Nestlé Purina przekazuje 200 ton karmy dla bezdomnych zwierząt
W czasie lockdownu odczuwalnie spadła pomoc darczyńców i dostępność środków finansowych na utrzymanie zwierząt oraz regularnego wsparcia schronisk przez wolontariuszy. Obecnie, wraz z poprawiającą się sytuacją epidemiczną, jest nieco lepiej, ale powrót do równowagi zajmie miesiące i lata.
– Pierwsze ograniczenia w pandemii zaowocowały dużą ilością adopcji bezdomnych zwierząt. Jednak równocześnie filantropijne zaangażowanie społeczne przeniosło się w inne obszary – pomocy medykom i służbom sanitarnym. To spowodowało, że wszystkie organizacje działające w innych sferach bardzo mocno odczuły zmniejszenie wsparcia finansowego, przeznaczanego na ich działania społeczne. Niestety dotknęło to także zwierzęta bezdomne, które praktycznie poza darowiznami osób prywatnych nie otrzymują innego wsparcia. Po pierwszych chwilach bumu na adopcje, schroniska znów są zapełnione zwierzętami, a koszty ich leczenia czy utrzymania, przy rosnących cenach rynkowych, też są dużo większe niż przed pandemią. Dlatego pomoc w postaci karmy na codzienne wyżywienie podopiecznych jest nieocenionym wsparciem, które pozwala wielu schroniskom przetrwać tak bardzo trudny czas – mówi Anna Zielińska, Wiceprezes Fundacji VIVA!
W tym trudnym okresie Nestlé Purina nie tylko nie zmniejszyła udzielanej schroniskom pomocy, ale ją zwiększyła. Firma od lat wspiera darowiznami schroniska i fundacje, opiekujące się bezdomnymi zwierzętami, przeznaczając na ten cel średnio 50 ton karmy rocznie. W 2020 roku, podczas pierwszych dwóch fal pandemii, 80 ton karmy Purina zasiliło schroniska i organizacje dbające o dobrostan zwierząt domowych.
– Dołożyliśmy wszelkich starań, by schroniska i organizacje, które wspieramy, nawet w okresie pandemii mogły działać w sposób ciągły, niezachwiany, bez uszczerbku dla dobrostanu swych podopiecznych. Zapewniliśmy milion pełnowartościowych, optymalnie dostosowanych do potrzeb zwierząt posiłków, spełniających najwyższe standardy jakości – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland – Potrzeby są w dalszym ciągu ogromne, zatem nasze wsparcie nie ustaje, a pomoc jest różnorodna.
Firma kontynuuje strategiczną współpracę z Fundacją Viva! Podczas sześciu lat wspólnych działań w ramach programu Adopciaki.pl już ponad 4 000 psów i kotów znalazło swój dom. Liczba adoptowanych w ramach programu zwierząt odpowiada 30 średniej wielkości schroniskom. Nestlé Purina pozostaje w stałym dialogu z właścicielami zwierząt domowych w Polsce – zarówno zapewniając wysokiej jakości karmy, jak też dzieląc się doświadczeniem i poradami na temat żywienia i odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi.
W ostatnim czasie marka opublikowała raport „Purina w Społeczeństwie” obejmujący kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – podsumowuje on zarówno wymiar zaangażowania marki Purina, jak również opisuje istotne trendy dotyczące opieki nad zwierzętami. Raport informuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat Purina wprowadziła ponad 30 nowych produktów poprawiających zdrowie i dobrostan zwierząt, przyczyniła się do adopcji blisko 100 000 zwierząt, a także zawarła 147 sojuszy Pets At Work. Więcej informacji o raporcie znaleźć można pod adresem: purina.pl/zobowiazania-w-spoleczenstwie
O Nestlé Purina PetCare Polska:
W Purina od ponad 125 lat kierujemy się przekonaniem, że zwierzętom i ludziom razem jest lepiej. Tworzymy najwyższej jakości karmy dla zwierząt, w Polsce reprezentowane przez marki: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. W ramach realizacji naszych zobowiązań wobec społeczeństwa w Polsce, wspieramy program Adopciaki.pl, dzięki któremu od 2015 roku nowy dom znalazło ponad 4 tysiące zwierząt. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.
*Przyjęta uśredniona wielkość jednego posiłku: 200g mokrej karmy.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.