Komunikaty PR

Wielki finał „Dźwięków Wisły” w Ciechocinku

2022-08-20  |  10:00
Biuro prasowe

Pięć dni pełnych muzycznych wrażeń i doznań, podczas których dwanaścioro członków jury wybrało spośród prawie 100 uczestników z 15 krajów najlepszych wokalistów w dwóch konkursach festiwalu Vistula Sounds: piosenki międzynarodowej i polskiej. W koncercie galowym, który odbył się 19 sierpnia br. w ponad stuletniej Muszli Koncertowej zlokalizowanej w ciechocińskim Parku Zdrojowym udział wzięli wyróżnieni, laureaci oraz zdobywcy Grand Prix. To najważniejsze wyróżnienie przypadło w udziale polskim uczestnikom: duetowi DUO Performance w konkursie piosenki międzynarodowej za porywające wykonanie wielkiego hitu „Time to Say Goodbye”, a także młodej wokalistce, Julii Rydelek, za liryczną prezentację utworu „Tańczące Eurydyki”. Koncert galowy nastrojowym utworem „Besame Mucho” otworzyła przewodnicząca międzynarodowego jury, Grażyna Brodzińska. Następnie na scenie pojawiły się kolejne członkini jury: charyzmatyczna Illaria z Ukrainy oraz zachwycająca Aldegunda z Litwy. Kolejne występy zarezerwowane były dla wyróżnionych i nagrodzonych, a wydarzenie zamknął swoim występem ormiański artysta Sar Sargsyan – organizator festiwalu.

Zapowiadany jako jedno z ciekawszych wydarzeń muzycznych tegorocznego lata festiwal Vistula Sounds w Ciechocinku spełnił składane obietnice. Do konkursów piosenki międzynarodowej i polskiej zgłosiło się prawie 100 osób z 15 krajów, w tym z Polski oraz wielu krajów europejskich, a także Armenii. Międzynarodowe jury pod przewodnictwem śpiewaczki operowej i operetkowej Grażyny Brodzińskiej składało się z muzyków, wokalistów i muzycznych autorytetów z Polski oraz innych krajów. Wśród nich znalazły się takie osoby jak Jarosław Wasik, wokalista i dyrektor Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, Joanna Zagdańska, wokalistka jazzowa i pedagog muzyczny, Janusz Kruciński, wokalista musicalowy oraz Sławomir Małecki, jeden z najlepszych polskich gitarzystów i rodowity ciechocinianin. Spoza Polski członkami jury byli także Illaria z Ukrainy, Aldegunda z Litwy, Veronika Yanovskaya z Białorusi, Anna Poghosyan z Armenii, Rossi Yordanova z Bułgarii, Claire McCartin z Malty oraz Mitya Effterman z Mołdawii

Festiwal rozpoczął się w dniu 15 sierpnia br. od elektryzującego koncertu otwarcia, w którym zaprezentowali się wokaliści – członkowie jury, w tym: Illaria, Aldegunda, Veronika Yanovskaya, Jarosław Wasik, Lusine Kchozyan, wokalistka jazzowa z Armenii, a także pomysłodawca i organizator wydarzenia, ormiański baryton pracujący i mieszkający w Polsce – Sar Sargsyan. W trakcie kolejnych dwóch dni jury przesłuchało 90 utworów w konkursie międzynarodowym oraz 54 utwory w konkursie polskim – łącznie 144 wykonania.

– Zadanie, jakie stało przed jury było gigantycznym wyzwaniem, ponieważ poziom artystyczny wykonawców okazał się niezwykle wysoki, więc żywiołowe dyskusje jury trwały do późnych godzin nocnych. Spośród tak dużej grupy osób w różnych kategoriach wiekowych musieliśmy jednak wyłonić najlepszych i to się udało – powiedziała przewodnicząca jury, Grażyna Brodzińska. – Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tej międzynarodowej imprezie, która zapewniła nam wszystkim okazję do posłuchania ciekawych głosów – dodała Grażyna Brodzińska.

