Najpopularniejsze mity dotyczące mrożonych produktów obalone
FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw, produktów rybnych i dań gotowych przeprowadził test konsumencki wśród swoich klientów, który obala popularne stwierdzenia na temat mrożenia. Marka udowadnia, że mrożenie jest jedną z bezpieczniejszych metod przechowywania produktów i sposobów na zachowanie wartości odżywczych warzyw, co potwierdza stała popularność dań mrożonych wśród Polaków.
Jak wynika z przeprowadzonego testu, ponad połowa badanych kupuje mrożone warzywa przez cały rok, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Na ich popularność wpływa szereg zalet, wśród nich są: łatwość i szybkość przygotowania posiłku. Test konsumencki FRoSTY to potwierdza. Najwięcej, bo aż 85% badanych, wskazało, że przewagą warzyw mrożonych nad świeżymi jest fakt, że nie trzeba ich obierać i kroić. Pozostała część badanych przekonuje, że mrożonki to gotowy pomysł na obiad. Ponadto, przeprowadzony test pozwolił zestawić popularne stwierdzenia z prawdą. Konsumenci odpowiedzieli na pytanie, z jakimi stwierdzeniami związanymi dotyczącymi z mrożonek najczęściej się spotykają.
Mit 1: Warzywa mrożone mają mniej witamin niż świeże warzywa
Jednym z głównych przekonań, które wskazało ponad 40% osób, było stwierdzenie, że mrożone warzywa mają mniej witamin niż świeże warzywa. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie FRoSTY dotyczącego zawartości witamin w zielonej fasolce i brukselce potwierdziły, że mrożona fasolka jest bardzo podobna do świeżej zielonej fasolki pod względem swoich właściwości i ma taką samą wysoką wartość odżywczą. W dodatku potwierdzono, że zawartość witaminy C zarówno w mrożonej fasolce, jak i brukselce jest wyższa niż w świeżych warzywach.
Badanie dowodzi, że na całkowitą zawartość składników odżywczych oraz utrzymanie wartości odżywczych przez dłuższy okres może mieć sposób ich przechowywania. A mrożenie sprawia, że produkty przechowywane przez dłuższy okres zachowują jakość.
Mit 2: Warzywa mrożone tracą smak
Początkowe przekonanie, że warzywa mrożone tracą smak, stanowiło drugie najczęściej powielane stwierdzenie, które wskazało 32% testerów. Jednak końcowa ocena smaku stanowi wyraźne zaprzeczenie tezy. Badani po degustacji mrożonych warzyw FRoSTY niemal jednomyślnie uznali, że produkty mrożone są smaczne. Wartość oceny 4,9/5, jaką uzyskały warzywa w teście, jest tego potwierdzeniem. Ponadto aż 95% testujących zadeklarowało, że poleciłoby produkty innym!
Mit 3: Warzywa mrożone zawierają dodatki do żywności
Mit, sugerujący, że produkty mrożone zawierają dodatki do żywności, pojawił się jako trzeci wśród stwierdzeń badanych. Niemal 11% respondentów wyraziło obawy na ten temat. Jak zapewnia przedstawicielka marki FRoSTA Monika Kurzyńska, Kierownik Działu Kontroli i Zapewnienia Jakości produkcja mrożonej żywności nie wymaga stosowania substancji dodatkowych.
– W myśl naszej filozofii 100% naturalnego smaku nie stosujemy dodatków do żywności. Uważamy, że oferowanie smacznych produktów o wyrazistym smaku jest możliwe przy wykorzystaniu naturalnych składników, jak przyprawy, świeże zioła czy oliwa z oliwek. To właśnie dzięki nim potrawy smakują jak domowe – dodaje Monika Kurzyńska, Kierownik Działu Kontroli i Zapewnienia Jakości, FRoSTA.
Mit 4: Produkty mrożone trzeba rozmrażać przed użyciem
Wśród błędnych przekonań pojawia się także konieczność rozmrażania produktów przed ich przygotowaniem. Tymczasem zdecydowanie lepszą praktyką jest przygotowanie posiłku bezpośrednio po ich wyjęciu z zamrażalnika. To sprawia, że czas przygotowania posiłku zajmuje mniej czasu, a warzywa zachowują swój smak i chrupkość.
Test konsumencki jednoznacznie potwierdził, że produkty mrożone FRoSTY nie tylko utrzymują pełnię smaku i wartości odżywczych, ale również zapewniają wygodę i szybkość przygotowania. Badania pozwoliły obalić popularne mity dotyczące utraty smaku, dodatków do żywności i konieczności rozmrażania.
FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.