Komunikaty PR

„Nastrojowe kolory Polski”, czyli jak Mercedes-Benz chce zbadać nasze nastroje

2022-11-03  |  16:10
Biuro prasowe
Do pobrania 11 ( 0.39 MB )

Emocje towarzyszą nam każdego dnia i pojawiają się w odpowiedzi na wydarzenia, rozmowy czy zachowania. Mogą to być te z gatunku silnych jak radość czy miłość, ale też mniej zauważalne, jak spokój czy nostalgia. Warto pamiętać, że nie ma dobrych i złych emocji - wszystkie są ważne i potrzebne. Choć jesienią wieczory stają się coraz dłuższe, a my codziennie mierzymy się z licznymi wyzwaniami, wciąż potrafimy przecież cieszyć się z drobiazgów, doceniać te dobre momenty, czuć zadowolenie lub satysfakcję nawet wtedy, kiedy aura jest nie aż tak sprzyjająca. Mercedes-Benz w ramach ambientowej akcji pt. „Nastrojowe kolory Polski” z udziałem nowego kombivana - Klasy T, chce pokazać, że codzienne bycie sobą, wśród ludzi, w zmieniającym się otoczeniu, to naprawdę cała gama emocji. Ponadto marka swoim działaniem próbuje nie tylko znaleźć odzwierciedlenie dla naszych emocji, ale również zachęcić nas do ich okazywania. Z pomocą nowych technologii i digitalowych możliwości marka sprawdzi i pokaże, jak czujemy się każdego dnia.

Rzadko okazujemy to, co naprawdę w danej chwili przeżywamy. Nawet jeśli w głębi duszy przepełnia nas szczęście, na naszych twarzach często gości zupełny brak emocji. Czy jesteśmy społeczeństwem pokerowych twarzy? Dlaczego tak bardzo boimy się okazać emocje i chowamy się za maskami neutralności?

- Wachlarz przeżywanych przez nas emocji jest naprawdę szeroki. Często jednak tłumimy je w sobie, by na zewnątrz wyglądać na opanowanych, powściągliwych. A samo słowo „emocja” pochodzi od łacińskiego „e movere”, co oznacza „w ruchu”, więc właśnie powinniśmy je przeżywać i uzewnętrzniać! Dzięki temu żyjemy bardziej autentycznie, tu i teraz. Nauka o emocjach jest niezwykle przydatna, a brakuje jej w naszej edukacji. Potrzebujemy ich dla poczucia bezpieczeństwa, spokoju wewnętrznego i rozwoju. Dobrze jest przestać obawiać się pokazywania tego, co czujemy w danej chwili. A już szczególnie jeśli są to dobre i pozytywne emocje! To one sprawiają, że poprawia się nasze zdrowe, łatwiej radzimy sobie z wyzwaniami i widzimy więcej rozwiązań. Mają ogromną moc. We wzbudzaniu i dzieleniu się emocjami świetnie mogą pomóc nam kolory – nasz umysł szybko na nie reaguje. Żywe i energetyczne lub stonowane i relaksujące barwy możemy zastosować nie tylko w swoim ubiorze, ale także w dodatkach w domu, czy nawet wnętrzu samochodu. Przez wzrok i pozostałe zmysły, sami możemy wpływać na nasz nastrój oraz nastawienie - wyjaśnia Alina Adamowicz, terapeutka, wykładowczyni, autorka książek i ekspertka akcji.

Mapa emocji kluczem do poznania nastrojów

Przez najbliższe dwa tygodnie marka Mercedes-Benz będzie monitorować nasze nastroje w Internecie. Obserwowane będą wszystkie platformy on-line: social media jak Facebook, Instagram, Twitter, a także miejsca dzielenia się opiniami jak blogi, fora, a nawet dyskusje toczące się przy podcastach i filmach video. Pomogą jej w tym nowoczesne technologie, które umożliwią precyzyjną analizę wyselekcjonowanych hasztagów, jakich społeczeństwo używa, by wyrazić, co w danym momencie czuje. Producent najnowszej Klasy T chce skupić się na pozytywnych treściach, udowadniając w ten sposób, że choć na co dzień nasza mimika bywa uboga, to wewnętrznie przeżywamy wiele. Za sprawą precyzyjnych technik analitycznych stworzona zostanie emocjonalna mapa, a my dzień po dniu będziemy dowiadywać się jakie odczucia zaczynają dominować.

Sekret akcji polega na ciekawej grze kolorów. Codziennie, w godz. 19-24 podświetlenie części jednego z pięter siedziby Mercedes-Benz, a także specjalnie przygotowanej ekspozycji z nową Klasą T w roli głównej, będzie się zmieniać, zgodnie z dominującymi nastrojami. Każdy z ośmiu kolorów ambientowego oświetlenia wnętrza modelu samochodu, będzie miał przypisany „swój nastrój”, np. szczęście rozświetli się na żółto, relaks rozpoznamy dzięki zieleni, a miłość i spokój odznaczać się będą kolejno na czerwono lub biało. Wynikami tego intrygującego eksperymentu marka podzieli się z nami na specjalnym landing page’u i w mediach społecznościowych. Główny przekaz warto jednak śledzić na żywo z poziomu Alei Jerozolimskich w Warszawie – w czym pomogą kamery live.

