Nagrody warte 300 tys dolarów w globalnym konkursie Huawei dla twórców motywów
Ruszyła nowa edycja globalnego konkursu Huawei dla twórców motywów – Huawei Global Theme Design Competition.
Uczestnicy powalczą o nagrodę główną, która wynosi 20 tysięcy dolarów, nagrody specjalne, a także możliwość zaprezentowania swoich prac na urządzeniach Huawei – smartfonach, tabletach i smartwatchach. Łączna pula nagród to ponad 300 tysięcy dolarów.
W zeszłorocznej edycji konkursu wzięło udział ponad 4 000 twórców z całego świata. W tegorocznej edycji znalazł się polski akcent – jednym z partnerów konkursu jest Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, który będzie zachęcał studentów do sprawdzenia swoich sił w wyzwaniu Huawei. Partnerami są też inne europejskie uniwersytety artystyczne, w tym z Hiszpanii, Londynu czy Rosji.
Prace konkursowe Huawei Global Theme Design Competition oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą światowej klasy projektanci i eksperci, w tym nowojorski projektant David Carson, dyrektorka Studia Dumbar - Liza Enebeis oraz dyrektor główny UX Design w Huawei UCD - Liang Jun.
Hasło przyświecające tegorocznej edycji to #VisionaryArt, a prace do niego nawiązujące można zgłaszać do 1 lipca, w czterech kategoriach – Motywy, Tapety, Tarcze zegarków oraz Miasta. Należy do zrobić na stronie: https://themes.cloud.huawei.com/theme-design-2020/index.html.
Inspiracją dla projektantów może być film: https://www.youtube.com/watch?v=jqOmrXRuIMk&feature=youtu.be
Zwycięzcy zostaną wyłonieni 22 lipca. Laureat nagrody głównej - International Grand Prize - otrzyma 20 tysięcy dolarów. Jury nagrodzi również 18 artystów w trzech kategoriach specjalnych – Star of Tomorrow, International Artist i Amazing Animators – po 6 osób w każdej. Nagrody pieniężne otrzymają również autorzy najlepszych prac w trzech kategoriach – Motywy, Tapety i Motywy zegarka. Łączna pula nagród to ponad 300 tysięcy dolarów. Szczegóły dotyczące poszczególnych kategorii i nagród znajdują się na stronie: https://themes.cloud.huawei.com/theme-design-2020/index.html

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.