Spotkania autorskie online z Alvaro Solerem, Sylwią Lipką i Katarzyną Puzyńską
Muzyczny powrót hiszpańskiego ulubieńca Polaków, debiut literacki idolki nastolatków oraz premiera najnowszego tomu sagi o Lipowie – w najbliższym tygodniu bohaterami spotkań autorskich będą Alvaro Soler, Sylwia Lipka i Katarzyna Puzyńska.
Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy. Partnerem cyklu Premiera online jest mBank.
Alvaro Soler – poniedziałek, 12 lipca, godz. 18:00
Fani pochodzącego z Hiszpanii muzyka mają powody do świętowania. Piosenkarz powraca po trzech latach z albumem pt. „Magia”. Z tej okazji muzyk pojawi się na spotkaniu w ramach cyklu Premiera online. Rozmowę poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge.
Jak tłumaczy sam artysta, pierwszy singiel zapowiadający nową płytę, „Magia”, został zainspirowany jego relacją z fanami. – Moi słuchacze przypomnieli mi, dlaczego w ogóle zabrałem się za tworzenie muzyki. To było wspaniałe doświadczenie, móc pisać dla moich fanów i przy okazji tańczyć w całym procesie. Jeśli tak zachowujesz się pod wpływem piosenki, to wiesz, że jest w porządku – zdradził Soler.
We własnej definicji słowa magia piosenkarz odnajduje wszystkie rzeczy, które trudno ująć słowami. Według piosenkarza słowo „magia” zawiera w sobie wachlarz nieuchwytnych emocji i doświadczeń. Więcej tajemnic muzyka zdradzi podczas rozmowy online.
Na spotkanie zaprasza Empik wspólnie z Universal Music Polska oraz Going.
Sylwia Lipka – wtorek, 13 lipca, godz. 18:00
Sylwia Lipka, uwielbiania przez nastolatków piosenkarka i youtuberka, debiutuje jako pisarka autobiograficzną książką „Mery Majka” (Wydawnictwo Insignis). O powieści i kulisach jej powstawania z autorką porozmawia Katarzyna Borowiecka.
Bohaterka książki, Marysia, pochodzi z małej miejscowości i jest najmłodsza z licznego rodzeństwa. Od małego uczęszcza na zajęcia artystyczne. Marzy jej się kariera piosenkarki. Gdy tylko zaczyna gimnazjum, dołącza do zespołu jako główna wokalistka i zakłada swój kanał na YouTubie. Bohaterka walczy z różnymi przeciwnościami losu: od niezrozumienia, przez próbę wybicia się z małej miejscowości, po hejt wśród rówieśników. Powieść opowiada przede wszystkim o pasji i dążeniu do marzeń za wszelką cenę. Droga do sławy zaś często nie jest usłana różami. Czy warto więc nią podążać? „Mery Majka” to historia nastolatki, której liczne trudności nie zniechęciły do realizacji marzeń.
Katarzyna Puzyńska – środa 14 lipca, godz. 18:00
„Martwiec” (Wydawnictwo Prószyński) to już trzynasty tom sagi kryminalnej o policjantach z Lipowa autorstwa Katarzyny Puzyńskiej. Książka trafi do księgarń już 13 lipca. Dzień po premierze pisarka spotka się z Justyną Dżbik-Kluge, by opowiedzieć więcej o najnowszym śledztwie.
„Martwiec” opowiada mrożącą krew w żyłach historię o zaginięciu niewielkiego lokalnego autobusu wraz z jego kierowcą i pasażerami. Jedna z podróżnych niespodziewanie powraca po niedługim czasie, jednak nic nie pamięta. Nie umie powiedzieć, co się wydarzyło. Kiedy w końcu zaczyna przypominać sobie fragmenty zdarzeń, zostaje zamordowana.
Tymczasem w jednej z niemal opustoszałych wsi zrozpaczona matka twierdzi, że jej córkę pochowano żywcem i próbuje rozkopać grób. Otwarcie trumny pozwala przypuszczać, że mogła mieć rację. To nie jedyne dziecko, które straciła. Dokładnie rok wcześniej zamordowano jej syna i odcięto mu głowę, a teraz policja znajduje czaszkę. Okazuje się, że przyczyna śmierci chłopaka mogła być zupełnie inna niż podejrzewano. Aspirant Daniel Podgórski próbuje powiązać obie sprawy. Jednocześnie boryka się z pewną bardzo wrogo nastawioną koleżanką. Czy podinspektor Mari Carmen Sikora zdoła mu zaszkodzić? Jaki ma z tym związek dziwna lampa z napisem? I czy w lesie czai się… ten martwy?
Opowieści o Lipowie łączą w sobie elementy klasycznego kryminału i powieści obyczajowej z rozbudowanym wątkiem psychologicznym. Porównywane są do książek Agathy Christie i Camilli Läckberg. Prawa do publikacji serii zostały sprzedane do ponad dwudziestu krajów.
Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry
Technics na Audio Video Show 2024
Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
Gospodarz „Pytania na śniadanie” przyznaje, że niezwykle ważne jest dla niego tworzenie w studiu odpowiedniej atmosfery, co w efekcie przekłada się na wrażenia widzów. Kiedy bowiem prowadzący czują się swobodnie i komfortowo, to wzrasta jakość programu, a ci, którzy zasiadają przed telewizorami, nie mają powodu, by zmienić kanał na inny. Dlatego też Tomasz Tylicki czasem pozwala sobie na drobne odstępstwa od scenariusza i swoim niestandardowym zachowaniem zaskarbia sobie sympatię oglądających.
Problemy społeczne
W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy
Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w Polsce urodziło się 192 tys. dzieci. To najmniej od zakończenia drugiej wojny światowej. Wskaźnik dzietności spadł do dramatycznie niskiego poziomu, a coraz mniej osób decyduje się na powiększenie rodziny. Wiele barier dotyczy kwestii finansowych. To m.in. trudna sytuacja mieszkaniowa, warunki na rynku pracy, np. zatrudnianie młodych dorosłych na czas określony, ale też różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn.
Film
Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej
Aktor wskazuje na dwa różne podejścia do produkcji komedii. Z jednej strony istnieje bowiem przekonanie, że dobra zabawa podczas kręcenia filmu nie gwarantuje jego końcowego sukcesu, on sam woli jednak postrzegać ekipę jako swoich pierwszych widzów i recenzentów. Cezary Pazura zaznacza też, że struktura komedii jest niezwykle delikatna. Nie chodzi w niej bowiem tylko o sam żart, ale także o zgodność wszystkich elementów – od tempa wypowiedzi, przez emocje na ekranie, po reakcje widowni.