Nestlé: warsztaty dla dzieci w ramach Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni
20 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni. To doroczne święto wszystkich szefów kuchni na całym świecie, którzy na co dzień przygotowują pyszne dania i przekazują swoją wiedzę oraz umiejętności kulinarne kolejnym pokoleniom. W organizację obchodów angażuje się, jak co roku, Nestlé Polska oraz Nestlé Professional (biznes oferujący rozwiązania dla gastronomii).
- W tegorocznej edycji Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni, której hasłem jest „Zdrowa żywność dla przyszłości”, koncentrujemy się na kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci. W związku z obchodami tego święta przygotowaliśmy specjalne przepisy wykorzystujące warzywa i owoce, które wspomagają nasz układ odpornościowy – mówi Artur Maciejewski, Business Executive Officer, Nestlé Professional Poland – Jednocześnie uczymy dzieci, że to, co jemy, ma wpływ nie tylko na nas i nasze zdrowie, ale ma ogromne znaczenie również dla naszej planety. Dlatego propagujemy wybory żywieniowe zgodne z ideami zrównoważonego rozwoju i praktykami regeneracyjnymi.
W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids – wspierającej rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u najmłodszych oraz promującej aktywność fizyczną – odbędą się wirtualne warsztaty kulinarne, rozbudzające kreatywność dzieci. Ich „bohaterami” w edycji 2021 są m.in: jabłka, jarmuż, marchew, nasiona lnu czy pomarańcze. Dzieci (w wieku 7-12 lat) będą świetnie się bawić, przyrządzając pyszne, odżywcze, kolorowe owocowo-warzywne smoothies. Nestlé opracowało przepisy i przekaże produkty do ich wykonania do ponad 20 wybranych klas z Warszawy i jej okolic oraz szkół z województwa lubelskiego i wielkopolskiego. Łącznie w wirtualnych warsztatach w tym roku weźmie udział ok. 400 dzieci. Przygotowano również wideo, w którym Jerzy Pasikowski, doradca kulinarny Nestlé Polska, pokazuje jak przygotować krok po kroku pyszne smoothies.
Z kolei Katarzyna Żywczyk, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska, w kolejnym materiale wideo opowiada o zasadach prawidłowego żywienia oraz wartościach odżywczych wykorzystanych w przepisach produktów.
- Warzywa i owoce - jako bogate źródło witamin, składników mineralnych, flawonoidów i błonnika pokarmowego - powinny być podstawą diety i stanowić co najmniej połowę tego, co spożywamy w ciągu dnia. Zalecane dzienne spożycie wynosi minimum 400 g, z czego ¾ powinny stanowić warzywa, a ¼ owoce (ze względu na znaczną zawartość cukrów prostych) - mówi Katarzyna Żywczyk, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska - Świetnym sposobem jest zachęcanie najmłodszych do wspólnego przyrządzania posiłków. Badania dowodzą, że dzieci chętniej spożywają warzywa i owoce jeśli biorą czynny udział w zakupach i przygotowaniu posiłku.
Pyszne warzywno-owocowe smoothie można przygotować z dzieckiem również w domu - w oparciu o wideo, które znajduje się na stronie https://youtu.be/FGm_g-TX8mI
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.