Komunikaty PR

Zdradzamy tajemnice nowej reklamy Lexusa

2022-01-24  |  11:00
Biuro prasowe

Nowy spot reklamowy Lexusa NX w 60 sekund prezentuje SUV-a, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie producenta. Gdzie zostały zrealizowane zdjęcia, jaka historia została przedstawiona, aż wreszcie – kto jest autorem muzyki użytej w reklamie? Znamy odpowiedź na wszystkie te pytania i w tym tekście uchylimy rąbka tajemnicy z planu zdjęciowego.

Debiut Lexusa NX to ważne wydarzenie dla marki Lexus. SUV, który w poprzedniej odsłonie bił rekordy sprzedaży, a także stał się najchętniej kupowanym Lexusem w Europie, doczekał się następcy. Choć nowy model wprowadza szereg ulepszeń i ma być samochodem lepszym w każdym calu, poprzeczka została zawieszona całkiem wysoko. Ważna jest również odpowiednia promocja, dlatego z okazji rynkowej premiery europejski oddział Lexusa przygotował 60-sekundowy spot ukazujący nowego NX z wielu efektownych ujęć. Jaką historię opowiada reklama?

O czym opowiada spot reklamowy?

W pełnej, 60-sekundowej wersji spotu, którego oryginalny tytuł to Feel More In Every Moment przeplatają się dwa rodzaje ujęć. W jednych widzimy Lexusa NX jadącego krętą drogą, ukazanego z różnych perspektyw zewnętrznych, a także z wnętrza. Drugim rodzajem ujęć są stworzone na potrzeby spotu zdjęcia jeźdźca na koniu, surfera w wodzie czy skoczka w tak zwanym „wingsuicie” – specjalnym stroju, który pozwala spadochroniarzowi kontrolować lot. Użycie zwolnionego tempa i przeplatanie ujęć tworzą ciekawy kontrast. Cisza i spokój na pokładzie SUV-a miesza się z pełnymi energii klipami i dynamicznymi cięciami.

Wspólnym mianownikiem jest natomiast pełna kontrola i dynamika, którą w przypadku samochodu kierowca odnajduje podczas jazdy krętą drogą, właśnie w Lexusie NX. To nawiązanie jest dość oczywiste i ma podkreślać wyjątkowość wrażeń z jazdy nowym SUV-em japońskiej marki. Sceneria i okoliczności typowe raczej dla aut sportowych, w tym filmie stanowią tło dla crossovera, który względem poprzednika ma prowadzić się jeszcze lepiej. Nie bez znaczenia jest również użycie ujęć z wnętrza Lexusa NX, którego kokpit został zaprojektowany zgodnie z koncepcją Tazuna, której nazwa pochodzi od japońskiego słowa oznaczającego pełną kontrolę jeźdźca nad wierzchowcem i sposób, w jaki używa on lejców.

Gdzie zrealizowano 60-sekundową reklamę?

W poszukiwaniu scenerii odpowiedniej dla realizacji scenariusza reklamy, Lexus odwiedził wyjątkowe miejsce na mapie Europy. Spot został zrealizowany w dużej części w Serra da Estrela – parku przyrodniczym zlokalizowanym w najwyższym paśmie górskim kontynentalnej części Portugalii. Przepiękne, wijące się drogi i górska sceneria pasują doskonale do Lexusa NX pokazanego w ruchu, dynamicznymi ujęciami z drona.  

Jaka muzyka została użyta w reklamie nowego Lexusa NX?

Odpowiedź na to pytanie pojawia się pod koniec reklamy nowego Lexusa. Na dużym ekranie systemu multimedialnego widzimy tytuł utworu oraz wykonawcę. To piosenka z 1977 roku, napisana i wyprodukowana przez prawdziwe legendy. Utwór Feel Love, który wykonuje Donna Summer, był również owocem pracy Giorgio Morodera i Pete Bellote’a. Choć utwór ten był wielokrotnie remiksowany i doczekał się wielu nowszych interpretacji, producenci spotu Lexusa zdecydowali się na użycie jego oryginalnej wersji.

Nowy Lexus NX w pigułce

Wydźwięk spotu wiele mówi o charakterze Lexusa NX i o jego kluczowych cechach. Nowy SUV zamierza walczyć z konkurencją oferując doskonałe prowadzenie i dynamikę jazdy. Kokpit auta skupia się przede wszystkim na kierowcy, a wszystkie niezbędne funkcje są w zasięgu ręki. Wyposażenie standardowe zawiera m.in. system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, LED-owe reflektory, kamerę cofania, elektroniczną klamkę, szyby akustyczne z przodu czy 18-calowe felgi aluminiowe. Na naszym rynku za napęd odpowiadają wyłącznie hybrydowe układy, a bazową wersją jest NX 350h, który generuje 243 KM i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie od 7,7 sekundy. W gamie modelowej jest również dostępny NX 450h+, czyli pierwsza hybryda plug-in Lexusa. 309-konny układ napędowy pozwala rozpędzić się do pierwszej setki w czasie 6,3 sekundy, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi od 68 aż do 98 km. Choć Lexus NX z zewnątrz przypomina swojego poprzednika, został opracowany zupełnie od nowa, dzięki czemu w każdym aspekcie oferuje teraz więcej od modelu pierwszej generacji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu Biuro prasowe
2025-02-21 | 16:30

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

Choć istnieją już ponad dwadzieścia lat, postanowili uczcić inny jubileusz. W dziesięciolecie powstania największego hitu, czyli utworu „Kamień z napisem love”, ruszają
Muzyka BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...
2024-12-17 | 17:17

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę... Posłuchaj ich wersji „Rock 'N' Roll Star”! „Rock 'N' Roll Star” to trzeci singiel duetu BNDK, będący
Muzyka Święta cały rok - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
2024-12-09 | 11:00

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą

Na płycie pojawił się niesamowity gość - Czadoman! Artysta jest niezwykle popularny w świecie muzyki rozrywkowej, zwycięzca 13-tej edycji programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Razem z Ciocią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.