W konkursie międzynarodowym I miejsca przypadły w udziale Ani Margaryan z Armenii, Žemynie Palionytė z Belgii, Lorze Stanimirovej Kurudzhievej z Bułgarii oraz DUO Performance z Polski. Grand Prix zdobył ten ostatni duet w składzie Monika Biederman-Pers oraz Piotr Karzełek, którzy fenomenalnie zaprezentowali znany i popularny, aczkolwiek niezwykle trudny do wykonania przebój Andrei Bocellego – „Time to Say Goodbye / Con te partiro”. W konkursie polskiej piosenki zwycięzcami okazali się Zlata Dziunka z Ukrainy, a także Mateusz Subocz, Mirek Gotfryd i Julia Rydelek – wszyscy z Polski. Ostatnia z wymienionych zdobyła Grand Prix za delikatne i romantyczne wykonanie przeboju Anny German „Tańczące Eurydyki”. Mateusz Subocz uzyskał dodatkowo specjalne wyróżnienie w postaci nagrody wojewody kujawsko-pomorskiego. 

– Jestem zachwycony tym wydarzeniem – spełniło wszystkie pokładane w nim nadzieje. Pierwsza edycja każdego przedsięwzięcia muzycznego jest zazwyczaj trudna i obarczona ryzykiem, ale nasza determinacja przyniosła efekty – powiedział Sar Sargsyan, dyrektor artystyczny odpowiedzialny za organizację wydarzenia. – Z doświadczenia wiem, że tego typu imprezy są bardzo oczekiwane zarówno przez uczestników, którzy chcą się sprawdzić w konkurencji, ale też odbiorców, którzy dzięki takim spotkaniom mają okazję poznać nowe głosy i przeboje oraz obserwować narodziny kolejnych gwiazd estrady. Przeprowadzane lokalnie rozmowy wskazują, że Ciechocinek docenił nasze starania – chcemy, aby Vistula Sounds stało się imprezą coroczną o stale rosnącym zasięgu międzynarodowym z udziałem uczestników polskich i zagranicznych. Dzięki temu będziemy mogli promować nasz kraj, polską kulturę i tradycję wśród polskich oraz zagranicznych gości – dodał Sar Sargsyan.

Oprócz konkursu wokalnego przeznaczonego dla uczestników walczących o nagrody, publiczność miała okazję bez dodatkowych opłat wziąć udział w uroczystym koncercie otwarcia, koncercie piosenki szantowej, koncercie galowym laureatów, uroczystej ceremonii wręczenia nagród oraz licznych wydarzeniach towarzyszących. Położony poza dużymi centrami kulturalnymi Ciechocinek dysponuje znakomitymi warunkami infrastrukturalnymi i przyrodniczymi do realizacji przedsięwzięć muzycznych, z których większość zdążyła już przejść do historii.

Festiwal Vistula Sounds został objęty honorowymi patronatami, w tym wojewody kujawsko-pomorskiego, marszałka kujawsko-pomorskiego, starosty aleksandrowskiego i przewodniczącego rady miejskiej w Ciechocinku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Open’er, Jarocin, a może Od Nowa? Najciekawsze festiwale muzyczne według Polaków Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:08

Open’er, Jarocin, a może Od Nowa? Najciekawsze festiwale muzyczne według Polaków

Wakacje kojarzą nam się z muzyką na żywo. Świadczy o tym fakt, że za najciekawsze letnie wydarzenia uznajemy właśnie koncerty i festiwale muzyczne. Blisko połowa z nas uczestniczyła w
Muzyka Refresh romansuje z Lady Pank? Sprawdź to!
2024-06-28 | 10:10

Refresh romansuje z Lady Pank? Sprawdź to!

Refresh (DJ i producent) po spektakularnym sukcesie remake’u megahitu „Nic nie może wiecznie trwać” konsekwentnie odświeża kolejnego evergreen’a! Tym razem nowe życie
Muzyka Postęp grupa z bangerem tych wakacji! Sprawdź singiel „Złap mnie”.
2024-06-27 | 14:00

Postęp grupa z bangerem tych wakacji! Sprawdź singiel „Złap mnie”.

Do sieci trafił właśnie pierwszy singiel zapowiadający materiał kolektywu Postęp Grupa. „Złap mnie” to pełen energii kawałek w humorystyczny sposób poruszający wątek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.