Komunikaty PR

Nie działka czy auto, ale podróż i nowe hobby. O czym marzy pokolenie 50+?

2024-10-01  |  12:00
Biuro prasowe

75 proc. osób w wieku 55-84 ma wiele pragnień, które chciałoby zrealizować. Trzy najpopularniejsze to podróż do wymarzonego miejsca, nauczenie się czegoś nowego i osiągnięcie celu lub sukcesu. Ponad połowa przedstawicieli pokolenia 50+ chciałaby doświadczyć z bliskimi ciekawego przeżycia jak lot balonem czy przejazd supersamochodem. To informacje z najnowszego badania Silversi pełni marzeń, czyli pragnienia pokolenia 50+ przeprowadzonego przez firmę Wyjątkowy Prezent. Dane pokazują, że seniorzy mają wiele planów i aspiracji, a realizacja marzeń odgrywa istotną rolę w ich życiu.

1.10 obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. Z tej okazji marka Wyjątkowy Prezent postanowiła przyjrzeć się pragnieniom pokolenia silver — osób po 50 roku życia i wspólnie z firmą badawczą IQS zrealizowała badanie na respondentach w wieku 55-84 lata. Uzyskane wyniki dają wgląd w marzenia, plany i aspiracje polskich seniorów.

“Badanie objęło 500 osób i pokazało, że pokolenie 50+ nie tylko ma wiele niezrealizowanych pragnień, ale także intensywnie myśli o tym, jak je spełniać. Silversi chcą podróżować, zdobywać nowe umiejętności i doświadczać zupełnie nowych przeżyć” – mówi Michał Sikorski, specjalista ds. PR w firmie Wyjątkowy Prezent.

Chcieć od życia więcej

Według wyników badania znacząca większość pokolenia silver zrealizowała przynajmniej część swoich marzeń – 52 proc. kilka, 29 proc. wiele, a 7 proc. jedno. Tylko 12 proc. ankietowanych stwierdziło, że nie spełniło dotychczas żadnego swojego marzenia. Niezależnie od dotychczasowych doświadczeń, osoby starsze mają liczne plany na swojej liście. 75 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że ma jeszcze wiele marzeń, które chciałoby zrealizować. Jedynie 13 proc. odpowiedziało negatywnie.

Silversi nie tylko chcą więcej doświadczyć, ale także często o tym myślą. 18% respondentów robi to codziennie, a 22 proc. kilka razy w tygodniu. Tylko 1% ankietowanych nigdy nie zastanawia się nad spełnieniem swoich marzeń.

Marzenia, które wciąż czekają na spełnienie

Jakie pragnienia są najczęściej wskazywane? Aż 66% badanych chciałoby wybrać się w podróż do wymarzonego miejsca. Na drugim miejscu znalazły się plany o nauce nowych umiejętności lub rozwijaniu hobby, a także osiągnięcie osobistego celu bądź sukcesu (po 31 proc.). Marzenia materialne, takie jak nabycie nieruchomości czy ruchomości znalazły się na dalszych miejscach — odpowiednio z wynikami 29 proc. i 16 proc. Silversi chcieliby także odkrywać nowe kultury i tradycje (22 proc.).15 proc. badanych wskazało, że marzy o doświadczeniu czegoś nowego i wyjątkowego, jak na przykład lot paralotnią czy przejażdżka konna. Tyle samo badanych myśli o spotkaniu inspirującej osoby.

Dla silversów nie bez znaczenia jest dzielenie się marzeniami z bliskimi. 49 proc. chciałoby zrealizować swoje pragnienie z osobą partnerską, a 44 proc. z dziećmi lub wnukami. Co czwarty badany zabrałby przyjaciół lub innych członków rodziny.

“Dla pokolenia 50+ bardziej od dóbr materialnych liczą się doświadczenia, które wzbogacają ich życie i pozwalają na poczucie spełnienia. Takie przeżycie można sprezentować sobie lub bliskiej osobie na kilka sposobów. Jednym z nich jest voucher, który można porównać do „biletu” na realizację wybranej usługi, takiej jak skok ze spadochronem, kolacja w ciemności, przejażdżka supersamochodem czy egzotyczny masaż. Ponad 56% badanych uznało tego typu voucher za atrakcyjną formę prezentu” – tłumaczy Michał Sikorski.