- Zwróciliśmy się w stronę technologii, by odnaleźć ukryte w nas emocje. Codziennie przez najbliższe 2 tygodnie skanujemy Internet, by stworzyć mapę emocji pojawiających się w mediach społecznościowych – w postach i hasztagach. To nasz sposób na pokazanie emocji, z tą różnicą, że nie przedstawimy ich poprzez twarze, ale przez ambientowe oświetlenie wnętrza nowej Klasy T. Doświadczenia podpowiadają nam, że dla wielu z nas samochód jest przestrzenią osobistą, w której można być naprawdę sobą. To tam nucimy ulubione piosenki, pytamy dzieci jak minął im dzień, czy z nostalgią wspominamy udany urlop – tłumaczy Piotr Wójcik, z Mercedes-Benz Polska.

Najnowsza Klasa T to kombivan premium, w którym najlepiej poczują się rodziny z małymi dziećmi i entuzjaści aktywnego spędzania czasu. Wnętrze oferuje wyważoną mieszankę komfortu i przestrzeni, a to wszystko w najwyższej jakości. Ambientowe oświetlenie daje możliwość wybrania jednego z ośmiu kolorów – od teraz każdego dnia użytkownicy będą mogli zmienić go na taki, jaki towarzyszy odczuwanym przez nich w danej chwili emocjom.

Celem akcji „Nastrojowe kolory Polski” nie jest analiza psychologicznej czy społecznej sytuacji, ale naświetlenie tematu uczuć i emocji. Siłą tego pomysłu jest prostota i uniwersalność, a jego wymiar jest symboliczny.

Akcja rozpoczęła się 28 października i potrwa do 12 listopada. Za jej organizację odpowiedzialna jest agencja BBDO Warszawa, działająca w ramach globalnej struktury TeamX. Inauguracyjnymi kolorami wyświetlanymi w pierwszy weekend akcji były zielony i biały obrazujące odpowiednio relaks i spokój.

Zachęcamy do śledzenia zmieniających się kolorów iluminacji na https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/campaigns/t-class-ambient-lights.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Te 10 powodów sprawia, że tegoroczna olimpiada w Paryżu jest wyjątkowa Biuro prasowe
2024-08-12 | 14:00

Te 10 powodów sprawia, że tegoroczna olimpiada w Paryżu jest wyjątkowa

  Trwająca olimpiada we Francji już teraz zapisała się jako jedno z najbardziej wyjątkowych wydarzeń sportowych w historii. Po stu latach od ostatnich igrzysk w tym
Styl życia Mocktaile inspirowane Azją. Gdzie ich szukać?
2024-08-12 | 12:00

Mocktaile inspirowane Azją. Gdzie ich szukać?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób rezygnuje z alkoholu, poszukując alternatywnych form koktajli, które dostarczają równie intensywnych doznań smakowych
Styl życia Siódma kampania społeczna Fundacji Avalon
2024-08-12 | 12:00

Siódma kampania społeczna Fundacji Avalon

Do dzisiaj Fundacja zrealizowała już sześć ogólnopolskich kampanii społecznych, a w maju ogłosiła konkurs ofert na realizację kolejnej – tym razem pod roboczym tytułem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Podróże

Cezary Pazura: Jedziemy z żoną na Sri Lankę, gdzie mamy program naszpikowany emocjami. Będziemy się poruszać pociągami, helikopterami i jeździć na słoniach

Na mapie letnich wyjazdów aktora w tym roku pojawiły się Portugalia i Sri Lanka. Pierwsza wyprawa już za nim. Cezary Pazura zaznacza, że udało mu się wypocząć i poznać kraj położony na Półwyspie Iberyjskim niemal „od podszewki”, ponieważ pokazywał mu go znajomy mieszkający tam od lat. Teraz z kolei wraz z żoną szykują się już na następną podróż, na wyspę Cejlon. Obszerna relacja z tej wyprawy pojawi się w ich mediach społecznościowych.

Problemy społeczne

Ginekolodzy biją na alarm: przyszły tata to nie tylko dawca nasienia. Mężczyźni nadal zbyt rzadko uczestniczą w przygotowaniach do ciąży

Mniej niż co trzeci mężczyzna szuka informacji na temat tego, jak się przygotować do poczęcia dziecka, a 42 proc. zdecydowało się wcześniej na zbadanie jakości nasienia – wynika z raportu opracowanego przez NutroPharmę na potrzeby kampanii „Dziecko wspólna sprawa”. O suplementację przed ciążą dba podobny odsetek przyszłych ojców, podczas gdy wśród przyszłych mam jest on dwukrotnie wyższy. Tymczasem – jak przypominają lekarze położnicy i ginekolodzy – materiał genetyczny ojca jest tak samo ważny jak matki. Ma wpływ nie tylko na to, jakie cechy będzie mieć dziecko, ale też na jego zdrowie oraz na prawidłowy przebieg ciąży.