Komunikaty PR

Spotify ogłasza listę najczęściej słuchanych polskich artystów zagranicą

2023-12-18  |  13:50
Biuro prasowe

Wydaje się oczywiste, że ci artyści, którzy są najpopularniejsi i najbardziej lubiani przez słuchaczy w Polsce, powinni odnosić takie same sukcesy za granicą. Spotify ogłosiło listę najczęściej odtwarzanych polskich artystów i utworów za granicą w 2023 roku i nigdy nie zgadniecie, kto się na niej znalazł.

Rok 2023 był wyjątkowo dobry dla polskich artystów za granicą. Przede wszystkim lokalni producenci fonkowi, ale także hiperpopowi, sigilcore'owi i krushclubowi artyści tacy jak: kets4eki, Nosgov, hubithekid, TWISTED czy m3wk4 odnotowali wzrost popularności poza granicami Polski. Producenci muzyki dance i EDM (electronic dance music), w tym ConKi, Rnbstylerz czy EMDI również zyskali w tym roku spore grono nowych słuchaczy zagranicznych na Spotify. Dla przykładu ConKi ma obecnie ponad 2,7 mln słuchaczy miesięcznie  na platformie, a Rnbstylerz — ponad 1,7 mln. Także reprezentanci Polski na konkursie Eurowizji; w 2023 r. - BLANKA i Jann, uczestnik poprzedniej edycji, a jednocześnie członek programu Spotify RADAR w 2022 roku podbili latem serca fanów muzyki spoza Polski. "Solo" zostało wysoko ocenione przez melomanów na Spotify w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji, a "Gladiator" trafił na słuchawki obywateli USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy.

Aby pokazać, jak dużym powodzeniem cieszy się polska muzyka za granicą, Spotify przygotowało listę najchętniej słuchanych polskich artystów poza granicami kraju. Wśród nich znaleźli się m.in. wspomniany kets4eki, współautor viralowego "Hands up!", 18-letni wokalista i autor tekstów tworzący głównie w klimatach EDM; wirtuoz skrzypiec Maestro Chives czy Rnbstylerz, który popularność zyskał głównie dzięki piosence "Like Wooh Wooh" chętnie dodawanej do krótkich filmików na platformach społecznościowych. Znajdziemy tu także Abla Korzeniowskiego, muzyka, kompozytora filmowego i teatralnego znanego między innymi ze ścieżki dźwiękowej do filmu Toma Forda, "Nocturnal Animals"; wspomnianego już Janna, znanego z hitu "Gladiator" i występu w lokalnym Konkursie Piosenki Eurowizji, ale na liście znaleźli się także Hania Rani, sanah i Dawid Podsiadło. 

Patrząc na najczęściej słuchane utwory polskich artystów za granicą, w pierwszej trójce widzimy "Royalty" współtworzone z Maestro Chives, wspomniane "Hands up!" m.in. kets4eki’ego oraz "Like Wooh Wooh" Rnbstylerz. BLANKA i jej "Solo" oraz "Gladiator" Janna zajęły kolejno piąte i szóste miejsce w rankingu. "Let You Down" Dawida Podsiadło z topowej gry Cyberpunk 2077 znalazło się na miejscu siódmym. Top 10 najczęściej odtwarzanych polskich utworów zamykają aż 3 piosenki współtworzone przez ConKi: "Let It Go", "Sleep" oraz "Tu Es Foutu".

Jeśli przyjrzymy się najczęściej eksportowanym gatunkom muzycznym z Polski, to bez zaskoczenia w czołówce zobaczymy polski hip hop, trap i pop. Co ciekawe, gamingowa elektroniczna muzyka taneczna (EDM) w 2023 r. wciąż jest popularna na Spotify i wyprzedziła polski viral pop czy chill house.

Najczęściej słuchani polscy artyści za granicą:

1.     kets4eki

2.     Maestro Chives

3.     ConKi

4.     Rnbstylerz

5.     Marcin Przybyłowicz

6.     Dawid Podsiadło

7.     Hania Rani

8.     Abel Korzeniowski

9.     Jann

10.  sanah

 Najczęściej słuchane utwory polskich artystów za granicą:

1.     Egzod, Maestro Chives, Neoni - Royalty

2.     6arelyhuman, Pixel Hood, kets4eki - Hands up!

3.     Rnbstylerz - Like Wooh Wooh - Radio Edit

4.     Nosgov, kets4eki, kojo - party addict

5.     BLANKA - Solo

6.     Jann - Gladiator

7.     Dawid Podsiadło - Let You Down

8.     ConKi, Rolipso, Shiah Maisel - Let It Go

9.     ConKi, Rolipso, Runforrest - Sleep

10.  B.R.T, ConKi, NAJA - Tu Es Foutu

 O Spotify:

Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu Biuro prasowe
2025-02-21 | 16:30

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

Choć istnieją już ponad dwadzieścia lat, postanowili uczcić inny jubileusz. W dziesięciolecie powstania największego hitu, czyli utworu „Kamień z napisem love”, ruszają
Muzyka BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...
2024-12-17 | 17:17

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę... Posłuchaj ich wersji „Rock 'N' Roll Star”! „Rock 'N' Roll Star” to trzeci singiel duetu BNDK, będący
Muzyka Święta cały rok - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
2024-12-09 | 11:00

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą

Na płycie pojawił się niesamowity gość - Czadoman! Artysta jest niezwykle popularny w świecie muzyki rozrywkowej, zwycięzca 13-tej edycji programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Razem z Ciocią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.