Doświadczać wyjątkowego

67% respondentów przyznało, że w tym momencie życia ważne jest dla nich, aby próbować nowych rzeczy. Jedynie 11 proc. uważa, że to raczej nieistotne, a 22 proc. nie ma na ten temat zdania.

Co więcej, 69% ankietowanych zgodziło się z twierdzeniem, że chciałoby przeżyć coś wyjątkowego, co pozwoliłoby im poczuć się młodziej i pełniej korzystać z życia.

“Ta otwartość na nowe doświadczenia osób 50+ jest niezwykle budująca i pokazuje, że osoby starsze chcą aktywnie czerpać z życia, niezależnie od wieku. Każdy może mieć na to inny sposób. Co trzeci badany chciałby spróbować czegoś ekstremalnego, czego nigdy wcześniej nie robił – na przykład skoczyć na bungee czy polecieć balonem. Wśród wymarzonych przeżyć dominowały doświadczenia relaksacyjne, motoryzacyjne oraz kulinarne, co pokazuje, jak szerokie są zainteresowania osób starszych. Każde z nich możemy pomóc zrealizować” – dodaje Michał Sikorski.

Przeszkody w realizacji pragnień

W drodze do spełnienia marzeń można trafić na przeszkody, które utrudniają ich realizację. Zdecydowanie najczęstszą barierą są koszty finansowe – aż 70% respondentów wskazało, że brak środków pieniężnych powstrzymuje ich przed spełnieniem marzeń.

Mimo że finanse są traktowane jako wyzwanie dla dużej części badanych, znaczna grupa postrzega spełnianie swoich pragnień jako osiągalne nawet przy umiarkowanych nakładach. 42 proc osób oceniając koszt spełnienia marzenia w skali od 1 do 5, gdzie 1 to bardzo niski wydatek, a 5 bardzo wysoki, wybrało środkową wartość.

“Myśląc o innych trudnościach, 41 proc. badanych wskazała na zdrowie lub bezpieczeństwo. Co jednak ciekawe, gdy zapytaliśmy się, czy zdrowie pozwala na realizację aktywnych form spędzania czasu, to jedynie 30 proc. zasygnalizowało swoje obawy. Z tego wynika, że choć zdrowie stanowi istotną barierę dla części silversów, większość z nich czuje się na tyle dobrze, by decydować się na różne formy wypoczynku” – wyjaśnia Michał Sikorski.

Badanie pt. „Silversi pełni marzeń, czyli pragnienia pokolenia 50+” zostało zrealizowane w dniach 20.08 – 27.08 2024 za pośrednictwem platformy Omnisurv by IQS, na próbie 500 Polaków w wieku 55-84.

Wyjątkowy Prezent to pierwsza w Polsce firma, oferująca prezenty w formie niezwykłych przeżyć. Podwodna Kolacja, wypad za miasto, relaks w spa czy jazda za kierownicą Lamborghini to tylko drobna część oferty, którą posiada Wyjątkowy Prezent. W jej skład wchodzi wiele tysięcy pomysłów na prezent, które zrealizować można na terenie całej Polski. Vouchery, Pakiety Przeżyć i Karty Podarunkowe Wyjątkowego Prezentu można wręczyć każdemu i na każdą okazję - dostępne są one w sklepach stacjonarnych na terenie całej Polski i on-line na wyjatkowyprezent.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Międzynarodowy Dzień Kawy: Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez tego napoju? Biuro prasowe
2024-10-01 | 12:32

Międzynarodowy Dzień Kawy: Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez tego napoju?

Kawosze w Polsce wypijają średnio 2,4 filiżanki kawy, a aż 87% z nich sięga po nią każdego dnia – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji
Styl życia Świętuj Dzień Wegetarianizmu z marką VEGETA!
2024-10-01 | 01:00

Świętuj Dzień Wegetarianizmu z marką VEGETA!

Bogactwo smaków wege Wbrew pozorom kuchnia wegetariańska nie ma nic wspólnego z nudą i monotonią.  To prawdziwa skarbnica kulinarnych inspiracji – od soczystych
Styl życia Pomoc w abonamencie
2024-09-30 | 15:15

Pomoc w abonamencie

W Polsce aktywnie działa około 100 tysięcy stowarzyszeń i fundacji, które najczęściej są wspierane przez polskie społeczeństwo okazjonalnymi darowiznami. Co drugi Polak

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej

Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.

Media

Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi

W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.