Nabywcy elektroniki pomogą w walce z toksycznymi e-śmieciami
Dzięki rozszerzeniu normy TCO Certified Edge, które dziś wchodzi w życie, użytkownicy i sprzedawcy elektroniki mogą powstrzymać światową powódź e-śmieci (e-waste). Weź odpowiedzialność za narastający problem e-odpadów i od dziś kupuj sprzęty IT, które nie wylądują na wysypisku śmieci!
Tysiące ton toksycznych e-śmieci (stare telewizory, komputery itp.) są nielegalnie wyrzucane każdego roku, szczególnie w krajach i regionach słabiej rozwiniętych. Rozszerzenie normy TCO Certified Edge, które wchodzi w życie 31 marca, pomoże rozwiązać ten problem. Kupując produkty z nowym certyfikatem, nabywcy zyskują pewność, że taka sama ilość starych, zużytych już (przez kogoś innego) produktów zostanie zgromadzona i zrecyklingowana w bezpieczny sposób.
E-śmieci to ogromny problem dla środowiska i zagrożenie dla ludzkiego zdrowia. Jeśli są nieodpowiedzialnie porzucane, groźne substancje mogą przedostać się do środowiska, a potencjalnie nawet mogą znaleźć się w żywności, którą konsumujemy lub w wodzie, którą pijemy.
TCO Development, czyli organizacja, która opracowała i nadaje normę TCO Certified, dąży do zapewnienia globalnego zrównoważonego rozwoju. Teraz stwarza ona konsumentom i sprzedawcom elektroniki możliwość, żeby wzięli odpowiedzialność za e-śmieci, które generują.
Jeśli kupujesz produkt z normą TCO Certified Edge E-waste Compensated, zyskujesz pewność, że gdzieś – zwykle w kraju bez standardów recyklingu – równowartość tego, co kupiłeś (w przeliczeniu na e-śmieci), jest odpowiedzialnie zgromadzona i recyklingowana. Tym sposobem środowisko naturalne jest chronione przed niebezpiecznymi substancjami, a jednocześnie tworzone są lokalne miejsca pracy (potrzebne do zbierania i recyklingu śmieci). Gromadzone e-śmieci są transportowane do fabryki zajmującej się recyklingiem i przetwarzane zgodnie ze ścisłymi, przyjaznymi środowisku regułami.
„Dzięki normie TCO Certified Edge E-waste Compensated dajemy konsumentom, producentom i sprzedawcom z branży IT potężne narzędzie do walki z problemem e-śmieci” – mówi Andreas Rehn, menedżer ds. rozwoju w TCO Development.
Pierwszą firmą, która będzie zbierać e-śmieci, żeby skompensować zakupy nowych produktów z certyfikatem TCO Certified Edge E-waste Compensated, jest holenderska Closing the Loop (do tej pory zajmowała się ona recyklingiem zużytych telefonów komórkowych w krajach rozwijających się).
„E-śmieci są głównie postrzegane jako problem, ale są również szansą na zielony, ekologiczny rozwój. Stary zużyty sprzęt można recyklingować w odpowiedzialny sposób i dzięki temu dostaje drugie życie i pozostaje w zamkniętym obiegu ekonomicznym” – mówi Joost de Kluijver, założyciel Closing the Loop.
TCO Certified Edge będzie normą uzupełniającą normę TCO Certified. Wchodzi w życie 31 marca. Od tej daty nabywcy i firmy handlujące elektroniką mogą zamawiać produkty sygnowane tą normą.
TCO Certified Edge, E-waste Compensated

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.