Spotify ogłasza listę najczęściej słuchanych polskich artystów zagranicą
Wydaje się oczywiste, że ci artyści, którzy są najpopularniejsi i najbardziej lubiani przez słuchaczy w Polsce, powinni odnosić takie same sukcesy za granicą. Spotify ogłosiło listę najczęściej odtwarzanych polskich artystów i utworów za granicą w 2023 roku i nigdy nie zgadniecie, kto się na niej znalazł.
Rok 2023 był wyjątkowo dobry dla polskich artystów za granicą. Przede wszystkim lokalni producenci fonkowi, ale także hiperpopowi, sigilcore'owi i krushclubowi artyści tacy jak: kets4eki, Nosgov, hubithekid, TWISTED czy m3wk4 odnotowali wzrost popularności poza granicami Polski. Producenci muzyki dance i EDM (electronic dance music), w tym ConKi, Rnbstylerz czy EMDI również zyskali w tym roku spore grono nowych słuchaczy zagranicznych na Spotify. Dla przykładu ConKi ma obecnie ponad 2,7 mln słuchaczy miesięcznie na platformie, a Rnbstylerz — ponad 1,7 mln. Także reprezentanci Polski na konkursie Eurowizji; w 2023 r. - BLANKA i Jann, uczestnik poprzedniej edycji, a jednocześnie członek programu Spotify RADAR w 2022 roku podbili latem serca fanów muzyki spoza Polski. "Solo" zostało wysoko ocenione przez melomanów na Spotify w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji, a "Gladiator" trafił na słuchawki obywateli USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy.
Aby pokazać, jak dużym powodzeniem cieszy się polska muzyka za granicą, Spotify przygotowało listę najchętniej słuchanych polskich artystów poza granicami kraju. Wśród nich znaleźli się m.in. wspomniany kets4eki, współautor viralowego "Hands up!", 18-letni wokalista i autor tekstów tworzący głównie w klimatach EDM; wirtuoz skrzypiec Maestro Chives czy Rnbstylerz, który popularność zyskał głównie dzięki piosence "Like Wooh Wooh" chętnie dodawanej do krótkich filmików na platformach społecznościowych. Znajdziemy tu także Abla Korzeniowskiego, muzyka, kompozytora filmowego i teatralnego znanego między innymi ze ścieżki dźwiękowej do filmu Toma Forda, "Nocturnal Animals"; wspomnianego już Janna, znanego z hitu "Gladiator" i występu w lokalnym Konkursie Piosenki Eurowizji, ale na liście znaleźli się także Hania Rani, sanah i Dawid Podsiadło.
Patrząc na najczęściej słuchane utwory polskich artystów za granicą, w pierwszej trójce widzimy "Royalty" współtworzone z Maestro Chives, wspomniane "Hands up!" m.in. kets4eki’ego oraz "Like Wooh Wooh" Rnbstylerz. BLANKA i jej "Solo" oraz "Gladiator" Janna zajęły kolejno piąte i szóste miejsce w rankingu. "Let You Down" Dawida Podsiadło z topowej gry Cyberpunk 2077 znalazło się na miejscu siódmym. Top 10 najczęściej odtwarzanych polskich utworów zamykają aż 3 piosenki współtworzone przez ConKi: "Let It Go", "Sleep" oraz "Tu Es Foutu".
Jeśli przyjrzymy się najczęściej eksportowanym gatunkom muzycznym z Polski, to bez zaskoczenia w czołówce zobaczymy polski hip hop, trap i pop. Co ciekawe, gamingowa elektroniczna muzyka taneczna (EDM) w 2023 r. wciąż jest popularna na Spotify i wyprzedziła polski viral pop czy chill house.
Najczęściej słuchani polscy artyści za granicą:
1. kets4eki
2. Maestro Chives
3. ConKi
4. Rnbstylerz
5. Marcin Przybyłowicz
6. Dawid Podsiadło
7. Hania Rani
8. Abel Korzeniowski
9. Jann
10. sanah
Najczęściej słuchane utwory polskich artystów za granicą:
1. Egzod, Maestro Chives, Neoni - Royalty
2. 6arelyhuman, Pixel Hood, kets4eki - Hands up!
3. Rnbstylerz - Like Wooh Wooh - Radio Edit
4. Nosgov, kets4eki, kojo - party addict
5. BLANKA - Solo
6. Jann - Gladiator
7. Dawid Podsiadło - Let You Down
8. ConKi, Rolipso, Shiah Maisel - Let It Go
9. ConKi, Rolipso, Runforrest - Sleep
10. B.R.T, ConKi, NAJA - Tu Es Foutu
O Spotify:
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.