Symboliczny #BiletWsparcia dla inicjatyw kulturalnych
Going. oraz Empik Bilety wspólnie rozpoczęły akcję fundraisingową mającą na celu wsparcie branży eventowej. Uczestnicy wydarzeń kulturalnych mogą wspomóc ulubione inicjatywy, kupując za pośrednictwem aplikacji symboliczny #BiletWsparcia w cenie rozpoczynającej się już od 10 zł. W akcji biorą już udział m.in. kluby warszawskie, takie jak Niebo czy Iskra oraz białostockie FOMO, katowickie P23, krakowskie Zet Pe Te. Dodatkowo, agencje bookingowe i inne organizacje np. DM Agency, Distorted Agency, World Wide Warsaw, Sold Out czy zespół Nagrobki.
#NOTGoing, czyli kultura w czasach kryzysu
Zebrane środki popłyną do agencji koncertowych, organizatorów, artystów, bookerów, klubów i domów kultury, DJ-ów i wszystkich innych, którzy do tej pory sprawiali, że Polacy mogli aktywnie uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych. Trwająca kwarantanna sprawia jednak, że wszyscy twórcy, organizatorzy i działacze znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji. Wielu z nich toczy obecnie walkę o przetrwanie. Największe wyzwania stanowią bieżące opłaty czy wynagrodzenia dla pracowników, którzy tworzą wszystkie niezwykłe miejsca. Agencje bookingowe muszą natomiast mierzyć się dodatkowo z zobowiązaniami, wynikającymi z zawartych kontraktów. Wspierają też współpracujących z nimi artystów.
– Emocje towarzyszące wydarzeniom kulturalnym zostają z nami na długo. Niektórzy śmiało mogą powiedzieć, że koncert czy spektakl, w którym wzięli udział, ukształtował ich osobowość i patrzenie na świat. Te niezapomniane chwile zawdzięczamy nie tylko artystom, ale także tysiącom osób, które działają za kulisami, aby każde wydarzenie mogło dojść do skutku. Dlatego w tych bardzo trudnych dla branży chwilach apelujemy do wszystkich, którzy kochają spędzać wolny czas kulturalnie, na mieście – zostańmy teraz w domach, ale nie zapominajmy o tych, którzy dali nam tak wieleradości – tłumaczy Anna Maria Żurek, COO Going.
#BiletWsparcia – jak to działa?
Aby włączyć się w akcję, wystarczy wejść na stronę www.goingapp.pl/biletwsparciai wybrać inicjatywę, którą chce się wesprzeć. Wartość symbolicznej cegiełki zaczyna się od 10 zł, a wszystkie zebrane pieniądze trafiają bezpośrednio do wybranego miejsca lub projektu. #BiletWsparcia to nie tylko cegiełka zapewniająca bieżącą pomoc. W przyszłości będzie uprawniał do różnych benefitów, np. zniżek oraz voucherów na barze .
Każdy organizator wydarzeń, którego dotknęła obecna sytuacja, może zgłosić się do akcji. Już teraz biorą w niej udział takie kluby jak warszawskie Niebo, Jasna 1, SPATIF i Mózg, białostockie FOMO czy krakowskie Zet Pe Te, a także agencje bookingowe, np. Winiary Bookings, Big Idea oraz Distorted Animals Booking.
Going. dysponuje niezbędnym zapleczem technologicznym, aby na bieżąco przekazywać środki konkretnym miejscom, inicjatywom i agencjom. #BiletWsparcia kupuje się tak, jak tradycyjne cyfrowe bilety na wydarzenia. Bileteria nie pobiera wynagrodzenia za obsługę akcji. Organizatorzy zostaną obciążeni jedynie zewnętrznymi kosztami operacyjnymi transakcji w wysokości 10 gr od każdego biletu.
Lista wspieranych projektów stale się poszerza – do zbiórki można dołączyć, wysyłając zgłoszenie na adres mailowy clientcare@goingapp.pl

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.