Zdradzamy tajemnice nowej reklamy Lexusa
Nowy spot reklamowy Lexusa NX w 60 sekund prezentuje SUV-a, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie producenta. Gdzie zostały zrealizowane zdjęcia, jaka historia została przedstawiona, aż wreszcie – kto jest autorem muzyki użytej w reklamie? Znamy odpowiedź na wszystkie te pytania i w tym tekście uchylimy rąbka tajemnicy z planu zdjęciowego.
Debiut Lexusa NX to ważne wydarzenie dla marki Lexus. SUV, który w poprzedniej odsłonie bił rekordy sprzedaży, a także stał się najchętniej kupowanym Lexusem w Europie, doczekał się następcy. Choć nowy model wprowadza szereg ulepszeń i ma być samochodem lepszym w każdym calu, poprzeczka została zawieszona całkiem wysoko. Ważna jest również odpowiednia promocja, dlatego z okazji rynkowej premiery europejski oddział Lexusa przygotował 60-sekundowy spot ukazujący nowego NX z wielu efektownych ujęć. Jaką historię opowiada reklama?
O czym opowiada spot reklamowy?
W pełnej, 60-sekundowej wersji spotu, którego oryginalny tytuł to Feel More In Every Moment przeplatają się dwa rodzaje ujęć. W jednych widzimy Lexusa NX jadącego krętą drogą, ukazanego z różnych perspektyw zewnętrznych, a także z wnętrza. Drugim rodzajem ujęć są stworzone na potrzeby spotu zdjęcia jeźdźca na koniu, surfera w wodzie czy skoczka w tak zwanym „wingsuicie” – specjalnym stroju, który pozwala spadochroniarzowi kontrolować lot. Użycie zwolnionego tempa i przeplatanie ujęć tworzą ciekawy kontrast. Cisza i spokój na pokładzie SUV-a miesza się z pełnymi energii klipami i dynamicznymi cięciami.
Wspólnym mianownikiem jest natomiast pełna kontrola i dynamika, którą w przypadku samochodu kierowca odnajduje podczas jazdy krętą drogą, właśnie w Lexusie NX. To nawiązanie jest dość oczywiste i ma podkreślać wyjątkowość wrażeń z jazdy nowym SUV-em japońskiej marki. Sceneria i okoliczności typowe raczej dla aut sportowych, w tym filmie stanowią tło dla crossovera, który względem poprzednika ma prowadzić się jeszcze lepiej. Nie bez znaczenia jest również użycie ujęć z wnętrza Lexusa NX, którego kokpit został zaprojektowany zgodnie z koncepcją Tazuna, której nazwa pochodzi od japońskiego słowa oznaczającego pełną kontrolę jeźdźca nad wierzchowcem i sposób, w jaki używa on lejców.
Gdzie zrealizowano 60-sekundową reklamę?
W poszukiwaniu scenerii odpowiedniej dla realizacji scenariusza reklamy, Lexus odwiedził wyjątkowe miejsce na mapie Europy. Spot został zrealizowany w dużej części w Serra da Estrela – parku przyrodniczym zlokalizowanym w najwyższym paśmie górskim kontynentalnej części Portugalii. Przepiękne, wijące się drogi i górska sceneria pasują doskonale do Lexusa NX pokazanego w ruchu, dynamicznymi ujęciami z drona.
Jaka muzyka została użyta w reklamie nowego Lexusa NX?
Odpowiedź na to pytanie pojawia się pod koniec reklamy nowego Lexusa. Na dużym ekranie systemu multimedialnego widzimy tytuł utworu oraz wykonawcę. To piosenka z 1977 roku, napisana i wyprodukowana przez prawdziwe legendy. Utwór Feel Love, który wykonuje Donna Summer, był również owocem pracy Giorgio Morodera i Pete Bellote’a. Choć utwór ten był wielokrotnie remiksowany i doczekał się wielu nowszych interpretacji, producenci spotu Lexusa zdecydowali się na użycie jego oryginalnej wersji.
Nowy Lexus NX w pigułce
Wydźwięk spotu wiele mówi o charakterze Lexusa NX i o jego kluczowych cechach. Nowy SUV zamierza walczyć z konkurencją oferując doskonałe prowadzenie i dynamikę jazdy. Kokpit auta skupia się przede wszystkim na kierowcy, a wszystkie niezbędne funkcje są w zasięgu ręki. Wyposażenie standardowe zawiera m.in. system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, LED-owe reflektory, kamerę cofania, elektroniczną klamkę, szyby akustyczne z przodu czy 18-calowe felgi aluminiowe. Na naszym rynku za napęd odpowiadają wyłącznie hybrydowe układy, a bazową wersją jest NX 350h, który generuje 243 KM i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie od 7,7 sekundy. W gamie modelowej jest również dostępny NX 450h+, czyli pierwsza hybryda plug-in Lexusa. 309-konny układ napędowy pozwala rozpędzić się do pierwszej setki w czasie 6,3 sekundy, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi od 68 aż do 98 km. Choć Lexus NX z zewnątrz przypomina swojego poprzednika, został opracowany zupełnie od nowa, dzięki czemu w każdym aspekcie oferuje teraz więcej od modelu pierwszej generacji.
![dACH! Dominikańska inspiruje i zaskakuje lipcowymi atrakcjami! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1762092095,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
dACH! Dominikańska inspiruje i zaskakuje lipcowymi atrakcjami!
![W ogrodach na dachu Galerii Północnej rozbrzmiewać będą skrzypce, harfa i handpa](/files/_uploaded/glownekonf_376541521,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
W ogrodach na dachu Galerii Północnej rozbrzmiewać będą skrzypce, harfa i handpa
![Centrum Riviera: pierwszy w Polsce stacjonarny sklep Żywiec Męskie Granie](/files/_uploaded/glownekonf_1902560577,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Centrum Riviera: pierwszy w Polsce stacjonarny sklep Żywiec Męskie Granie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.