Nestlé: warsztaty dla dzieci w ramach Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni
20 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni. To doroczne święto wszystkich szefów kuchni na całym świecie, którzy na co dzień przygotowują pyszne dania i przekazują swoją wiedzę oraz umiejętności kulinarne kolejnym pokoleniom. W organizację obchodów angażuje się, jak co roku, Nestlé Polska oraz Nestlé Professional (biznes oferujący rozwiązania dla gastronomii).
- W tegorocznej edycji Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni, której hasłem jest „Zdrowa żywność dla przyszłości”, koncentrujemy się na kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci. W związku z obchodami tego święta przygotowaliśmy specjalne przepisy wykorzystujące warzywa i owoce, które wspomagają nasz układ odpornościowy – mówi Artur Maciejewski, Business Executive Officer, Nestlé Professional Poland – Jednocześnie uczymy dzieci, że to, co jemy, ma wpływ nie tylko na nas i nasze zdrowie, ale ma ogromne znaczenie również dla naszej planety. Dlatego propagujemy wybory żywieniowe zgodne z ideami zrównoważonego rozwoju i praktykami regeneracyjnymi.
W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids – wspierającej rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u najmłodszych oraz promującej aktywność fizyczną – odbędą się wirtualne warsztaty kulinarne, rozbudzające kreatywność dzieci. Ich „bohaterami” w edycji 2021 są m.in: jabłka, jarmuż, marchew, nasiona lnu czy pomarańcze. Dzieci (w wieku 7-12 lat) będą świetnie się bawić, przyrządzając pyszne, odżywcze, kolorowe owocowo-warzywne smoothies. Nestlé opracowało przepisy i przekaże produkty do ich wykonania do ponad 20 wybranych klas z Warszawy i jej okolic oraz szkół z województwa lubelskiego i wielkopolskiego. Łącznie w wirtualnych warsztatach w tym roku weźmie udział ok. 400 dzieci. Przygotowano również wideo, w którym Jerzy Pasikowski, doradca kulinarny Nestlé Polska, pokazuje jak przygotować krok po kroku pyszne smoothies.
Z kolei Katarzyna Żywczyk, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska, w kolejnym materiale wideo opowiada o zasadach prawidłowego żywienia oraz wartościach odżywczych wykorzystanych w przepisach produktów.
- Warzywa i owoce - jako bogate źródło witamin, składników mineralnych, flawonoidów i błonnika pokarmowego - powinny być podstawą diety i stanowić co najmniej połowę tego, co spożywamy w ciągu dnia. Zalecane dzienne spożycie wynosi minimum 400 g, z czego ¾ powinny stanowić warzywa, a ¼ owoce (ze względu na znaczną zawartość cukrów prostych) - mówi Katarzyna Żywczyk, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska - Świetnym sposobem jest zachęcanie najmłodszych do wspólnego przyrządzania posiłków. Badania dowodzą, że dzieci chętniej spożywają warzywa i owoce jeśli biorą czynny udział w zakupach i przygotowaniu posiłku.
Pyszne warzywno-owocowe smoothie można przygotować z dzieckiem również w domu - w oparciu o wideo, które znajduje się na stronie https://youtu.be/FGm_g-TX8mI

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.