii”.
Podczas trzech miesięcy na stronie Akcji www.ZostanzMuzyka.pl można było oglądać koncerty, rozmawiać z artystami, uczestniczyć w warsztatach, trenować fitness, słuchać bajek dla dzieci i dla dorosłych, a do śniadania pić codziennie Kawę z Cytryną. Zakończeniem akcji był koncert „Zostań z Muzyką – Festiwal w Sieci”, w którym udział wzięli Paweł Sieradzan, Paweł Szymański, Marek Andrzejewski, Michał Andrzejewski, Jadźka Kłapa, Paweł Bzim Zarecki, Maciek Szczyciński, Paweł Dobrowolski, Magda Turowska, Marek Matwiejczyk, Andrzej Perkman oraz Wojciech Winiarski. Koncert zrealizowany we współpracy z Ośrodkiem Kultury Góra Kalwaria, można oglądać na stronie:
https://www.facebook.com/zostanzmuzyka/videos/3615052725178030
O Polskiej Fundacji Muzycznej
Polska Fundacja Muzyczna jest organizacją pożytku publicznego, która od 17 lat prowadzi akcje pomocowe na rzecz konkretnych artystów, którzy z powodu chorób, bądź zdarzeń losowych znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Można przekazać 1% podatku na Fundusz Pomocowy PFM wpisując w PIT numer KRS: 0000179888, a także zorganizować zbiórkę na FB.
http://pfm.waw.pl/1-podatku-dla-pfm/
https://www.facebook.com/fund/polskafundacjamuzyczna/

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.