Spotkanie autorskie online z Miuoshem
W Dniu Polskiej Muzyki gościem spotkania z cyklu Premiera online będzie Miuosh. Rozmowę poprowadzi Agnieszka Szydłowska, a okazję stanowi premiera albumu „Pieśni Współczesne”, czyli wspólny album Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” i Miuosha. To projekt przełomowy, w którym potencjał jednego z najstarszych i najbardziej docenianych zespołów folklorystycznych w Polsce i Europie kontrastuje z muzyką miejską, współczesną i korzystającą z zupełnie innych form wyrazu niż klasyczna.
Miuosh jest autorem całości muzyki i wszystkich tekstów, które to jednak śmiało sięgają do tradycji ludowych tożsamych „Śląskowi”. Podsycone lokalną mitologią i świeżym spojrzeniem na sprawy ludzkie, tworzą opowieść o ludziach zmagającej się z teraźniejszymi problemami, jednocześnie niezapominającymi o szacunku dla tradycji.
„Pieśni współczesne” reinterpretują historie, które można było usłyszeć już w tradycyjnym repertuarze Zespołu „Śląsk”. W aktualny sposób poruszają ponadczasową tematykę, śmiało czerpiąc z tradycji pieśni ludowych Ziemi Śląskiej i Beskidu Śląskiego, nawiązując do ludowych wierzeń, wartości i historii. Wykonywane są przez najlepszych i najciekawszych wokalistów współczesnej muzyki rozrywkowej i klasycznej w Polsce (Błażej Król, Bela Komoszyńska, Ralph Kaminski, Igor Herbut, Natalia Grosiak, Julia Pietrucha, Miuosh, Jakub Józef Orliński czy duet Kwiat Jabłoni) z towarzyszeniem chóru i orkiestry Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”. Projekt angażuje łącznie ponad 140 muzyków i wykonawców.
Dla liczącego niemal 80 lat Zespołu „Śląsk”, który miał okazję koncertować w 44 krajach na 5 kontynentach, to pierwszy taki projekt. Dla Miuosha, który swoimi symfonicznymi projektami-koncertami z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia potrafił zapełnić największy stadion w Polsce, to również nowa przestrzeń. Tym razem nie będzie wypełniał jej rapem – jego teksty zaśpiewają najlepsi polscy wokaliści, których zaprosił do współpracy, nie oglądając się na podziały gatunkowe czy jakiekolwiek ograniczenia i stereotypy.
Na spotkanie z Miuoshem zaprasza Empik wspólnie z Fandango Records oraz Going.
Koncert z cyklu Jazz.PL w radiowej Dwójce zagra kwintet Blu/Bry
Technics na Audio Video Show 2024
Giełda winyli w Plejadzie! Każdy meloman znajdzie coś dla siebie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
Gospodarz „Pytania na śniadanie” przyznaje, że niezwykle ważne jest dla niego tworzenie w studiu odpowiedniej atmosfery, co w efekcie przekłada się na wrażenia widzów. Kiedy bowiem prowadzący czują się swobodnie i komfortowo, to wzrasta jakość programu, a ci, którzy zasiadają przed telewizorami, nie mają powodu, by zmienić kanał na inny. Dlatego też Tomasz Tylicki czasem pozwala sobie na drobne odstępstwa od scenariusza i swoim niestandardowym zachowaniem zaskarbia sobie sympatię oglądających.
Problemy społeczne
W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy
Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w Polsce urodziło się 192 tys. dzieci. To najmniej od zakończenia drugiej wojny światowej. Wskaźnik dzietności spadł do dramatycznie niskiego poziomu, a coraz mniej osób decyduje się na powiększenie rodziny. Wiele barier dotyczy kwestii finansowych. To m.in. trudna sytuacja mieszkaniowa, warunki na rynku pracy, np. zatrudnianie młodych dorosłych na czas określony, ale też różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn.
Film
Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej
Aktor wskazuje na dwa różne podejścia do produkcji komedii. Z jednej strony istnieje bowiem przekonanie, że dobra zabawa podczas kręcenia filmu nie gwarantuje jego końcowego sukcesu, on sam woli jednak postrzegać ekipę jako swoich pierwszych widzów i recenzentów. Cezary Pazura zaznacza też, że struktura komedii jest niezwykle delikatna. Nie chodzi w niej bowiem tylko o sam żart, ale także o zgodność wszystkich elementów – od tempa wypowiedzi, przez emocje na ekranie, po reakcje widowni.