Komunikaty PR

Nestlé popularyzuje Nutri-Score w Polsce

2021-06-21  |  09:45
Biuro prasowe

Nestlé konsekwentnie wprowadza oznakowanie Nutri-Score w wielu krajach od 2019 roku, a od bieżącego roku – również w Polsce. Oznaczenie to, w prosty sposób podsumowujące wartość odżywczą produktów w formie symbolu łączącego litery i kolory, jest już stosowane na opakowaniach pierwszych produktów, takich jak: owsianki NESVITA, produkty roślinne marki Garden Gourmet, kawy NESCAFÉ Dolce Gusto, batony Lion Coconut oraz KitKat a Taste of Strawberry czy cukierki Smarties. Obok Polski, Nestlé oferuje produkty z oznakowaniem Nutri-Score również m.in. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Do 2022 roku firma planuje oznaczyć w systemie Nutri-Score blisko 7500 produktów.

 

Nestlé zostało właśnie partnerem kampanii edukacyjnej „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”, która ma na celu wsparcie poprawy jakości odżywiania Polaków i zmniejszenie ryzyka chorób dietozależnych. Inicjatorami i partnerami kampanii są renomowane instytucje naukowe i społeczne oraz przedstawiciele biznesu[1]. Celem ich wspólnych działań jest jak najszersza edukacja Polaków w temacie systemu znakowania wartością odżywczą Nutri-Score oraz zachęcenie innych graczy na rynku do dodawania tego oznakowania także na swoich produktach. Działania komunikacyjne realizowane w ramach kampanii będzie można znaleźć w mediach społecznościowych pod hasłem #prostewybory.

 

- Jako Nestlé chcemy wspierać bardziej świadome wybory konsumenckie. Dlatego wprowadzamy na przodzie etykiet naszych produktów system znakowania wartością odżywczą Nutri-Score – mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness w Nestlé Polska – Badania pokazują, że dzięki zastosowaniu tego prostego i przyjaznego systemu kolorowych liter konsumenci otrzymują czytelną informację na temat profilu żywieniowego produktu, co może istotnie ułatwiać podejmowanie decyzji zakupowych i żywieniowych.  

 

Nutri-Score to przejrzysty system znakowania żywności. Podczas, gdy dane o wartości odżywczej podawane w sposób tradycyjny na opakowaniach nie zawsze pomagają w odpowiednim wyborze, a ich zrozumienie wymaga wiedzy żywieniowej, europejscy naukowcy stworzyli rozwiązanie, które odpowiada na to wyzwanie. Nutri-Score ocenia produkt całościowo i, według badań, jest bardziej zrozumiały dla konsumentów niż inne systemy znakowania żywności.

 

Na system składają się dwa elementy: ocena wartości żywieniowej, bazująca na punktacji opracowanej przez ekspertów z Uniwersytetu w Oksfordzie oraz Uniwersytetu Paris-Nord, oraz graficzne przedstawienie oceny w formie jednej z pięciu liter – od A do E – i odpowiadających im barw: od ciemnozielonej do czerwonej. Produkty oznaczone literą A na zielonym tle mają wysoką wartość odżywczą i warto spożywać je częściej lub w większej ilości. Na przeciwległym krańcu znajdują się produkty oznaczone literą E na czerwonym tle.

 

Więcej informacji na temat oznaczeń Nutri-Score na produktach Nestlé znaleźć można pod adresem https://www.nestle.pl/nutri-score

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

 

Kontakt:

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com 

           

 

 


[1] Inicjatorami kampanii są: Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Federacja Konsumentów oraz firma Danone. Partnerami zostali: Auchan, Carrefour, Kaufland, Nestlé i Żabka.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Medycyna

Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć