Nestlé popularyzuje Nutri-Score w Polsce
Nestlé konsekwentnie wprowadza oznakowanie Nutri-Score w wielu krajach od 2019 roku, a od bieżącego roku – również w Polsce. Oznaczenie to, w prosty sposób podsumowujące wartość odżywczą produktów w formie symbolu łączącego litery i kolory, jest już stosowane na opakowaniach pierwszych produktów, takich jak: owsianki NESVITA, produkty roślinne marki Garden Gourmet, kawy NESCAFÉ Dolce Gusto, batony Lion Coconut oraz KitKat a Taste of Strawberry czy cukierki Smarties. Obok Polski, Nestlé oferuje produkty z oznakowaniem Nutri-Score również m.in. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Do 2022 roku firma planuje oznaczyć w systemie Nutri-Score blisko 7500 produktów.
Nestlé zostało właśnie partnerem kampanii edukacyjnej „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”, która ma na celu wsparcie poprawy jakości odżywiania Polaków i zmniejszenie ryzyka chorób dietozależnych. Inicjatorami i partnerami kampanii są renomowane instytucje naukowe i społeczne oraz przedstawiciele biznesu[1]. Celem ich wspólnych działań jest jak najszersza edukacja Polaków w temacie systemu znakowania wartością odżywczą Nutri-Score oraz zachęcenie innych graczy na rynku do dodawania tego oznakowania także na swoich produktach. Działania komunikacyjne realizowane w ramach kampanii będzie można znaleźć w mediach społecznościowych pod hasłem #prostewybory.
- Jako Nestlé chcemy wspierać bardziej świadome wybory konsumenckie. Dlatego wprowadzamy na przodzie etykiet naszych produktów system znakowania wartością odżywczą Nutri-Score – mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness w Nestlé Polska – Badania pokazują, że dzięki zastosowaniu tego prostego i przyjaznego systemu kolorowych liter konsumenci otrzymują czytelną informację na temat profilu żywieniowego produktu, co może istotnie ułatwiać podejmowanie decyzji zakupowych i żywieniowych.
Nutri-Score to przejrzysty system znakowania żywności. Podczas, gdy dane o wartości odżywczej podawane w sposób tradycyjny na opakowaniach nie zawsze pomagają w odpowiednim wyborze, a ich zrozumienie wymaga wiedzy żywieniowej, europejscy naukowcy stworzyli rozwiązanie, które odpowiada na to wyzwanie. Nutri-Score ocenia produkt całościowo i, według badań, jest bardziej zrozumiały dla konsumentów niż inne systemy znakowania żywności.
Na system składają się dwa elementy: ocena wartości żywieniowej, bazująca na punktacji opracowanej przez ekspertów z Uniwersytetu w Oksfordzie oraz Uniwersytetu Paris-Nord, oraz graficzne przedstawienie oceny w formie jednej z pięciu liter – od A do E – i odpowiadających im barw: od ciemnozielonej do czerwonej. Produkty oznaczone literą A na zielonym tle mają wysoką wartość odżywczą i warto spożywać je częściej lub w większej ilości. Na przeciwległym krańcu znajdują się produkty oznaczone literą E na czerwonym tle.
Więcej informacji na temat oznaczeń Nutri-Score na produktach Nestlé znaleźć można pod adresem https://www.nestle.pl/nutri-score
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
[1] Inicjatorami kampanii są: Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Federacja Konsumentów oraz firma Danone. Partnerami zostali: Auchan, Carrefour, Kaufland, Nestlé i Żabka.
![Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_46495063,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
![Ciasta na sylwestrowy stół](/files/_uploaded/glownekonf_1223549995,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ciasta na sylwestrowy stół
![Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]](/files/_uploaded/glownekonf_974598057,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Gwiazdy
![](/files/1922771799/rzezniczak-pilka-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
Były piłkarz podkreśla, że na bieżąco śledzi poczynania polskiej reprezentacji w piłce nożnej i wierzy, że przed biało-czerwonymi jeszcze wiele sukcesów. Choć Jakub Rzeźniczak nie planuje już powrotu na boisko, to jego ambicje wciąż są związane z piłką nożną. Rozważa różne możliwości, w tym pracę w zarządzie PZPN-u lub rolę eksperta sportowego w jakieś redakcji. Wierzy też, że jego doświadczenie i wiedza zdobyta w ciągu ponad dwóch dekad kariery będą cennym atutem w nowych rolach.
Transport
Blokady alkoholowe w samochodach mogą pomóc w walce z problemem pijanych kierowców. Co roku w Polsce doprowadzają do śmierci 150–200 osób
![](/files/1922771799/antonio-avenoso-blokady-foto,w_133,_small.jpg)
1881 osób zginęło na polskich drogach w 2024 roku, z tego 154 w wyniku wypadku spowodowanego przez pijanego kierowcę – wynika z danych Komendy Głównej Policji. W całej Unii Europejskiej rocznie w wypadkach śmierć ponosi około 20 tys. ludzi, a problem nietrzeźwych kierowców pozostaje jednym z największych wyzwań przy realizacji Wizji Zero, czyli redukcji do zera liczby ofiar na drogach. Wśród propozycji, które mogłyby pomóc w walce z tym problemem, jest obowiązkowa instalacja blokad alkoholowych w autach.
Teatr
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto,w_133,_small.jpg)
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.