W dniu premiery albumu „BRUT” Brodka spotka się z fanami online
Po pięciu latach od wydania ostatniego krążka, „Clashes”, Brodka powraca z nowym, wyczekiwanym albumem studyjnym. Piąta płyta zatytułowana „BRUT”, promowana singlami „Game Change” i „Hey Man”, trafi do sprzedaży i na serwisy streamingowe już 28 maja. Z tej okazji artystka weźmie udział w wirtualnym spotkaniu z cyklu Premiera online, podczas którego odpowie na pytania fanów i zdradzi kulisy nagrywania nowego materiału.
Brodka – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, reżyserka klipów, artystka wszechstronna. Każde premierowe wydawnictwo doprowadza do perfekcji, przywiązując wagę do najmniejszych detali. Jej nowy album to nie tylko dawka nietuzinkowych brzmień, lecz prawdziwe, wielowymiarowe wydarzenie, łączące warstwę muzyczną, tekstową i wizualną, która od lat jest znakiem rozpoznawczym w twórczości Brodki.
Na płytę „BRUT” fani bezkompromisowej artystki musieli czekać aż pięć lat. 28 maja, w dniu premiery albumu, będą mieli szansę zapytać Brodkę o jej inspiracje i doświadczenia związane z pracą nad materiałem. Interaktywne spotkanie w ramach cyklu Premiera online rozpocznie się o godz. 20:00 i będzie transmitowane na stronie Facebook.com/empikcom. Rozmowę, tłumaczoną także na język migowy, poprowadzi Agnieszka Szydłowska. Internauci będą mieli możliwość zadawania pytań w komentarzach pod streamingiem.
Kolejna metamorfoza Brodki
W londyńskim Flesh & Bone Studios, pod okiem producenta Oliego Baystona powstał eksperymentalny materiał, napędzany klasyczną sekcją rytmiczną, w którym pobrzmiewają echa punk rocka, trip hopu czy grunge’u. Płyta „BRUT” przepełniona jest powidokami z przeszłości i tęsknotą do lat 90., w odważnym i nowoczesnym wydaniu. Artystka sięgnęła także po ludowe okaryny, piszczałki i dudy, które tym razem sampluje, tworząc z nich nowe instrumenty o niekończącej się skali.
W warstwie tekstowej Brodka otwiera dyskusję między innymi na temat roli płci. Śmiało mierzy się ze stereotypami narzuconymi przez społeczeństwo, wyraża potrzebę wyjścia z utartych konwenansów i tworzy figurę łączącą elementy kobiecości i męskości. Na okładce albumu artystka umieściła swoją archiwalną fotografię, związaną z treścią płyty i dopełniającą całą opowieść.
– Widzicie mnie w wieku lat 5, kiedy fakt bycia kobietą nie miał jeszcze żadnego znaczenia. Był to czas niewinności i beztroski, ale także nieświadomości przyszłych oczekiwań, które społeczeństwo nakłada na kobiety. Wąż, który mnie oplata symbolizuje pokusy, grzechy, czy tak jak na tym zdjęciu, wszystko to, co może czekać na tę dziewczynkę w przyszłości. I właśnie to zderzenie wydało mi się szczególnie ciekawe– komentuje Brodka.
Na wirtualne spotkanie z artystką 28 maja o godz. 20:00 zaprasza Empik wraz z PIAS Records, Kayax i Mystic Production. Patronem cyklu Premiera online jest mBank.
Koncerty szantowe z widokiem na morze ale 130 metrów nad ziemią
White 2115 pierwszym polskim ambasadorem produktów audio marki Sony
Giełda winyli i kaset CD w Atrium Biała
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Tomasz Dedek: Trzy dekady temu wziąłem udział w zdjęciach do „Listy Schindlera” Stevena Spielberga. Film był za długi i niestety cały mój wątek wycięli
W „Liście Schindlera” Tomasz Dedek wcielił się w rolę gestapowca. Niestety wątek z jego udziałem został wycięty z filmu. Mimo wszystko aktor cieszy się, że dane mu było współpracować ze Stevenem Spielbergiem, bo to dla niego prawdziwy wirtuoz kina, którego podziwia od wielu lat. Jak wspomina, na planie wiele wymagał, ale nie tworzył niepotrzebnych barier i nie dystansował się, natomiast był niezwykle otwarty i życzliwy.
Gwiazdy
Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały
Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.
Handel
Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.